Gå til innhold

Liquid Smoke til marinade og sauser ?

Anbefalte innlegg

Hallo , Jeg leste om noe som ble kalt Liquid Smoke og det setter en "røkt" smak på kjøtt i marinader og sauser for oss som ikke får røkt kjøtte hjemme

Er utrolig glad i den røkt smaken og lurer på om noen vet hvor man kan få tak i dette ? hadde en tråd om Beef jerky og trur dette blir utrolig god marinade om jeg får til røkt smak på den :D

Hvor kan jeg få tak i dette ?

Noe mere info om det en jeg allerde viste ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta en tur innom et apotek og spør etter renset tre-eddik. Pensles på kjøtt/fisk eller dryppes i marinader for å gi røyksmak. Ganske potente greier, så vær forsiktig.

Tusen takk for svaret :) takk til alle ! men som vi alle vet er det apotek overalt og ikke evt foretninger som selger det =)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

fikk du tak i det? lurer bare på hva det koster og hvor mye det er på flaska..

jeg har sett etter det men jeg brukte noe annet , siden jeg liker sterk mat og røkt kjøtt brukte jeg en ny type tabasco som er laget med røkt Jalapeño til og lage marinade til tørket kjøtt (beef jerky)

den tabascoen er ikke veldig sterk, men så synes ikke jeg vanlig tabasco er sterk heller så kommer ann på hva folk tåler .

Ble veldig godt foresten ;) og har brukt den "røkte" tabascoen i alle marinader jeg har laget siden jeg kjøpte flaska for 2 måneder siden. Anbefaler den, litt større flaske en den vanlige typen tabasco :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...