Gå til innhold

Deling av tådløst Internett / printer

Anbefalte innlegg

Jeg har nå fått meg trådløst Internett... problemet er at denne tilkoblingen går inn gjennom USB-porten.

Det går vel ikke ann å dele denne Internett-tilkoblingen med en switch/HUB o.l. ? (slik at jeg slipper at en maskin må stå på for at en annen maskin skal kunne bruke Internett)

Det samme gjelder også printeren min...

Jeg har hørt at noen har snakka om switch med USB-port (eller noe sånt..). Er dette riktig?

Takk for hjelpen!

:wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ingen?

for å gjøre det lirtt klarere:¨

En liten skisse av hvordan jeg har det nå :

har_det.JPG

... og hvordan jeg helst vil at det skal bli (hvis det går ann) :

vil_ha_det.JPG

Disse "skissene" var veldig fort lagd. Håper det ble litt klarere...!

Lenke til kommentar
Jeg har nå fått meg trådløst Internett... problemet er at denne tilkoblingen går inn gjennom USB-porten.

Det går vel ikke ann å dele denne Internett-tilkoblingen med en switch/HUB o.l. ? (slik at jeg slipper at en maskin må stå på for at en annen maskin skal kunne bruke Internett)

Nå har ikke jeg erfaring med (trådløst) internett via USB, men vil tro at du da måtte ha installert drivere o.l. på alle maskinene som skulle bruke internett, og du ville kanskje ikke kunne bruke internett samtidig på flere maskiner. Jeg har iallefall aldri sett en router/switch med både ethernet/RJ45 og USB porter (men jeg har ikke sett etter slike heller :-) )

Det samme gjelder også printeren min...

Dette er lettere, her finnes det printer-server bokser å få kjøpt som i kopler skriveren rett på nettverket uten bruk av pc. Som f.eks. denne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...