Susanneee Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Hei Fristen for særemnet begynner å nærme seg, og jeg har selvfølgelig ikke kommet i gang - med noe! Aner ikke hva slags problemstilling eller bøker jeg skal ha... Noen som har tips til hva jeg kan skrive om? Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Fin link: http://www.stavanger-kulturhus.no/index.php/stavanger_bibliotek/saeremne Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 (endret) Finn noe du synes kan være litt (eller mye) interessant, det er tungt å jobbe mye med noe som ikke fenger i det hele tatt. Selv hadde jeg noe om propaganda og sensur i norske aviser og medier under andre verdenskrig, og det fant jeg faktisk svært interessant. Fikk snakket om alt fra symboler og visuelle virkemiddel i plakater og løpesedler til propagandaspykologi, og fikk som en av to i klassen toppkarakter på det, selv om jeg sjelden ligger på det nivået. Det skader ikke om temaet ligger langt utenfor hva som vanligvis står i bøkene. Også lærere setter pris på litt variasjon. De som tok forskjellige analyser av tekster eller filmer fikk stort sett ikke så gode karakterer, da det har en tendens til å bli veldig ensformig. Finn noe interessant, hvor du også kan vise drøftningsevne. Endret 31. januar 2012 av grizzlyx Lenke til kommentar
Susanneee Skrevet 27. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2012 Takk for svar, det hjalp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå