Gå til innhold

Eyefinity. Funker det med forskjellige skjermer?


Akando

Anbefalte innlegg

Hei! Er litt gira på eyefinity og ha ekstra skjermer for mega oversikt og da kan jeg ha masse oppe heletia.

 

 

Har nå en BenQ 23,6" LED XL2420T som er en 120hz skjerm. Vil det passe dårlig med 2 BenQ 24" LED GL2450HM som ikke er 120hz og til vesentlig mindre penger.

 

Tenker så det ikke blir kjipt med forskjellig "grafikk" om du vil på hver skjerm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går an å bruke forskjellige skjermer i eyefinity, men alle skjermene vil kjøre med nøyaktig samme modus som den dårligste skjermen. Altså om du har en 120hz skjerm og en 60hz skjerm vil begge kjøre 60hz. Det samme gjelder oppløsning, alle skjermene vil ha samme oppløsning som den minste skjermen. Om du skal bruke en skjerm til spill og de andre til f.eks musikk, chat, PC-temperaturer og så videre kan skjermene kjøre hver sin modus.

 

Jeg tror du skal kunne overleve eyefinity med 60hz på alle skjermene så lenge oppløsningen på alle skjermene er lik. Hvis ikke vil du få et bilde som er strekt og stygt.

Endret av Benny
Lenke til kommentar

Ok. Regna med at det ikke gikk av å mixe hz nei. Men tenkte også på generelt bildekvalitet også jeg da. Jeg har skjerm til 3300kr nå og de andre koster 1700 fullpris og 1300 nå. Er vel en klar bildeforskjell på disse skjermene, den eve eller andre veien.

 

 

Litt redd for at det vil se jalla ut. Men igjen så er det kanskje den midtre skjermen som er viktigst?

Lenke til kommentar

Du kan også si farvel til Bezel Compensation med en gang.

Årsaken er at straks ATi ser forskjell på EDID infoen fra skjermene, så skrues Bezel compensation av, og 10mm i forskjellig størrelse på rammene (Ja, dette er noe skjermen forteller skjermkortet) så BAM skrues muligheten for Bezel compensation av.

 

Bezel compensation lar deg ha skjerm "Bak rammene" og vil gi deg ett bedre bilde som ikke ser ut som om det er delt opp i tre deler (Linjene matcher bedre.)

Og i en god del spill er dette å foretrekke.

Lenke til kommentar

Du kan også si farvel til Bezel Compensation med en gang.

Årsaken er at straks ATi ser forskjell på EDID infoen fra skjermene, så skrues Bezel compensation av, og 10mm i forskjellig størrelse på rammene (Ja, dette er noe skjermen forteller skjermkortet) så BAM skrues muligheten for Bezel compensation av.

 

Bezel compensation lar deg ha skjerm "Bak rammene" og vil gi deg ett bedre bilde som ikke ser ut som om det er delt opp i tre deler (Linjene matcher bedre.)

Og i en god del spill er dette å foretrekke.

 

 

Hmm det var da trist. Da frister det ikke lenger! Pokker!

Lenke til kommentar

Å kjøre 3x120hz skjerm vil ikke påvirke skjermkortet i det hele tatt i forhold til 3x60hz. Når vi snakker om oppdateringshastighet eller refresh rate på skjermen, (altså 120hz, 60hz, you name it) snakker vi om hvor mange bilder i sekundet det er mulig for skjermen å vise. En 120hz skjerm kan vise 120 bilder i sekundet, men bare hvis den får 120 bilder hvert sekund fra skjermkortet. Hvis du har en 60hz skjerm kan skjermkortet fortsatt generere 120 bilder eller mer hvert sekund, men bare 60 vil bli vist på skjermen.

 

Det som påvirker ytelsen ved eyefinity er den økte oppløsningen på bildet skjermkortet må generere, som jo blir tre ganger så stort med tre skjermer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...