Gå til innhold

Ny Mus

Anbefalte innlegg

Hei hadde en Ace of Sweden 3200 som nå tok kvleden. Denne hadde litt liten plasss til tommelen, så jeg bestilte en Mionix Naos 5000 men denne kom defekt i posten. Likte godt formen men der nesten ingen som har denne inne lengre i følge prisguiden så lurer på hva som har samme formen som dennne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, finnes mange gode alternativer til mus om du likte den svenske...

Men seriøst, selv har jeg hatt svært gode erfaringer med Microsoft sidewinder serien. Har eid 2 av typen X3 og eier nå typen X5 som egner seg meget godt til gaming og surfing.

X5:

Microsoft_SideWinder_X5_Mouse.jpg

En nyere versjon, X8 har også kommet ut nå, uten at jeg har følt behovet for å oppgradere. Ellers så har Razer svært godt og bredt utvalg.

Endret av Ulven93
Lenke til kommentar

Hva er vitsen å betale så mye for en pcmus?

Kjøpte selv Microsoft SideWinder X3 Mouse USB til 100 kr når komplett hadde salg, den er helt grei for meg. modellen over har muligens flere knapper men ja ser ikke behovet.

Hva er vitsen i å betale 1000 kr for en bukse?

En til 200 kr gjør jo samme nytten?

Skjønner du?

Lenke til kommentar

Kjøpte selv Microsoft SideWinder X3 Mouse USB til 100 kr når komplett hadde salg, den er helt grei for meg. modellen over har muligens flere knapper men ja ser ikke behovet.

Hva er vitsen i å betale 1000 kr for en bukse?

En til 200 kr gjør jo samme nytten?

Skjønner du?

Så det er snakk om utseende?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du skjønte ikke :dontgetit:

En god bukse til 1000 kr vil i min opplevelse lett vare tre-fire ganger så lenge som en billig bukse til 200 kr i tøffe miljøer. Når den i tillegg sitter bedre er det et enkelt valg for meg å kjøpe en dyr bukse framfor en billig en.

Poenget er at det du legger ut ekstra er ikke bare i utseende, men også hva produktet består av. En god mus som Steelseries Xai eller Sidewinder X8 har ofte sensorer under som fungerer bedre når man gjør raske bevegelser og/eller er mer nøyaktige.

Selvfølgelig finnes det unntak (en del fra Razer), men du får vanligvis litt mer når du kjøper en dyrere mus om du gjør litt research.

Lenke til kommentar

Det er riktig som arni90 påpeker her at dyre ting har som regel best kvalitet. Kjøpte selv 2 Sidewinder x3 når komplett hadde 95% rabatt på de. Etter mye bruk i et år "kilte" to av knappene seg, så jeg kjøpte meg x5. Denne har vel vart ihvertfall i 1 år nå uten noen som helst problemer.

Men det viktigste er hva DU skal bruke musa di til. Driver du med avansert bilderedigering og/eller spill så bør du ty til en dyr mus. Hvis du kun surfer på pcen er det like greit med en som passer godt i hånda :)

Lenke til kommentar

Du skjønte ikke :dontgetit:

En god bukse til 1000 kr vil i min opplevelse lett vare tre-fire ganger så lenge som en billig bukse til 200 kr i tøffe miljøer. Når den i tillegg sitter bedre er det et enkelt valg for meg å kjøpe en dyr bukse framfor en billig en.

Poenget er at det du legger ut ekstra er ikke bare i utseende, men også hva produktet består av. En god mus som Steelseries Xai eller Sidewinder X8 har ofte sensorer under som fungerer bedre når man gjør raske bevegelser og/eller er mer nøyaktige.

Selvfølgelig finnes det unntak (en del fra Razer), men du får vanligvis litt mer når du kjøper en dyrere mus om du gjør litt research.

Du skriver at en bukse til 200 gjør den samme nytten. Tror du bør lese igjennom igjen.

Jeg skjønte hva du burde ha sagt. Klart en Pc-mus til 1000 kr er bedre enn en til 200 kr.

Endret av St€rk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei hadde en Ace of Sweden 3200 som nå tok kvleden. Denne hadde litt liten plasss til tommelen, så jeg bestilte en Mionix Naos 5000 men denne kom defekt i posten. Likte godt formen men der nesten ingen som har denne inne lengre i følge prisguiden så lurer på hva som har samme formen som dennne?

Lander litt på SteelSeries Sensei LINK noen erfaringer med denne?

Lenke til kommentar

arni90: Alt som er dyrt trenger ikke å være bra, du vet sikkert om flere ting som er overpriset og en billig vare kan være like bra eller bedre.

Jeg er kanskje ikke helt inni gaming miljøet på lik måte som mange andre, men billig mus/tastatur funger helt fint for meg.

Men ja det er nok opp til brukeren som er flaskehalsen ikke musen.

Lurer selv på om EVOLUENT vertical mouse 4, left hand (440-VML4) er noe særlig til spilling.

Lenke til kommentar

Ikke ment som trolling nei, det jeg prøver å komme frem til at ofte dyre produkter kan koste mye men forskjellen kan også være minimale. Finnes jo kontorbruk mus, spill mus, high tech f.eks trådløs mus uten batteri, mens med magnet isteden og spessiel musematte, og touchpad mus.

Selvsagt kan man justere mus følsomheten i windows kanskje noen ganger i spillet, så er ikke sikkert det er veldig stor forskjell fra lasermus til lasermus.

Den overgangen som er stor kulemus - optiskmus - lasermus jeg angrer selv ikke på den oppgraderingen.

Så rådet er å lese tester, sjekke muligheten å prøve produktet før man kjøper, eventuelt bare ta en risiko med alt annet. Jeg foretrekker logitech hvis det må være trådløs, ellers er jo microsoft gode på kabel, batterilevetid på trådløse microsoft produkter er elendige.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Beklager offtopicen, men føler sterkt for å komme med innspill!

LMH1: Hvis du ikke har den fjerneste anelse om hvilken mus som passer til gaming som det tydeligvis er krav om her om man ser på produktene som nevnes i første innlegg, hvorfor orke å svare da? Og i det hele tatt komme med anbefalinger som ikke henger på greip??

Musen du linker til over er en mus for venstrehendte (!) som kanskje har problemer med leddene i armen og må ha en mus med annen ergonomi enn det som er tradisjonelt, og er i tilleg ment for kontorbruk. Hvor i tråden står det at det er kontorbruk er kravet? Hvor står det at trådstarter bruker venstre hånd til musføringa?

Det du kommer med hører altså ikke til i denne tråden i det hele tatt, uansett hvordan du ser på saken! Beklager og måtte si det, men det du driver med i denne tråden blir rett og slett oppfattet som trolling, og som konsekvens av det sporer tråden totalt av.

Endret av Kongklykken
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enn denne da ? :D

Er et samarbeid mellom BMW Designworks USA og Thermaltake.

Heter Level 10 M.

Prisen tør jeg ikke og se på, var ikke nevnt :)

Bruker Coolermaster sentinel selv. Har kun en feil, den ALT for lav.

Fingrene (på høyre/venstre museknapp) blir `hengene` i luften, men god støtte for tommel.

Har hatt Roccat Kone (mus-hjulet tok kveld) og den musen hadde perfekt høyde for fingrene, men liten støtte for tommeln.

post-267135-0-40755200-1326880743_thumb.jpg

Beklager litt OffTopic :)

Ps: Se på Logitech Performance Mouse MX :) vurderer denne selv, har prøvd den :)

Mvh ^^

Lenke til kommentar

Ps: Se på Logitech Performance Mouse MX :) vurderer denne selv, har prøvd den :)

https://prisguiden.no/produkt/logitech-cordless-performance-mx-darkfield-113979/erfaringer

Håper ikke det var den du mente?

Ja er nok den :)

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=493429&reviewPage=1#reviews

Kammerat av meg bruker denne til spilling, han stortrives med den.

Tenkt litt på Logitech G700, men har ikke testet den.

Når jeg ser de knappene på den musen, det første som slår meg er om dem er i veien :-/

Så bare så store ut..

Kom over denne

http://www.logitech.com/en-us/mice-pointers/mice/devices/gaming-mouse-g500

Endret av LilleTiger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...