leifeinar Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Slik jeg opfatter folk så vet nesten ingen hva SOPA går ut på. hadde vært arti å sett en nasjonal undersøkelse. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Google-logoen er sensurert for amerikanske brukere: 2 Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Bra intiativ av google og wikipedia, spesielt wikipedia. Håper facebook, youtube og twitter også blir med! Ihvertfall noe ala google sin protest, burde jo ikke vært noe problem. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 (endret) Flott tiltak! Endret 18. januar 2012 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 så du mener denne SOPA saken , hva den vil komme til å gjøre med internett , friheten vår osv er relativt ukjent for folk ? Jeg syns ikke det har vært annet en medieoppslag og gnål om dette en god stund nå både innland og utland. tv, internett , aviser , radio , hva mer trenger du ? Telepatisk overføring av konsekvenser ? Jeg syns denne stengingen av wikipedia er latterlig dårlig utført, that is all. Blant norske nerder er det en kjent sak, jeg er dog usikker på om jeg utifra det kan konkludere med at "folk har fått med seg det som har skjedd for lenge siden", når folk i denne sammenheng er den gjengse amerikaner. AtW Lenke til kommentar
ESS. Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Bra! At wikipedia tar samfunnsansvar og bringer budskapet ut til den gjengse amerikaner kan være avgjørende for SOPA og PIPA. Mvh: ESS Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Det værste er att på noe så landsdekkende som radio så snakker de om at Wikipedia er stengt, også spør en av de på radioen en av de andre om hvorfor. Så sier de bare noe sånt som "De demonstrerer mot noe som kalles SOPA, det er noe med at USA skal innføre noe som kan ødelegge yttringsfrihet på internett eller noe" De snakker om det som om det skulle vært en liten fillesak. Noe som er helt utrolig! 1 Lenke til kommentar
persistent Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Synes også at konsekvensene er alt for lite kjent. Dette strider mot alle demokratiske rettsprinsipper. Dersom SOPA blir vedtatt er du skyldig inntil det motsatte er bevist - dette er å snu rettsprinsippene på hodet. Nei takk !! Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Google-logoen er sensurert for amerikanske brukere: Skulle tatt ned hele Google.com og youtube... 2 Lenke til kommentar
0stepop Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Google-logoen er sensurert for amerikanske brukere: Slutt å tull da. Det er en bug i Safari! 1 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Slutt å tull da. Det er en bug i Safari! Usikker på om innlegget ditt er ment som en spøk eller ikke, legger jeg til at google.com kun sensureres for amerikanske IP-adresser. Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 så du mener denne SOPA saken , hva den vil komme til å gjøre med internett , friheten vår osv er relativt ukjent for folk ? Jeg syns ikke det har vært annet en medieoppslag og gnål om dette en god stund nå både innland og utland. tv, internett , aviser , radio , hva mer trenger du ? Telepatisk overføring av konsekvenser ? Jeg syns denne stengingen av wikipedia er latterlig dårlig utført, that is all. Blant norske nerder er det en kjent sak, jeg er dog usikker på om jeg utifra det kan konkludere med at "folk har fått med seg det som har skjedd for lenge siden", når folk i denne sammenheng er den gjengse amerikaner. AtW Ja, søk etter 'SOPA' feks på aftenposten.no (4 treff) og vg.no (7 treff), de fleste der ute aner ikke hva dette er for noe, og det gjenspeiler jo en god del av representantene som skal stemme over dette forslaget i kongressen. SOPA sponsor and House Judiciary Chairman Lamar Smith (R-Texas) When asked about online opposition to the bill from places such as Reddit, Smith was quite dismissive. "It’s a vocal minority, he said. "Because they’re strident doesn’t mean they’re either legitimate or large in number. "It’s time to pull the nerds in," Rep. Jason Chaffetz (R-Utah) said. Read more: http://www.battleclinic.com/news/157602-SOPA-Your-congress-reps-are-insulting-you.html#ixzz1jpkz0wlm Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 så du mener denne SOPA saken , hva den vil komme til å gjøre med internett , friheten vår osv er relativt ukjent for folk ? Jupp, det mener jeg. En stor del av klassen min begynte først å diskutere det idag. 2 Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 TED video om SOPA/PIPA: Lenke til kommentar
Mokolotivet Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Her er en liste over firmaer som støtter SOPA. https://docs.google.com/document/d/1xjisu18X6s7lPtAsIQg5Ol3KJjymPT2az1kasQVwGiw/edit?pli=1# Lenke til kommentar
Quote Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Hmm, ble det kaos i Washington? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå