Velarol Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Hei:) har en golf 2 CL 1,6 91 modell som hadde en dårlig forgasser, så jeg fikk tilbud om en 1,8 motor fra en golf 2 88 modell. nå har jeg overhalt motoren og satt den på plass i bilen. den turner fint å alt det, men den vil ikke tenne. nå har jeg liten greie på bil elektronikk så trenger sårt hjelp. det jeg har sjekket er: Batteriet, coil, fordeler og plugger. er det noe spesielt man må gjøre som f.eks skifte hjerne eller må man bytte hele ledningsnettet? setter stor pris på hjelp:D på forhånd takk:) Lenke til kommentar
trra Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Du må begynne å feilsøke, har du sjekket om du får gnist på tennplugg? Lenke til kommentar
Velarol Skrevet 17. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2012 Du må begynne å feilsøke, har du sjekket om du får gnist på tennplugg? Har sjekket at det ikke er gnist på pluggene. å har byttet coil og fordeler fra en motor jeg testet rett før jeg tok delene. ja det er vel ikke annet å gjøre. men spørsmålet er vel om det er stor forskjell på det elektriske fra en 88 mod til en 91? Lenke til kommentar
trra Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Har hatt noen golf 2ere, men akkurat det vet jeg ikke, mulig du finner noe mer om det på http://www.vwaudi-club.no Lenke til kommentar
Indian Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Jeg tror du må en tur til Møller for å kode om hjernen i bilen. Ta ut gamle veivsensoren og montere på den nye motoren og se om det kan være problemet. Sitter på fremsida like bak startmotoren. Lenke til kommentar
trra Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Jeg tror du må en tur til Møller for å kode om hjernen i bilen. Ta ut gamle veivsensoren og montere på den nye motoren og se om det kan være problemet. Sitter på fremsida like bak startmotoren. Golf 2 har ikke veivsensor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå