Pallantir Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 (endret) Må innrømme at jeg ble irritert da jeg leste om truslene mot diverse samfunnstopper på jihad-profiler på Facebook. Heldigvis er dette snakk om et veldig lite mindretall av norske muslimer, problemet er at de ødelegger for så mange skikkelige. Har både jobbet sammen med og for både sjia- og sunnimuslimer, og ryddigere folk har jeg aldri vært ute for. Overtroiske er de jo like fordømt, men ikke verre enn en gjennomsnittlig, ivrig statskirkegjenger. Men idioter tror lett at alle muslimer er sånn. Hvis de virkelig holder den lovede demonstrasjonen på fredag, syns jeg det bør holdes en blodig, men ikkevoldelig motdemonstrasjon: Folk stiller opp med kraftige vannpistoler fylt med griseblod (som er lett å få tak i fra slakteri)! Ettersom grisen er noe av det som er mest haram (forbudt) i Islam, går jeg ut fra at de snarest mulig må få vasket av seg "svineriet", og da er det ikke lett å holde demonstrasjon... Skulle gjerne gjort det selv, men det er litt for langt å kjøre, Oslo ligger så forferdelig usentralt. Endret 17. januar 2012 av Pallantir 2 Lenke til kommentar
soulless Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Rimelig sikker på at dette er ulovlig.. Hvorfor vil du uansett provosere, bare for å provosere? Blir jo ikke mindre idioti og trusler av dette.. Skal du påvirke dem, så tror jeg det er bedre å vise dem hvordan man skal oppføre seg ved godt eksempel, ev. inviter dem hjem på tea time for å diskutere religionen deres med en ateist. 2 Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 17. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2012 Jeg skulle likt å se den loven som forbyr det. Blasfemiloven er vel avskaffet, så i aller verste fall er det skadeverk, men siden blod kan vaskes av, er vel det også vanskelig. Og tro meg, det er ikke de gutta som man kan påvirke verken med tea time eller et godt eksempel, de er kommet så langt at de har totalt skylapper der det står skrevet "ekstrem" på den venstre og "sint" på den høyre. De forakter jo alt samfunnet vårt står for. Denne blir nesten litt Fremskrittsparti-harry, men hvis de har så mye imot Norge og nordmenn, burde de heller slå seg ned i land som deler deres tolkning av Islam. Det er vel ikke flere enn Saudi-Arabia og Iran. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Må innrømme at jeg ble irritert da jeg leste om truslene mot diverse samfunnstopper på jihad-profiler på Facebook. Heldigvis er dette snakk om et veldig lite mindretall av norske muslimer, problemet er at de ødelegger for så mange skikkelige. De såkallte "trusslene" er at man ønsker & ber om at Allha (Gud) skal straffe norske politikere og okkupasjons soldater i Afghanistan. Man kan gjerne mislike denslags, men brudd på noen norsk lov er det ikke. 1 Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Må innrømme at jeg ble irritert da jeg leste om truslene mot diverse samfunnstopper på jihad-profiler på Facebook. Heldigvis er dette snakk om et veldig lite mindretall av norske muslimer, problemet er at de ødelegger for så mange skikkelige. De såkallte "trusslene" er at man ønsker & ber om at Allha (Gud) skal straffe norske politikere og okkupasjons soldater i Afghanistan. Man kan gjerne mislike denslags, men brudd på noen norsk lov er det ikke. Og noen effekt har det ikke, med mindre Allah handler gjennom mennesker Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 17. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2012 De såkallte "trusslene" er at man ønsker & ber om at Allha (Gud) skal straffe norske politikere og okkupasjons soldater i Afghanistan. Man kan gjerne mislike denslags, men brudd på noen norsk lov er det ikke. Da bør de kanskje få litt mer undervisning i talekunst, dette skal være sporet til den samme gruppen som arrangerer demonstrasjonen: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10075780 http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7957353 http://www.dagbladet.no/2012/01/17/nyheter/innenriks/trusler/jihadister/islamisme/19831652/ http://www.dagsavisen.no/innenriks/article528073.ece http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Video-truer-kronprinsen_-Store-og-Stoltenberg-6743488.html Sammen med frasen «Å dere som følger den rette vei, Å dere som følger Koranen» er det ikke særlig tvil om hva som skal være Allahs redskap... For øvrig antar jeg at du mener Allah, ikke Allha. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Da bør de kanskje få litt mer undervisning i talekunst, dette skal være sporet til den samme gruppen som arrangerer demonstrasjonen: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10075780 Det var bla. den jeg faktsik hadde i tankene, og som dessuten har ært omtalt side opp og ned i aviser og radio. Hovedbudskapet er, quote; "Å Allah ødelegg dem. Å Allah ødelegg dem og la det være smertefullt og la dems oppstander bli til aske, å den Mektige. Å Allah hevn dem som er overtredere, de ignorerte og satt ikke pris på din rang, å den Største" Det blir bare tull når media fronter dette som "trusselvideo". Vi er riktignok et "avkristnet" samfunn, men det er fortsatt ikke forbudt å be til høyere makter om hjelp, for å si det sånn. At noen forresten vil pælme ut okkupasjonsstyrker, når ble det tabu? Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 17. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2012 Det er helt riktig å kalle det en trusselvideo, for i deres tolkning av islam er det de som er Allahs redskaper. Og hvis du absolutt må ta opp det (som jeg egentlig ikke hadde tenkt å gå inn på), vil jeg foretrekker at Afghanistan blir okkupert til evig tid hvis det kan gjøre situasjonen litt bedre for kvinnene der. For mer kvinneundertrykkende regime enn det som ble kastet, må man til indremisjonen på Vestlandet for å finne! Ja, de har det ikke bra nå. Men de hadde det mye mindre fritt da de overtroiske ekstremistene Taliban styrte. Og det å begrunne det i 1400 år gamle feber- eller rusfantasier, blir bare ynkelig. Akkurat like ynkelig som å begrunne det tullet ultraortodokse jøder gjør mot andre i Israel med en gammel bygdebok, og tilsvarende det radikale kristne i USA holder på med nå, overfor homofile og andre grupper de mener at "Gud ikke liker"... Hadde bare disse gudene vist seg iblant, skulle jeg ikke protestert, men ærlig talt! Hele banden har jo ligget i dvale i mellom 1400 og 3000 år! 2 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 (endret) Allah er jallah... Endret 17. januar 2012 av turbonello 1 Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 17. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2012 Eller som jeg pleier å mobbe kona med: Hva er forskjellen på en muslim og svigermor? En muslim ber til Allah, mens svigermor tilber jalla! :!: Hun er en stamkunde på tv-shop og andre steder. Leiligheten full av nips... 2 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Jeg skulle likt å se den loven som forbyr det. Blasfemiloven er vel avskaffet, så i aller verste fall er det skadeverk, men siden blod kan vaskes av, er vel det også vanskelig. Nå kan ikke jeg noe om juss, men jeg kan vedde på at det finnes en håndfull lover som forbyr deg i å sprute griseblod på folk. Ha litt mer kontakt med virkeligheten! Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Allah er jallah... OffTopic - etter min mening litt feil i den ordboken: Ordet "Jalla" kom ikke til norge på midten av 90 tallet. Det kom i midten av 80 tallet. Jeg var en som brukte dette utrykket mellom 85 og 88. Og ikke bare meg, men alle i det distriktet hvor jeg voks opp. Jeg var også en av dem som tok dette utrykket med meg fra Libanon. UN-veteran Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Allah er jallah... OffTopic - etter min mening litt feil i den ordboken: Ordet "Jalla" kom ikke til norge på midten av 90 tallet. Det kom i midten av 80 tallet. Jeg var en som brukte dette utrykket mellom 85 og 88. Og ikke bare meg, men alle i det distriktet hvor jeg voks opp. Jeg var også en av dem som tok dette utrykket med meg fra Libanon. UN-veteran Okei. Kan jo ikke benekte det da =) Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 norge er med og okkuperer og bomber sønder muslimske land. de er i sin fulle rett til å ønske henv. hadde vi vært okkuåpert og blitt bombet hadde vel vi også ønsket å ta igjenn. 2 Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 18. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2012 Nå kan ikke jeg noe om juss, men jeg kan vedde på at det finnes en håndfull lover som forbyr deg i å sprute griseblod på folk. Ha litt mer kontakt med virkeligheten! Det var jo en litt morsom begynnelse på et argument i en diskusjon: "Jeg vet ikke noe om temaet, men jeg skal likevel uttale meg fullstendig skråsikkert om det, fulgt av en tilfeldig fornærmelse." Nå er det riktignok drøyt 20 år siden jeg studerte juss, og jeg har ikke brukt det siden (fikk en urelatert jobb som jeg syntes var mye mer interessant), men jeg tror nok dette kommer inn under kategorien "forbudt, men ikke straffbart i praksis". Det må kunne trekkes en klar analogi til Kaisers gitaristen, som helte øl på Plumbo-vokalisten. Det er ikke pent, det er ikke behagelig å bli utsatt for det, men ettersom det verken fører til personskader (legemsbeskadigelse) eller skader på ting som ikke kan rettes opp med en rask vask, vil det i praksis være svært vanskelig å få straffet det. Et unntak vil selvsagt være hvis det gjøres mot offentlig tjenestemann i forbindelse med embetet. I dette tilfelleter vel det i så fall en PST-tjenestemann som har infiltrert tullingene, og sånn sett vil det neppe bli aktuelt for ham å ødelegge spaningen ved å påberope seg paragrafen. Man kan nok hevde legemsfornærmelse, og ved anmeldelse vil politiet være pliktig til å etterforske det. Men det vil nesten helt sikkert bli henlagt etter bevisets stilling fordi det er uforholdsmessig vanskelig å finne ut hvem som sprutet på hvem. Legemsfornærmelse er så vidt jeg husker en person til person-forbrytelse, man kan ikke straffe en som står med vannpistolen i hånden fordi man antar at han har sprutet på den og den personen. Men som sagt er det 20 år siden jeg studerte juss, så det kan godt være at jeg er på bærtur, rent juridisk ett. Men kontakten med virkeligheten har jeg nok på plass, for jeg tror som sagt ikke det kunne blitt straffet i praksis. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 18. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2012 (endret) norge er med og okkuperer og bomber sønder muslimske land. de er i sin fulle rett til å ønske henv. hadde vi vært okkuåpert og blitt bombet hadde vel vi også ønsket å ta igjenn. Hvis de hadde representert synet til flertallet i landet, ville det vært forståelig. Men det gjør de etter det jeg har fått med meg i medier fra Klassekampen til Aftenposten, via CNN og BBC ikke, ettersom de aller fleste kvinner og en stor nok andel av mennene syns de har det bedre nå, med noe mer frihet, enn da Taliban (Afghanistans utgave av Darwin P. Erlandsens Dusteforbundet) styrte med vesentlig hardere hånd. Det kommer stadig rapporter om overgrep, men under Taliban var det mange flere, de ble bare aldri offentliggjort. Ordet "Jalla" kom ikke til norge på midten av 90 tallet. Det kom i midten av 80 tallet. Det stemmer utmerket. Jeg flyttet fra hjembyen min i 1985, og før det (ett eller to år før) hadde storebroren til en av kompisene mine kommet hjem fra Libanon. Absolutt alt var "jalla" for ham. Så jeg vil til og med si første halvdel av 80-tallet. Endret 18. januar 2012 av Pallantir Lenke til kommentar
RWS Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 norge er med og okkuperer og bomber sønder muslimske land. de er i sin fulle rett til å ønske henv. hadde vi vært okkuåpert og blitt bombet hadde vel vi også ønsket å ta igjenn. Hva var foranledningen til denne bombingen? Eller tror du kanskje at vi bare sendte ned noen dit for å trene litt på bombing og slikt for moro skyld liksom? La oss si at vi lar Afghanistan i fred, hva tror du skjer da? Jo, da kommer taliban til å overta hele butikken igjen med den undertrykkelsen og jævelskapen den fører meg seg (De lever faktisk på 1400 tallet når det komemr til avstraffelser og annet...) Forsåvidt greit nok for meg og deg det, det er ikke vi som må lide under et teokrati fra helvette, så våre hender er rene.... Men hvor lange tror du det vil gå før de samme taliban lederne finner ut at de skal vise oss i vesten hvor herlig, fredfull og god allaah er? Hvor lenge tror du vi får være i fred her hjemme før vi begynner å se ganske alvorlige angrep utført av en eller annen fraksjon av disse vanvittige idiotene som både får støtte og midler fra taliban til å sprenge og drepe uskyldige mennesker her hjemme? Men kanskje du er en slik en som naivt tror at så lange vi bare bøyer oss baklengs og ikke fornærmer så vil de la oss være i fred? Hvor langt skal vi i så fall lene oss baklengs for disse gutta? Når skal VI si at nok er nok og stå i mot terrorveldet med strak rygg og faktisk slå terroren tilbake? Syntes det politiske landskapet består av alt for mange tilbake bøyde mennesker som tror at alt vil bli så bra bare VI slakker på vår egen frihet og trår tilbake mens vi bøyer oss baklengs fordi galskapen er nettopp religion... Hadde kravet vært alt annet hadde vi bare blåst av dem, men religions frihet for disse gutta er et hån mot deres store gud og de BENYTTER enhver anledning til å tråkke på den friheten de har for å nekte alle andre den samme friheten! For det er nemlig målet til disse ignorantene, en gud for hele verden og den "friheten" vi kommer til å oppleve under et sånt teokrati regime er lik null... Men det tenker ikke bakoverlenerne på, for dem er det så ankelt at hvis vi bare innskrenker vår egen frihet så vil vi få fred.... Vel, vi lærer vel en dag.... 1 Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Noen får heller arrangere en grillfest med svinekjøtt på stedet der demonstrasjonen finner sted. Får tilby demonstrantene noe deilig svinekjøtt også. 1 Lenke til kommentar
soulless Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Jeg skulle likt å se den loven som forbyr det. Blasfemiloven er vel avskaffet, så i aller verste fall er det skadeverk, men siden blod kan vaskes av, er vel det også vanskelig. Be my guest, straffelovens 21. og 22. kapittel vil nok være relevante, samt sivile søksmål for erstatning av ødelagte personlige eiendeler/rens av klær. Hvorvidt du er uenig med deres ytringer og holdninger er én ting, men å ta i bruk fysiske virkemidler som å kaste biologisk avfall på dem, eller i det hele tatt bruke noe annet enn din egen ytringsfrihet for å komme dem i møte, blir ikke bare idiotisk, det blir lovstridig samt kontraproduktivt i forhold til målsetningen din. Ingen liker den sinte idioten som kaster griseblod på andre. 2 Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 18. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2012 (endret) Be my guest, straffelovens 21. og 22. kapittel vil nok være relevante, Sivilsak er da noe helt annet. I det tilfellet er det nok snakk om vask av klær, ikke rens. Igjen har du problemer med bevisbyrden for hvem som gjorde hva når det er mange nok i en mølje. Noe Blitz har utnyttet siden jeg var guttunge... Og når det gjelder straffeloven, snakket jeg nå om tillempingen i praksis, ikke i teori. Men hva har frihetsberøvelse med saken å gjøre? Det er å ta det like langt ut som i en dårlig tv-serie... Eller kanskje herren snaker om 22. og 23. kapittel, der 23. kapittel handler om ærekrenkelser? Best å sjekke fakta før man går så bastant ut, hvis du da ikke bare er i trollehumør... Og jo, minst 50 % av befolkningen vil nok like "idioten", hvis man holder sammen de som avskyr slike islamske utgrupper og den veldig utbredte "hverdagsrasisten" som det fins ganske mange flere av enn eliten liker å tenke på. Og ytringsfrihet kan faktisk omfatte fysiske ytringer også, så det blir min ytringsfrihet mot deres, noe som kunne blitt en uhyre interessant rettssak. Endret 18. januar 2012 av Pallantir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå