FlyingPenguin Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 (endret) EDIT: Tok vekk min tekst for å gjøre innlegget kortere. Det går bra!, det er bare bra at du deler hva som har skjedd med deg! det er vell sikkert lettere og løse det sammen men uansett, hvordan PSU (strømforsyning) har du? Fint om du kunne delt hvilke deler du har;) Hadde vært toppers å fått løst det, siden man har brukt en god slump med penger på dette. Det er bra du godtar at jeg "stjeler" tråden din, for da slipper vi som sagt unødige poster her Men mitt system (tar det på hukommelsen): Intel i5 2500K (stock vifte da jeg ikke har tenkt å overklokke med det første) OCZ modular 750W Asus P8Z68-V/GEN3 Asus GTX560Ti (fabrikkoverklokka til 900mhz) 2 stk CORSAIR 4GB DDR3 XMS3 Det er vel dette som er det interessante. Har prøvd å bytte om på RAM, men virker fortsatt ikke. Har to LED-lamper som lyser på GPU'en som lyser grønt pluss att viftene snurrer. Edit: Jeg kjøpte mine deler hver for seg hos Dustinhome, tenkte jeg skulle høre her før jeg eventuelt hører med de. Gjelder dette med annen cpu min BIOS også? Endret 19. januar 2012 av melbyes Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Trådstarter: Dette er en løsning viss du ikke får lånt en prosessor av noen; Billigste jeg fant som i følge infoen jeg leser om hovedkortet skal fungere http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=11204&mfr=&filter=A00035.K176827. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 (endret) Som sagt BIOS til hovedkortet fikk ikke FX cpu kompatibel versjon før 0411 for fx-4100/6100/8100/8120/8150 (orginal BIOS 0211). For fx-4170 må man opp på 0611 versjon. Surt - men sant. Er hovedkortet shippet/levert og solgt med 0211 BIOS versjon har du som sluttbruker et problem. Dog er det shippet/levert med nyere skal det støtte FX og POST problemet skyldes andre ting. Mener det skal være en klistrelapp på hovedkortet et sted hvor BIOS versjon står oppført (eller på esken til hovedkortet). Jeg hadde planlagt å kjøpe en fx990hk/fx-6100 bulldozer plattform føre jul - men ga opp og la det fra meg etter følgende korrespondanse med komplett om hovedkort støtte. Hei.Vi selger dem slik som de kommer fra produsenten. Med vennlig hilsen, Salg & Kundeservice Hei! Så med andre ord så selger dere socket AM3+ AMD FX prosessorer ,men ikke hovedkort man kan benytte til de ? Mvh From: Subject: AMD hovedkort sokkel AM3+ med støtte for FX prosessor (innlagt nyeste BIOS ) Hei.Beklager men vi kan ikke garantere at hovedkortet har siste bios. Med vennlig hilsen, Salg & Kundeservice Hei Komplett! Fra følgende utvalg: http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10119&mfr=&filter=A00050.K333308.A03202.K325733. Kan dere vennligst gi meg informasjon om dere garanterer at fx990 hovedkortene opplistet på link er fra deres leverandør loadet med seneste BIOS versjon som støtter de nye AMD Fx prosessorene. Kjøper man et komplett base system for å bygge bestående av : 1.stk AM3+ hovedkort (FX990 brikkesett) fra utvalg: http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10119&mfr=&filter=A00050.K333308.A03202.K325733. 1.stk sett DDR3 minne 1.stk FX-6100 fra utvalg : http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=11204&mfr=AMD&filter=A00035.K342021. Kan dere garantere at hovedkortet fra dere støtter FX cpu , dette da om det ikke har cpu støtte får man ikke bootet/post på systemet. Som privatperson uten tilgang til en eldre prosessor (for å boote) kan man heller ikke oppdatre BIOS selv. Endret 20. januar 2012 av syar2003 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Trådstarter: Viss du kjøper den cpuen jeg linker til i posten min over her, så setter du den i, oppdaterer BIOS og så bruker du angreretten på cpuen. Ja, det koster deg noen kroner ekstra i porto. Men dette er det eneste du kan gjøre viss du ikke har en kompis eller nabo som har en phenom II eller athlon cpu liggende. Husk, det må være AM3/AM3+ cpu. Lenke til kommentar
Anon123 Skrevet 20. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2012 Trådstarter: Viss du kjøper den cpuen jeg linker til i posten min over her, så setter du den i, oppdaterer BIOS og så bruker du angreretten på cpuen. Ja, det koster deg noen kroner ekstra i porto. Men dette er det eneste du kan gjøre viss du ikke har en kompis eller nabo som har en phenom II eller athlon cpu liggende. Husk, det må være AM3/AM3+ cpu. GENIALT men en ting cpu'n er ikke på lager før 18 FEBRUAR!! hadde det gått ann og finne en som er på lageret? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Denne her er enda billigere og på lager: http://www.dustinhome.no/amd-sempron-145-28ghz-1mb-socket-am3-box/product/5010549575?intcmp=searchProvider_dacsa Lenke til kommentar
Anon123 Skrevet 20. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2012 Denne her er enda billigere og på lager: http://www.dustinhome.no/amd-sempron-145-28ghz-1mb-socket-am3-box/product/5010549575?intcmp=searchProvider_dacsa er det angrerett på DUSTINHOME? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 14 dager hvertfall. Men trur at dem har 30, men kan ta feil på akkurat det. 14 dager er lovfestet uansett Lenke til kommentar
FlyingPenguin Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Da har jeg endelig fått bilde etter å ha tatt ut og inn ledninger og gpu Men lykke til videre TS, håper du og får bilde etterhvert! Lenke til kommentar
Vennligst Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 (endret) Fikk du en "D-bracket" med HK?? (bakpanel med 4 lysdioder) Isåfall kan du søke etter systemfeil med den. Endret 20. januar 2012 av Vennligst Lenke til kommentar
Anon123 Skrevet 26. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2012 FIKK BILDE BITCHES <333 Oppsumering- Det var ikke instalert lates bios på hovedkortet så Fx-4100 prossesoren min gikk ikke sammen med hovedkortet... så jeg kjøpte en BILLIG prossesor som var garantert at passa!! så tok jeg den inn i pc'n også fikk jeg bilde også opdaterte jeg bios til latest SÅ SATT jeg in den gamle prossesoren (fx-1400) men fikk fortsatt ikke bilde.... men så kom jeg på at jeg hadde glemt og RESETTE BIOS!!!!!!!!!!!! (ta ut batteriet eller Sette "jumperen" til pin 2 og 3 (standar på 1 og 2) også startet jeg pc'n OG JEG FIKK BILDE <3333!!!! Men hadde aldri greid det uten " sveibuen " -(diskusjon.no) som fant ut hva problemet var og hjalp meg med og finne en prossesor som passet!! :DD Om det er noen som lurer på noe så er det bare og spørre!! :DD eller så kan dere spørre - sveibuen <333 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå