Gå til innhold

[Løst] Anbefalte PC-skjermer til en billig penge? Pluss spm om NRK-lisens

Anbefalte innlegg

Jeg har fått faktura fra NRK, og vurderer sterkt å kvitte meg med TV'en og bare ha en skjerm til PC-bruk. Har nå en Samsung-TV (LE32C355XXE?) på 32" som jeg bruker til PC og PS3. Kostet meg bare 2490 i mars i fjor.

Jeg kan bruke en PC-skjerm til PS3-bruk? En PC-skjerm trenger ikke å være så stor som 32". Jeg er heller ikke spesielt kravstor på bildekvalitet, TV'en jeg har nå har jeg egentlig ikke noe å utsette på. Har ikke bestemt meg for budsjett, men billig er et stikkord.

Hvis jeg kvitter meg med TV'en f.eks. innen en uke eller to, må jeg fortsatt betale lisensen for 1. januar til 30. juni?

Regner de ut en ny lisens som står i forhold til hvor lenge jeg har TV'en, f.eks. bare for januar?

Edit: kan denne være noe å gå for?

Endret av LHUS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan dog gå til elkjøp eller en lignende butikk å få dem til å fjerne den delen av tven som gjør den istand til å motta tvsignaler. Da er det i teorien en stor pcskjerm. Diskuterte med en lisensmann en gang om dette, og det var dette han rådet meg til.

Er ikke helt sikker på om det fungerer i praksis da NRK er mere hissige på å få lisensen sin enn det Nazityskland var på å få jødene ut av landet, men er kanskje verdt en tanke?

Lenke til kommentar

Du kan dog gå til elkjøp eller en lignende butikk å få dem til å fjerne den delen av tven som gjør den istand til å motta tvsignaler. Da er det i teorien en stor pcskjerm. Diskuterte med en lisensmann en gang om dette, og det var dette han rådet meg til.

Er ikke helt sikker på om det fungerer i praksis da NRK er mere hissige på å få lisensen sin enn det Nazityskland var på å få jødene ut av landet, men er kanskje verdt en tanke?

Takk for tipset, men jeg snakket med lisensavd i dag og de tvinger meg uansett til å betale fram til juni. Så det blir ikke noen skjerm nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...