Gå til innhold

Hjelp til ny spill-PC, bygge selv - ca 12k

Anbefalte innlegg

På tide med ny PC, og planen var å bygge selv denne gang da jeg har kjøpt ferdigbygd de siste gangene.

Har sett på følgende deler:

Corsair Obsidian 650D

XFX Proseries XXX 750W

Intel i5 2500k

ASUS p8z68-v pro/gen 3

Corsair Vengeance 8GB RAM

Crucial m4 128GB SSD

HD 7970

Hvordan vil dette fungere? er det noe jeg kan forbedre?

Prisen for dette blir ca 12k, jeg har ikke noe max budsjett, men hadde håpet å ikke måtte ut med så veldig mange lapper til iallefall.

Lurer også på en CPU kjøler, blir ikke noe alvorlig overklokking, men kjekt å ha muligheten. Tenkte først på H80, men er åpen for forslag. Bør jeg kjøpe noen spesielle RAM brikker ifall det blir en vifteløsning?

Til slutt, er det noen vanlige harddisker som er verdt å kjøpe i dag? for lagring av film og serier etc?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er H80/H100 i forhold til diverse cpu vifter mtp pris ytelse og installasjon. virker veldig simpelt å smette de corsair sakene iallefall. Så litt på Noctua og Phanteks sin cpu vifte og de virker litt i overkant :p

Hardware.no har testet H100

du vil jo ikke etter hva jeg har erfart ikke trenge å sette den høyere en på "low" hastighet (man kan velge mellom low, medium og high med en knapp på pumpa)ettersom min overklokkede AMD X6 som er på 4.2GHz holder en load temp på 47 grader på medium hastighet

Lenke til kommentar

Takk for tips olestokk.

Hvordan er ståa angående hd 7970/7950 nå? Ser komplett har 7970 som "ubekreftet" rundt månedskifte.

Tenker at i værste tilfelle, at jeg ikke får bestilt noen, hva er de beste alternativene ute nå? en type gtx 570, 560ti, eller noen andre kanskje, og heller oppgradere ved en senere anledning.

Lenke til kommentar

Takk for tips olestokk.

Hvordan er ståa angående hd 7970/7950 nå? Ser komplett har 7970 som "ubekreftet" rundt månedskifte.

Tenker at i værste tilfelle, at jeg ikke får bestilt noen, hva er de beste alternativene ute nå? en type gtx 570, 560ti, eller noen andre kanskje, og heller oppgradere ved en senere anledning.

gode "vente kort" er GTX 560 ti og HD 6870, de er ganske mye ytelse for penga i forhold veldig mange andre kort, koster heller ikke nå mye (1300kr for HD 6870 og 1700kr for GTX 560 ti)

Lenke til kommentar

Hvordan er H80/H100 i forhold til diverse cpu vifter mtp pris ytelse og installasjon. virker veldig simpelt å smette de corsair sakene iallefall. Så litt på Noctua og Phanteks sin cpu vifte og de virker litt i overkant :p

Se signaturen min :)

Vil også påstå NH-D14 er lettere (og tryggere) å installere enn lukket vannkjøling, mest grunnet fjærbelastede skruer, men også fordi det er lettere å feste en NH-D14 riktig enn H80/H100. *Min erfaring*

Skal du ha et 7970 må du forhåndsbestille ditt kort nå eller være på vakt den dagen kortene kommer inn. Det er heller ikke slik at 7970 gir god pris/ytelse på noen måte. Et HD 6870 er omtrent halvparten så raskt, men prislappen er 70% lavere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...