PHCTF Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Hva setter du mest pris på i livet? Familie, penger, kjærlighet? Hva er det som gir deg glede i livet, hva er det som gir livet mening? Hva inspirerer deg til å virkelig leve? Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 (endret) Hva setter du mest pris på i livet? Familie, penger, kjærlighet? Hva er det som gir deg glede i livet, hva er det som gir livet mening? Hva inspirerer deg til å virkelig leve? Penger og kjærlighet Endret 18. januar 2012 av Thitorkin Lenke til kommentar
RWS Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Dette endrer seg ganske kraftig i løpet av livet.... Så for meg nå er det å gi mine barn et trygt og sikkert hjem med gode verdier og en god trygghets følelse MENS jeg gjør mitt beste for å pleie min kjærlighet til min kone slik at vi fremdeles har noe felles å falle tilbake på den dagen ungene flytter ut... Som jo kommer før en aner det... Vi tenke en stund på å flytte til et større (og dyrere) hus da begge har hatt ganske kraftige lønnsøkninger i de siste årene, men etter en lengre samtale med min kone og lengre samtaler med våre barn har vi kommet frem til at vi har det toppers der vi bor nå og at vi heller skal pusse opp litt her og der nå som vi har råd til det... Så det har vi gjort. Jeg har bygget en stor og flott veranda som vi benytter flittig på sommeren, nytt bad både oppe og nede har vi laget og i år skal kjøkkenet få en liten ansikts løftning... (Og inenting av det koster oss en krone i lån...) Men mer penger er ikke mer lykke for de som lurte, det gjør det bare lettere å leve da en ikke må snu og vende hver eneste krone flere ganger for å få dem til å strekke til.... For til mer penger du har til dyrere ting har du en tendens til å bruke dem på hvis du ikke er litt forsiktig og du er derved like langt, ikke sant... Så livsverdier for meg pr nå er å gi mine barn et trygt hjem... Og pleie kjærligheten til min kone.... (Og en ny bil om 1 til 2 år... Det har jeg aldri hatt før, har kun hatt gamle skrangle kasser, så jeg vil gjerne ha en bil som ingen har eid før meg en gang i livet... Så vi får se...) Lenke til kommentar
Populært innlegg CypheroN Skrevet 18. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 18. januar 2012 Å pisse når man må skikkelig, å drikke når man er utrolig tørst, å spise når man er utrolig sulten, å sove når man har vært oppe alt for lenge, hylende orgasmer og droger. 14 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 (endret) Familie, penger, kjærlighet og vennskap (=Kjæresten osv.), PC og internett, og PC og Konsoll-spill samt varme sydenturer pluss de materielle godene jeg har. Det er, faktisk hva jeg setter mest pris på per i dag. Det kan hende at noe av dette endres, fjernes eller at nye ting overtar som noe jeg setter mer pris på, senere - etterhvert som jeg lever - men det er i alle fall det jeg verdsetter høyest pr i dag, og det er mulig at jeg har glemt av noe.... =) Det å leve og skape mening i livet man lever, er også meningen med livet, mener jeg. Endret 18. januar 2012 av turbonello Lenke til kommentar
RWS Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Det å leve og skape mening i livet man lever, er også meningen med livet, mener jeg. Siden det ikke er noen "mening" med livene vi lever ut over det faktum å forplante seg så må man SELV gi livet sitt mening ja. Alt for mange tror den meningen blir prakket på dem... De aller fleste av oss forfølger "lykken" i form av matrielle verdier og penger... Vi innser liksom aldri når vi har nok og finner ALLTID objekter som får oss til å føle oss "fattige"... Selv milliandærer i Silicon Walley har denne følelsen hele tiden, for de også finner alltid objekter som er noen milliarder rikere enn dem og derfor strever de videre for ikke å bli fattige... Merkelig fenomen... Så et lite interview med Harodes Falsk i går i lokal blekka der han ble spurt om hva han ville gjort om han vant en million i lotto. "Jeg trenger ikke den millionen og spiller derfor heller ikke lotto....". Tror fyren har skjønt noe som veldig mange folk ikke forstår, at lykke ikke alltid finnes i penger og makt... om du har så du klarer deg altså!! Det er jo forutsettningen... Men de aller fleste vil fremdeles ha mer, større hus, større bil, dyrere ski, dyrere smykker, finere klær... Men er det meningen med livet? Tja, for noen så er det det... og det er vel det vi har bygget vårt samfunn rundt også, for det meste... Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 (endret) Det å leve og skape mening i livet man lever, er også meningen med livet, mener jeg. Siden det ikke er noen "mening" med livene vi lever ut over det faktum å forplante seg så må man SELV gi livet sitt mening ja. Alt for mange tror den meningen blir prakket på dem... Det er mange som mener at bibelen eller koranen gir svaret på det, men det er ikke blitt gjort et ørlite forsøk en gang å forklare det i disse skriftene... De aller fleste av oss forfølger "lykken" i form av matrielle verdier og penger... Det tror jeg egentlig ikke at de aller fleste gjør. Mange gjør nok det, men jeg tror ikke det er svaret fra de aller fleste, eller at de fleste føler at penger og materielle goder er det som gir dem lykke... Lykke oppnår man som regel gjennom positive opplevelser. Når man mestrer noe. Oppnår ønskede resultater. Gjennom relasjoner / vennskapsbånd. Positive opplevelser i samvær med andre, og slikt. For mye penger og materielle goder kan være en byrde... Jeg så på et program på TV (Cribs) der hvor de så inn i livene til styrtrike mennesker.. De hadde massevis av venner, som var i huset deres nesten hele tiden, og den rike var sjefen, bestemte alt osv... Men det oset falskhet... Alle ville jo ha litt penger nå og da, og viste at de var blitt avhengige av den rike fyren... På en særdeles negativ måte... (Flere av disse rikingene kommenterte dette som et ubehag i noen av episodene) De vennene hadde ikke vært der om ikke personen hadde vært rik... Da ville personen vært uinteressant. Stemningen var også ikke noe særlig hos mange av disse... Mange var ikke interessert i den rike personen overhodet, men var der for å kunne sitte i bobblebadet hans, se på TV eller what not... Vi innser liksom aldri når vi har nok og finner ALLTID objekter som får oss til å føle oss "fattige"... Selv milliandærer i Silicon Walley har denne følelsen hele tiden, for de også finner alltid objekter som er noen milliarder rikere enn dem og derfor strever de videre for ikke å bli fattige... Merkelig fenomen... Det er vel mennesker som ikke har gjort noe annet enn å tenke business og penger, og når de er på toppen, og har mye penger, så er ikke det bra nok heller.. Men slik er det med absolutt alt... Hvis du er glad i å gå på fjellet og bestige fjelltopper, så slutter du ikke gå på fjellet dersom du har besteget de fleste fjelltoppene du drømte om å bestige... Du vil gjerne fortsette med det, og finne enda flere fjelltopper du kan bestige, og så videre... Og man kan selvsagt bli lei av dette.. Så hva gjør man da? Og de som har som hobby å berike seg selv i form av å tjene mye penger og skaffe seg mye materiell rikdom, hva med dem når de har nådd de "fjelltoppene" de satte seg som mål å "bestige"? Og hva når de blir lei??? Nei, da må di finne på noe annet.. For eksempel golf, og så er målet deres å bli god /bedre enn andre som spiller golf.. Og sånn går det i det uendelige.. Hvis du liker å trene, kanskje styrketrening, og målet er å løfte så tungt som mulig, så gir du deg heller ikke selv om du løfter mye tyngere enn alle andre på treningstudioet for eksempel, dersom du ikke er lei av å trene da.. Man forsøker alltid å bli bedre på det man er god på allerede.. Og slik er det med alt, også for de som hele tiden forsøker å berike seg selv med materiell rikdom også... Det å forsøke å bli rik, er for mange også en hobby og en tilfredstillelse... For mange er jo penger faktisk det som driver dem fremover og som gir dem mening i livet. At de tjener penger, driver dem til å jobbe hardt, og ofte kan det være at de skaper arbeidsplasser for andre som kan være mye av drivkreftene deres., at de i mye større grad kan være med på å forme samfunnet etc... Det kan være en motivasjonsfaktor i seg selv.. Eller at man bygger seg opp en formue og at man bruker mye av det på veldedighet... Så et lite interview med Harodes Falsk i går i lokal blekka der han ble spurt om hva han ville gjort om han vant en million i lotto. "Jeg trenger ikke den millionen og spiller derfor heller ikke lotto....". Tror fyren har skjønt noe som veldig mange folk ikke forstår, at lykke ikke alltid finnes i penger og makt... Ikke altid. Uansett: Lykke finnes heller ikke i fattigdom og maktesløshet/nyttesøshet. Jeg tror egentlig lykken egentlig handler om det at man føler seg nyttig... Føler man seg nytttig, så vil man kanskje også være mer lykkelig. At man føler at man bidrar til noe i samfunnet og at andre verdsetter en, at det gir lykke... om du har så du klarer deg altså!! Det er jo forutsettningen... Men de aller fleste vil fremdeles ha mer, større hus, større bil, dyrere ski, dyrere smykker, finere klær... Det er jo hele poenget. Ingen ting varer evig... Man vil altid ha mer, klare mer også videre... Grunnen er at man lever hele tiden, og at man stadig får nye impulser, tanker og ønsker... Om noe av dette i det hele tatt er nødvendig for å ha det bra, er en annen sak... Men når man for eksempel har spart lenge til et nytt hus eller ny bil, og man endelig har råd med å kjøpe seg det, så vil man oppleve ekte lykke, ja, det vil jeg påstå... Man vil føle en ekte glede.. Men dersom man har råd til absolutt alt (er rik) så vil man ikke glede seg like mye over nye ting man kjøper.. Man har jo råd til absolutt alt.. Jeg har selv erfaring med dette fra pc-spill... Får man råd med alt, så har man på en måte fullført spillet, og da er det ikke like gøy lenger... Men er det meningen med livet? Tja, for noen så er det det... og det er vel det vi har bygget vårt samfunn rundt også, for det meste... Vel... Siden så mange sier at penger ikke kan gi deg lykke, så blir resultatet at man faktisk jager etter penger... For man tror jo innerst inne at penger faktisk kan gi en lykke likevel, man ønsker bare å forsøke å trøste seg selv og andre med disse fine ordene.. Penger kan ikke gi deg lykke, men det kan sannelig ikke fattigdom heller! Når det er sagt: Når det gjelder lykke, så er det vel bare fantasien som setter grenser... Lykke kommer når en føler seg vellykket, og man trenger ikke være rik eller noe sånt, men at man føler seg nyttig, eller føler at man har et innholdsrikt liv... Har det bra... Og slike ting. Har man det ikke bra med seg selv, så kan ikke penger hjelpe en på vei.. Men har man det bra, så kan penger gjøre det, dersom man kan glede seg over å ha mye penger da... Gjør man det ikke, så har det ikke noe å si.... Endret 19. januar 2012 av turbonello Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 En trenger ikke være velykket for å føle lykke 4 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 En trenger ikke være velykket for å føle lykke Nei. Men å føle seg vellykket, kan jo gi en lykkefølelse Alt kommer jo veldig ann på definisjonen av velykket da... Dersom vellykket betyr å være rik og berømt, så er det jo bare tull. 1 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Å utforske bevisstheten og leve i nåtiden. Å leve uavhengig av alt og bare eksistere. Er det jeg prøver å få til. 3 Lenke til kommentar
Zabaniya Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Jeg synes det er alt for mange som har nevnt penger i denne tråden Lenke til kommentar
toazty Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 respekt ,integritet , penger Lenke til kommentar
Nihilist1 Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Å bli beundret og verdsatt av flokken i nåtid og i framtid. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Jeg synes det er alt for mange som har nevnt penger i denne tråden Penger = Mat = Liv (å eksistere). 2 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Jeg synes det er alt for mange som har nevnt penger i denne tråden Penger er ekstremt viktig for at vi skal kunne leve gode liv Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Penger er imaginert. Penger er et poengsystem. Og disse poengene kan du bytte til varer som du føler for kan ha til nytte i hverdagen eller livet ditt. Penger på konto er bare et tall, og utgjør ingenting for hverdagen din. Altså penger er verdiløs så lenge du ikke bruker dem, eller gjør noe verdiskapene i den virkelige verden. For meg så er opplevelse av viktige/morsomme øyeblikk som er viktige for meg. En ting er sikkert i livet... Vi alle kommer til å dø. Og pengene som vi tjener i livet kommer vi ikke å ha noe nytte i døden. Vi har begrenset med tid til å oppleve hendelser og øyeblikk. ubegrenset tilgang til penger redder deg ikke fra døden. Jeg selv er ikke redd for døden. Det jeg er redd for er å gå glipp av ting som jeg kunne opplevd etter døden. Hvis jeg for eksempel døde i dag, vil jeg ikke få vite hvordan historien i ME3 ender. 2 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Det aller viktigste for meg er å ha det gøy, alltid ha noe å se frem til! I tillegg kommer selvfølgelig venner, familie og kjæreste. Uten de hadde livet vært dødskjedelig! Mange som nevner penger her, mitt syn på det er at så lenge jeg har nok penger til å greie meg, og jeg har det gøy her i livet, så er det nok! PS. Skal ikke så mye penger til akkurat nå da, da jeg ikke har flyttet ut enda, men håper å kunne holde denne holdningen da også. Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Man kan nevne mange ting som har verdi for livet, men om en ikke har den hellige ånd, så har en ikke liv. Da er en spirituelt død og da vil livet handle om å fylle tomrommet. Det grunnleggende bør være å ha den hellige ånd og fred med Gud. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Man kan nevne mange ting som har verdi for livet, men om en ikke har den hellige ånd, så har en ikke liv. Da er en spirituelt død og da vil livet handle om å fylle tomrommet. Det grunnleggende bør være å ha den hellige ånd og fred med Gud. Bullshit og det vet du! På deg skulle en jo tro at det å lulle seg inn i en tro på et såkalt hellig spøkelse, som ingen noensinne har sett har sett så mye som en kappeflik av, langt mindre evnet å bevise, har alle kopi rettighetene til et godt "åndelig" liv, men det er altså ikke sant. At jeg ikke drar det "spirituelle" (bevisstheten) så langt ut av proposisjoner som en del religiøse gjør, de tror jo på dette "åndelige" uten et eneste bevis for noe av det påståtte åndelige som liksom er styrende i livene deres, er ikke det samme som at min bevissthet er død nei, tvert i mot. Og hva vet du om tomrom egentlig? Kan med hånden på hjertet si at jeg tvert i mot har fått fylt et tomrom etter at jeg ramlet ut av tankefengslet kristendom jeg og er et levende bevis for at man slettes ikke trenger å dra over seg alskens myter og tro på rene påstander for å ha en rik og god bevissthet. Så tvert i mot... For hva skjer den dagen det går opp for deg at disse mytene er bare påfunn og myter? Jo, du fyller hullene til de påståtte mytene med kunnskap og viten isteden og vet du, det ville jeg ikke byttet ut med vissvass og overtro på hellige påståtte spøkelser for alt i verden! Banna bein! Å ramle ut av tankefengslet kristendom fikk meg faktisk til å SE skikkelig og undersøkede på ting jeg før TRODDE var riktig og det som ikke stemte med virkeligheten ble discarded eller rettet på. Så den største feilen du kan gjøree må jo være å tro på noe som overhodet ikke er bevist i den tro at du får en rikere bevissthet av å gjøre det... Da luller du deg inn i ting du ikke helt ser konsekvensen av i mine øyne. Så dette med den hellige ånd og at du har det mye bedre enn andre fordi du tror på slikt kan du legge fra deg lonelyman. Jeg skjønner at du er oppplært til å tro dette og til å tro at du er bedre enn andre med en fiktiv person som co pilot i livet ditt, men det stemmer ganske enkelt ikke. det er også en myte du tror på nemlig.... 2 Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 (endret) Man kan nevne mange ting som har verdi for livet, men om en ikke har den hellige ånd, så har en ikke liv. Da er en spirituelt død og da vil livet handle om å fylle tomrommet. Det grunnleggende bør være å ha den hellige ånd og fred med Gud. Hvilken gud snakker du om? Vishna? Krishnu? Tor? Odin? Frøy? Frøya? Sobek? Anubis? Neptun? Iluvatar? Venus? Acolnahuacatl kanskje? Eller Cuaxolotl? Ah Pucuh? Ah Uuc Ticab? Det finnes ganske mange guder der ute, ifølge religiøse. Du må være mer presis. Og jeg skal være enig med deg, du! Jeg er spirituelt død på høyeste nivå, for det finnes ikke et eneste spor av en ånd eller sjel i min kropp, og det er jeg helt bombesikker på! ----------------------------------------------------------- Håp, drømmer, lyster, ting jeg har oppnådd, kroppslige gleder, dataspill og gitarspill er vel det som motiverer meg personlig. Når jeg blir eldre, vil nok dette endre seg betraktelig etterhvert som jeg får fast inntekt og bosted. Endret 23. januar 2012 av Dohvakiin 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå