Gå til innhold

Plextor SSD PX-128M2P den beste SSD'en?

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal kjøpe en 128GB SSD i 1-2k -prisklassen og har blitt rådet til å kjøpe Plextor SSD PX-128M2P 128GB. Forslag til bedre kjøp i samme prisklasse? I så fall hvorfor? Noen som heller vil anbefale Samsung SSD 830 Series 128GB hvis vi ser bort i fra at den er priset noe lavere?

Takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, den er jo også et alternativ til Crucial M4, Intel SSD 510, Plextor SSD og Samsung SSD 830.

Har vurdert de etter det du skrev til meg i går ;) Mener du syar2003 (lenger opp i tråden) har rett når han sier Corsair SSD Performance Pro Series 128GB er ny konge på haugen i denne klassen (120-128GB, 1-2k) Antar jo ikke det da du ikke nevnte denne SSD'en i dine favoritter... Hvorfor er ikke den der? Hva er det beste med de SSD'ene du har tatt med?

Lenke til kommentar

Jeg hadde glemt at den også er på lista over SSD'er som bruker Marvell 9174-kontrolleren. Den er, sammen med Samsungs egen kontroller i 830-serien, de eneste kontrollerne som virkelig duger. Hvordan de forskjellige yter i praksis og i forhold til hverandre, må du nesten lese tester for å finne ut av.

Lenke til kommentar

Jeg tror faktisk at det blir vanskelig å slå Plextor'en

Har enda ikke sett noen SSD , som slår denne sluttscoren i AS SSD :

asssd.png

I de testene jeg har sett av Corsair , ligger den på ca 820

Nå har dem begge to samme kontroller , så i praksis er det vel bortimot umulig å merke noen forskjell.

Lenke til kommentar

Plextor'n skal være identisk med Corsair, det er i prinsippet bare en annen innpakning.

(det er Plextor som styrer FW utviklingen)

Min Plextor gir med C States 821, jeg vil nok derfor tro at den som er vist over er med C States Disabled, litt medvind og på toppen av det hele en porsjon flaks.

Lenke til kommentar

Plextor'n skal være identisk med Corsair, det er i prinsippet bare en annen innpakning.

(det er Plextor som styrer FW utviklingen)

Min Plextor gir med C States 821, jeg vil nok derfor tro at den som er vist over er med C States Disabled, litt medvind og på toppen av det hele en porsjon flaks.

Hva er C States? Strømsparingsmodus? Eller en modus for å øke SSD'ens levetid? Er C States enabled by default når man får SSD'en og eventuelt hvor/hvordan skrur man C States av og på?

Jeg tror faktisk at det blir vanskelig å slå Plextor'en

Har enda ikke sett noen SSD , som slår denne sluttscoren i AS SSD :

asssd.png

I de testene jeg har sett av Corsair , ligger den på ca 820

Nå har dem begge to samme kontroller , så i praksis er det vel bortimot umulig å merke noen forskjell.

WOW!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...