60C Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Bor i et eldre en etasjes hus, med ca 1 meter høy murvegg. Regner med at det er en krypkjeller under, uten at jeg har sett noen inngang. Så hvordan det er isolert vet jeg ikke. Det er relativt gulvkaldt her. Kan det være en grei sak og isolere muren rundt med snø, noen som erfaring/tanker rundt dette? Blir noen spadetak, men den kostnaden er jeg villig til å ta for å evt få det noe lunere. Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 En høyst midlertidig løsning som egentlig ikke lønner seg på lang sikt Jeg ville startet med å kjøpe inn noen billige store gulvmatter gått over alle vinduer og sjekket at det ikke er noen som lekker luft ( stearinlys foran vinduet fks , blafrer det så er det ikke tett ) sjekk at ingen er pungtert Sjekket at det ikke er andre kilder som gjør at det lett kan trekke luft inn i huset. Planlegge isolering til våren og sommeren Lenke til kommentar
Henning- Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Jeg gjorde det og endte opp med vann i kjellern på våren pga dårlig drenering. Prøv med glava vintermatter, og stift disse opp der det er verst. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Ikke gjør det! Det blir bare en hel haug med problemer! Lenke til kommentar
60C Skrevet 17. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2012 Takk for alle svar. Jeg har kjøpt tetningslist til vinduene, skal snart sette den på plass. Jeg vet at det trekker der (har god plassen min ved en av vinduene). Det er ingen kjeller, kun en betongmur som måler ca 1 meter fra bakken og opp. Har heller ikke sett noen ventiler i denne. Så hvordan det er under huset har jeg ikke peiling på. Dette er et sted jeg foreløpig leier. Men jeg ser problemet når vårløsningen kommer, på tanke på drenering og ting. Hvis det er noen ventiler (har ikke studert grunnmuren nøye enda) så vil jeg ikke dekke til disse med snø, på tanke på fugt. Fortsatt ikke tilrådelig og isolere med snø? Lenke til kommentar
Henning- Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Nei. Mur er ikke vanntett, så ventilene dine spiller ingen rolle her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå