AnonymDiskusjon Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Jeg har et problem som av og til spontant dukker opp. Mens jeg snakker med noen og jeg holder på å fortelle et eller annet, hender det at jeg helt plutselig mister helt grepet på hva jeg holder på å si, ting svartner for meg og alle ordene bare fordamper. Jeg merker fysisk at jeg blir plutselig veldig varm og rød, og jeg strever så godt jeg kan med å late som ingenting. Det er vanskelig å forklare, men det er som at jeg vet hva jeg skal si, men at jeg midt i mens jeg snakker ikke klarer å få tak i ordene lenger, som om jeg får akutt hukommelsessvikt og glemmer språket. Jeg prøver da hardt å komme på andre ord og måter å få sagt det samme på, men det går ikke nødvendigvis bedre. Jeg har hatt slik mange ganger, noen ganger er mer intens enn andre ganger. Det har skjedd flere ganger med forskjellige personer, både folk jeg føler meg veldig trygge på og det motsatte. Det føles ikke bare ubehagelig, men er også utrolig flaut når jeg har begynt å si noe, også forsvinner alt jeg skal si, og jeg ser på vedkommende at de ser på meg og venter til at jeg skal fortsette å snakke. Det er som å hoppe i havet og plutselig glemme å kunne svømme. En slik episode varer kanskje bare 10 sekunder til et par minutt, men kan føle etterpå-ubehaget i lang tid etterpå, og resten av samtalen når jeg har funnet tilbake til ordene blir da lett klein, statisk og ubehagelig. F.eks. skulle jeg en gang beskrive et hus. Ordene "stue", "soverom", "kjøkken" osv hadde svartnet helt for meg og jeg følte meg bare skikkelig dum når jeg ikke klarte å fortelle noe så enkelt uten å stoppe opp i et halvt minutt og se ut som et stort spørsmålstegn. Noen som aner hva jeg snakker om? Postet av anonym: 4de6838fec66c47a8d378a8d9700f028 1 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Yup. Du snakker om en utredning hos en nevrologisk spesialist på et sykehus. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2012 Var det en spøk eller? Jeg skjønte uansett ikke poenget ditt. Postet av anonym: 4de6838fec66c47a8d378a8d9700f028 Lenke til kommentar
Metaldude Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Jeg har et problem som av og til spontant dukker opp. Mens jeg snakker med noen og jeg holder på å fortelle et eller annet, hender det at jeg helt plutselig mister helt grepet på hva jeg holder på å si, ting svartner for meg og alle ordene bare fordamper. Jeg merker fysisk at jeg blir plutselig veldig varm og rød, og jeg strever så godt jeg kan med å late som ingenting. Det er vanskelig å forklare, men det er som at jeg vet hva jeg skal si, men at jeg midt i mens jeg snakker ikke klarer å få tak i ordene lenger, som om jeg får akutt hukommelsessvikt og glemmer språket. Jeg prøver da hardt å komme på andre ord og måter å få sagt det samme på, men det går ikke nødvendigvis bedre. Jeg har hatt slik mange ganger, noen ganger er mer intens enn andre ganger. Noen som aner hva jeg snakker om? Postet av anonym: 4de6838fec66c47a8d378a8d9700f028 Ikke at jeg er noen ekspert, men det du beskriver høres veldig ut som hjerneteppe. Noe jeg får hvis jeg skal snakke foran mange mennesker på en scene. Lenke til kommentar
-forbruker- Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Det som skjer med deg er antakelig en form for prestasjonsangst, du blit plutselig usikker og all tanke og tale henger seg opp. Lar du være å tenke på det, tipper jeg at det forsvinner helt av seg selv. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Mitt poeng var at du må få sjekket opp dette hos en lege, helst en spesialist da det kan skyldes noe mye mer alvorlig enn hjerneteppe. Det kan være blodpropp, hjernesvulst eller noe annet guffent. Det er overhodet ikke normalt å ha slike symptomer i de settingene du beskriver så jeg vil altså råde deg til å få utredet dette hos en spesialist. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2012 Vært hos legen nå. Han mente det ikke var noe farlig, kanskje angstanfall og det var ikke noe han kunne gjøre annet enn å henvise meg til fastlegen min som ikke engang bor i mitt distrikt (fordi jeg har flyttet pga skole). 230 kr ut av vinduet. Postet av anonym: 4de6838fec66c47a8d378a8d9700f028 Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 (endret) 230 kr ut av vinduet? Det kan være starten på verre psykiske problemer som f.eks. sosial angst. At du da tar dette med fastlegen din og evt. får luket ut problemet allerede nå er ikke 230kr ut av vinduet. Det kan være de beste kronene du har investert noen gang selv om du muligens aldri kommer til å innse det. Endret 21. januar 2012 av Ranur™ 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå