Akse Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Ikke tenk på problemer eller negative tanker når du skal sovne inn. Jeg merker det selv. Hvis jeg tenker business eller andre ting når jeg skal sovne, ligger jeg bare å leter etter løsninger osv.. Tenk enten på noe positivt, eller bare fokuser på pusten din uten å tenke på noe annet. 1 Lenke til kommentar
Oda1982 Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Jeg teller i et spesielt mønster, som 1+2+3+6+12+24+48... Eller tenk på alfabetet baklengs... Gjør noe som er ekstremt kjedelig mens du legger deg i en god stilling. Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 (endret) Sliter med og sove selv. Når jeg jobber sover jeg somregel ikke mer enn 3-5 timer, uansett... Det er ikke kjekt. Har prøvt det meste, eneste som er tilgjengelig uten resept som fungerer til en viss grad er melatonin. Kanskje det er noe for deg. Kan bestilles fra utlandet uten resept, viss du vil kjøpe i norge må du gå til lege og få resept. Endret 19. mai 2012 av WaterMarked Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 Styrt et melkeglass med Vodka 5 minutter før du legger deg, det hjelper. Anonym poster: fbe268e32059ccb5c62726c344928ad0 2 Lenke til kommentar
Surriball1 Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 Når jeg har problemer med å sove skyldes det som regel at jeg har (u)nødvendige bekymringer. Det kan hjelpe å ha en notisblokk hvor du skriver ned hva du er bekymret for og hvordan du skal løse det. Skriv også ned ting du bare MÅ huske å gjøre når du står opp, så slipper du å bekymre deg for å glemme det. Ellers har de andre kommet med mange gode råd 1 Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 Dette med unødvendige bekymringer er noe som gjelder svært mange. En notatblokk, dagbok eller en samtale med venner eller familie kan ofte lette litt på de tankene som hindrer deg i å sovne. Prøv å tøm deg mentalt. Pass også på at det eneste du bruker sengen til er søvn (og moro med det motsatte kjønn). Unngå å sitte med lekser eller pc i senga, og ikke bruk sengen som en sofa. Re opp sengen før sengetid, og gjør den delikat og innbydende for deg selv. Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Jeg pleier å fantasere om spennende ting for å få sove. F.eks. at jeg kan stoppe tiden - Tenk på alt man kunne gjøre da, når resten av verden står stille. Eller at jeg, via flaks (lang historie) får reise ut i rommet, lande på månen, etc. Hva skal man si av glupe ord når man setter føttene på månen som første nordmann?? Når jeg fantaserer om slike "eventyr" så sovner jeg ofte raskt. Som andre nevner her, så er det viktig å ikke gruble over negative ting i livet.. Lenke til kommentar
ErikBlodøks Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 sliter med dette jeg også.. skal opp kl. 0719.. på dette området er jeg fantastisk disiplinsvak. skal nå legge laptopen fra meg og prøve på det 'insolvent sier go natt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå