Gå til innhold

overklokket amd 1055t "throttler" ned


Anbefalte innlegg

Jeg har just byttet til vannkjølingg på min pc, og prøvd å klokke meg litt videre.

 

problemet er at cpu'en throttler ned når den når 48 grader @4,05ghz 1,59v. på min gamle kjøler(coolermaster hyper 212+) throttlet prsessoren seg ned når den nådde 62 grader @3,9ghz 1,54v.

 

så jeg lurer på om det er noen mulighet for å skru av "throttlingen", eller hvorfor det skjer på en mye lavere temperatur?

 

Stonebridge

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mest sannsynlig er det hovedkortet ditt som throttler. Hvorfor tror jeg dette? Fordi du kjører en sinnssvakt høy spenning på prosessoren, og ASUS-hovedkort har innebygget OCP for å hindre VRM-død.

 

For å fikse dette kan du se om du finner en OverCurrent Protection-justering i BIOS, hvis dette ikke finnes må du bytte hovedkort. Du kan også prøve om du får til en overklokk med lavere spenning.

Lenke til kommentar

så da er det kanskje ikke så veldig lurt å mate prosessoren så mye spenning :whistle:

 

jeg har gjort utallig mange forsøk på å overklokke mer på en lavere spenning, men prosessoren/HK'et mitt er umulig.(har gått gjennom mange guider også) da så jeg på høyere spenning som en siste løsning.

 

men takk for info :)

Lenke til kommentar

Du er enten litt uheldig med cpu eller med hovedkort / bios.

Har testet min egen Phenom II x6 på et annet hovedkort og minne og kunne klokke den fort opp mot 3.9 til 4.0 uten å gå nevneverdig over 1.4 (mener det var faktisk en del under der også, kanksje 1.38 ) , det var forsåvidt bra kjøling på oppsettet (vannkjøling) og minnebrikkene var noen veldig samarbeidsvillige Corsair brikker på 1666 eller 2000.

 

Jeg synnes personlig at du kjører på for hardt på spenningen, gå heller ned 200Mhz på hastighet og juster ned volten til under 1.5 i det minste.

Lenke til kommentar

Du er enten litt uheldig med cpu eller med hovedkort / bios.

Har testet min egen Phenom II x6 på et annet hovedkort og minne og kunne klokke den fort opp mot 3.9 til 4.0 uten å gå nevneverdig over 1.4 (mener det var faktisk en del under der også, kanksje 1.38 ) , det var forsåvidt bra kjøling på oppsettet (vannkjøling) og minnebrikkene var noen veldig samarbeidsvillige Corsair brikker på 1666 eller 2000.

 

Jeg synnes personlig at du kjører på for hardt på spenningen, gå heller ned 200Mhz på hastighet og juster ned volten til under 1.5 i det minste.

for å klare å komme meg over 3,8ghz må meg ha 1.55v. mens 3.75ghz går på 1.425v. er ganske sikker på at det er hovedkortet mitt som ikke er klokkevennlig(syns jeg husker å ha lest det på en annen side)

 

burde kanskje holde meg på 3.75ghz. jeg venter bare på ivy-bridge jeg. :D

Lenke til kommentar

Om du har nådd grensa for brikka di på ren klokkefrekvens hadde jeg heller forsøkt å øke CPU-NB, dette kan ha en betydelig effekt på ytelsen i enkelttrådede programmer og det er jo her du sliter mest med en Phenom II X6

Kan godt gjøre et forsøk på å øke CPU-NB frekvensen når jeg kommer hjem, tror den ligger på 2100mhz 1.225v nå. hvilken frekvens burde jeg sikte på og hva slags program kan jeg bruke til å se om det faktisk hjelper?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...