pgnja Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Hei For en uke siden så kjøpte jeg meg en ASUS GS74 og nå har SSDen som jeg har tenkt å sette i den ankommet. Det er plass til to harddisker samtidig. Det jeg vil gjøre er at jeg vil flytte operativsystem osv fra den harddisken som nå står i maskinen og over på SSDen. Noen som har anbefaling til hvordan jeg gjør dette mest mulig smertefritt? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Avhengig av operativsystem men som oftest så er det å installere operativsystemet på den nye disken å anbefale. Siden det er begrenset hvor mange ganger du kan skrive til et gitt område på en SSD så er det kanskje ikke dumt å ha en ekstra disk til data som endrer seg ofte. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 (endret) Hei For en uke siden så kjøpte jeg meg en ASUS GS74 og nå har SSDen som jeg har tenkt å sette i den ankommet. Det er plass til to harddisker samtidig. Det jeg vil gjøre er at jeg vil flytte operativsystem osv fra den harddisken som nå står i maskinen og over på SSDen. Noen som har anbefaling til hvordan jeg gjør dette mest mulig smertefritt? Hvis du vil beholde din OS-installasjon og programmer osv. så er det enkleste å ta et fullt system image av den gamle disken og legge dette inn på den nye SSDen. Du vil da få en 1:1 kopi av dataene og installasjonen av OS og programmer osv. vil da fortsette å fungere smertefritt. Har du Windows7 så har den et eget verktøy for dette som du finner under backup. Etter å ha tatt et image (som du kan gjøre rett fra windows) så kan du bare boote opp fra en windows CD (eller lage en bootdisk for deg når du får tilbud om det mens du lager imaget) og restore imaget derfra dirkte til disken. Hvis du har et eldre OS som ikke har dette innebygde verktøyet så finnes det også mange tredjeparts programmer som gjør essensiellt det samme. Så lenge du ikke er så nybegynner at det er et skremmende prospekt å boote fra en CD osv. så er hele prosessen ganske så enkel - ihvertfall med windows sitt innebygde verktøy. -Stigma Endret 17. januar 2012 av Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå