Eriksendrul Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Hallo , Jeg leste om noe som ble kalt Liquid Smoke og det setter en "røkt" smak på kjøtt i marinader og sauser for oss som ikke får røkt kjøtte hjemme Er utrolig glad i den røkt smaken og lurer på om noen vet hvor man kan få tak i dette ? hadde en tråd om Beef jerky og trur dette blir utrolig god marinade om jeg får til røkt smak på den Hvor kan jeg få tak i dette ? Noe mere info om det en jeg allerde viste ? Lenke til kommentar
Palme Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Det kommer litt an på hvor i landet du bor. Enkelte delikatesseforetninger fører denne type "flytende røyk" og jeg vet det er mulig å få tak i det i både Sverige og Danmark. Har aldri sett det i en eneste dagligvare dog. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Du skriver ikke hvor du bor, men i Oslo selger Centra det i hvert fall. Ellers ville jeg prøvd delikatesse-/ innvandrerbutikker. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Ta en tur innom et apotek og spør etter renset tre-eddik. Pensles på kjøtt/fisk eller dryppes i marinader for å gi røyksmak. Ganske potente greier, så vær forsiktig. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Apotek Det høres ut som om det er noe farlige greier Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Like farlig som apotekets sjokoladetrøfler og paracet. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 som sagt før, vær forsiktig med de greiene der, skal ikke mange dråpene til i en marinade før du har nok for å si det slik... Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 23. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2012 Ta en tur innom et apotek og spør etter renset tre-eddik. Pensles på kjøtt/fisk eller dryppes i marinader for å gi røyksmak. Ganske potente greier, så vær forsiktig. Tusen takk for svaret takk til alle ! men som vi alle vet er det apotek overalt og ikke evt foretninger som selger det =) Lenke til kommentar
toazty Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 fikk du tak i det? lurer bare på hva det koster og hvor mye det er på flaska.. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 21. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2012 fikk du tak i det? lurer bare på hva det koster og hvor mye det er på flaska.. jeg har sett etter det men jeg brukte noe annet , siden jeg liker sterk mat og røkt kjøtt brukte jeg en ny type tabasco som er laget med røkt Jalapeño til og lage marinade til tørket kjøtt (beef jerky) den tabascoen er ikke veldig sterk, men så synes ikke jeg vanlig tabasco er sterk heller så kommer ann på hva folk tåler . Ble veldig godt foresten og har brukt den "røkte" tabascoen i alle marinader jeg har laget siden jeg kjøpte flaska for 2 måneder siden. Anbefaler den, litt større flaske en den vanlige typen tabasco Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå