krist2 Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Prossesoren kjører jo på 266, mens minnet går på 333, og i bios kan jeg sette ned minne hastigheten til f.eks. 266, er det best å ha de ¨ på lik frekvens, eller går det bra å ha prosessor på 266(litte over med FSB overklokking) og minne på 333... takk Lenke til kommentar
krist2 Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 ehh, ble litt tull... men vil fortsatt ha svar på det første innlegget... Lenke til kommentar
Zink Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Oops, nå rota jeg òg - joda, skulle gå greit å kjøre minnebussen på 166mhz ( 333 ). . Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 på nforce2 kort skal det være best å kjøre minne og cpu synkronisert. altså på lik hastighet etter det jeg har hørt, men det meste går jo bra, du sprenger ikke maskinen av den grunn så lenge det er stabilt Lenke til kommentar
krist2 Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 takk for svar, kjøpte to 256mb brikker, siden jeg leste en plass at de er lettere og overklokke.. Jeg har et MSI hovedkort, så det støtter jo ikke to minnebrikker på samme måte som et nforce2 kort, men jeg skal nok sikkert oppgradere til et slikt senere, så greit å kjøpe for fremtiden.. :wink: Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Det spørs hvilket chipsett hovedkortet ditt bruker. Om det er basert på Nforce2 er det, som sagt før, best å kjøre minne synkront med Fsb. Via derimot liker bedre høy klokkefrekvens på Minne, så da er det best å kjøre minnet så høyt som mulig, selv om det ikke er synkront. Det gjelder så vidt jeg vet for VIAKT333 og oppover, og muligens de under også. Lenke til kommentar
krist2 Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 ok, jeg har et MSI-KT4V kort, så da blir det vel best å kjøre minnet på 333 takk for svar Lenke til kommentar
VATN Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 ja kjør fsb minne/cpu synkront.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå