BRDP Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Hei Jeg tenkte kanskje å kjøpe en sykkel , dette ønsker jeg at skal være en supermotard 450-600CC siden jeg har hørt at de har mer en nok kraft for en nybegynner og noe greie og lette å kjøre, har sett litt på denne: http://www.finn.no/finn/mc/used/object?finnkode=32382563 Men siden jeg er veldig ny innen for MC så lurer jeg på om det er noen som kan gi meg tips/råd, anbefalinger om andre merker som er greie med tanke på pris, kraft og det faktum at den ikke må på verksted hele tiden, selvfølgelig vet at det blir litt tid der men ikke seriøst mye. Så har noen noe tips hva som er lurte og gjøre for en nybegynner som meg? Takk for alle svar Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Vel, nå kjenner jeg ikke denne modellen spesielt, men typisk slike motorer må de ganske ofte på service (om du ikke tar endel selv). Det er mye krefter fra en relativt beskjeden motor, så de må ha oljebytte oftere enn f.eks en ordinær rekkefire motor fra japan... Så få sjekket det før du handler. Ellers er sykkeltypen motard (eller noe som ligner) noe som kan anbefales som begynnersykkel. Enkel å bli komfortabel med. Ikke noe for langkjøring (blir sliten av å sitte rett opp), men for bykjøring ++ er dette helt glimrende. Selv kjører jeg en KTM Duke 125, som også er noe motardlignende greier. Glimrende til hverdagskjøring (skjønt med 15HK er det begrenset med kraft, men det er mitt valg, holder for mitt bruk, billig i bruk), men skal jeg kjøre på litt lengre turer så blir det å bruke annen sykkel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå