iplars Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Hei. Har noen spørsmål angående videre skole osv. videre for min del. Har seg slik at jeg strøk på matte eksamen (R2) i mitt utgangsår på videregående. Det kom som et sjokk for min del, følte jeg gjorde det greit, og har 3 (en sterk 3!) i standpunkt. Uansett, valgte å ta den opp igjen gjennom skolen, man har som kjent rett på et forsøk til. Dessverre for min del var jeg syk da (måtte møte, om jeg ikke hadde gjort det ville jeg mistet standpunkt karakter), og pga. det gikk jeg på en ny smell og strøk på nytt! Så jeg lurer litt på hva jeg gjør nå? Må jeg gå om hele R2 faget for så å ta eksmaen enda engang?! Regner med det vil stå stryk på vitnemålet, så da kan jeg ikke søke skole videre eller? Har tenkt å gå BI videre. Har hørt rykter om at BI er glad i skolepenger, men er det noe form for lov eller lignende som gjør at jeg ikke kan begynne der med stryk på vitnemålet (Det forutsetter jo at de vil la meg begynne)? Blir veldig deprimert ved tanken på å måtte gå om hele R2... Krysser fingrene for at det finnes en annen utvei. Håper noen kan hjelpe meg og takker for svar på forhånd! Lenke til kommentar
maikenflowers Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Ingen? Kanskje ikke så mye til hjelp, men ring rådgiveren på skolen din og avtal et møte ... Han/hun vil nok hjelpe deg bedre enn det jeg kan Lykke til, og håper du får ordnet det! Lenke til kommentar
multisync Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Siste løsning er å ta det som privatist. Lenke til kommentar
iplars Skrevet 19. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2012 Siste løsning er å ta det som privatist. Da hele faget? Eller holder det med eksamen? Det er ikke noe problem å stå tror jeg ikke. Eneste grunnen til at det gikk til h****** siste gangen nå var fordi jeg var syk å ikke fikk fokusert skikkelig. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Privatist, så er det opp til deg selv om du vil lese eller ikke. Det blir arrangert privatisteksamener rundt omkring i landet to ganger i året, bare å melde seg opp og betale avgift. Du er ikke lengre i primærkvoten hvis du gjør dette, men det virker ikke akkurat som du har noe valg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå