vannputtern Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 (endret) God kveld! Tenkte å starte med nytt program nå. Leste igjennom forumet en del før jeg kom over RYP som ser veldig lovende ut. Tenkte å starte på grunnprogrammet, og det hadde vært supert om noen med erfaring kunne hjulpet meg og forhåpentligvis andre som leser dette. Første uken av grunnprogrammet i spoiler 4x4 intervaller: 2 gr Mage: 3x12 reps Knebøy: 3x12 Skråbenk manualer: 2x12 Roing bredt: 2x12 Arnoldpress: 2x12 Bicepscurl: 2x12 Tricepspress: 2x12 Tar første uken som eksempel: 1. Er det de samme øvelsene + intervallene hver gang? 2. Hvor mange ganger i uken er det optimalt å trene med det programmet? 3. Leste på Ekstrem Muskelvekst programmet at det var lurest å ta intervallene etter styrketreningen. Stemmer det? 4. Er det lurt å ha droppsett på hver øvelse? 5. På magetreningen står det ingen spesifisert øvelse. Tips til øvelse( r) her? 6. Er det flere øvelser en disse jeg burde legge til i programmet? Eller noen jeg burde bytte med en annen? Endret 18. januar 2012 av vannputtern Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 1. Ja 2. Tre ganger er det "ment" å trenes. 3. Jeg ville heller tatt det på en annen dag, rettogslett fordi at du vil være sliten etter økta. 4. Er vel ikke meningen at du skal ha det. - Følg programmet. 5. Det finnes så mangt, men plankevarianter er jo en slager. 3x Failure, f.eks. 6. Følg programmet. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 (endret) Jeg har vært gjennom grunnprogrammet en gang. På magetreningen brukte jeg stolen (eller hva man skal kalle det) der man holder to bånd over skuldrene og krøller seg sammen for å trene mage og lår. Med tanke på riktig progresjon i forhold til programmet, fungerte det helt fint. Selv om det apparatet også trener lårene, så merket jeg ikke at det ødela knebøyingen etterpå. Neste gang kommer jeg til å bytte ut skråbenk manualer til vanlig skråbenk. I og med at manualene øker med to kg hver gang på hver arm, og vektstanga øker med 2,5 kg, er det lettere med progresjon slik. Om det er best å løpe før eller etter trening, må du kjenne på deg selv. Jeg kan fint løpe intervaller først og så trene styrke og klare alle settene mine, men hvis jeg trener styrke først, orker jeg ikke å løpe med optimal fart eller tid etterpå. Endret 18. januar 2012 av Zarac Lenke til kommentar
vannputtern Skrevet 19. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2012 Takk for svar og tips! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå