Gå til innhold

Alcatraz - Generell Diskusjon (USA-sendetid)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nok en bra episode! Ekstremt ekkel fyr han der Nelson! Etter denne episoden vet vi nå at også fengselslegen er i live, like gammel som han var på 60-tallet. Jeg vil vite mer om det der. Hva er det egentlig som har skjedd?!

I tillegg vil jeg vite mer om Doc, og hva som skjedde med han. Også håper jeg hun Lucy våkner snart, så vi muligens kan finne ut mer om hvorfor hun var på Alcatraz tilbake på 60-tallet. Det er jo henne, ikke moren hennes eller noen andre. De var jo identiske.

EDIT: Forresten, hvorfor svenske fyrstikker i California? :p

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

Synes ikke ukas episode var så bra, bedre de to forrige. Avsløringene var det bedre med episoden. Lurer på hvem som kontrollerer fangene og de andre som jobber/gjør ting for den andre/slemme siden. Hauser sin organisasjon har nok kontroll eller er i samarbeid med enkelte som legen og Lucy.

Vet dette er TMZ, men dette var litt funny.

Some fans of the TV show "Alcatraz" aren't so bright -- because they're infiltrating guided tours on the real-life island to search for a top secret room ... that only exists on the scripted drama!

National Parks Service rep Alexandra Picavet tells TMZ ... tourists are starting to stray from their tours and sneak into "closed areas" on the former federal prison.

Picavet says many of the not-so-super sleuths have confessed they're looking for a high tech control room (below) ... described on the show as a "bat-cave underneath Alcatraz."

Keep in mind the show just debuted last week. Crazy spreads quickly.

Picavet says they've now posted the following sign on the island: "The TV show Alcatraz is fictional, many areas it depicts are not real. Closed areas protect you, historic structures and nesting birds."

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Jeg var på Alcatraz i sommer. Og jeg måtte flire litt da de filma den scenen hvor de går til dette hemmelige rommet.

Rommet som de går til er i den delen av fengselet som ligger helt nede ved båtterminalen. Så de kunne i grunn gått rett inn dit.

Men i serien så går de altså i land, går rundt hele øya, går opp og gjennom luftegården, for så å gå ned igjen til den delen av brakken.

Forstår jo at det er for å gi seerne en viss følelse av at det skjer noe, men er litt morsomt når jeg selv vet hvor det faktisk er.

Edit: Stusser forøvrig over denne "National Parks Service rep Alexandra Picavet tells TMZ ... tourists are starting to stray from their tours and sneak into "closed areas" on the former federal prison."

Man trenger ikke å følge guiden. Det er bare et alternativ. Man går i land, og så kan man være der så lenge man vill, bare man tar siste ferga tilbake før stengetid.

Skal man ha "guide" så kan man få utlevert en liten mp3 spiller.

Endret av Hille
Lenke til kommentar

Dette var den beste episoden så langt, etter min mening. Sick fuck han der Cal Sweeney. Får bare flere og flere spørsmål av å se på det her.

Lucy Banerjee var tilbake igjen i denne episoden. Hva er greia med henne?

Hva mente Hauser med at nøklene kunne fortelle mer om hvordan de hoppet? (Mulig han sa noe annet, jeg sliter med å skjønne den)

Hva er skjult i rommet bak døren hvor nøklene hører til?

Vet Doc og Madsen om denne gjengen Hauser har bak den døra i kontrollrommet?

Ellers så er jeg utrolig fornøyd med å endelig ha en serie med en spenning som jeg ikke har hatt siden begynnelsen av LOST, første sesong av Heroes osv. Utrolig digg følelse! :whistle:

EDIT: Ja, også ELSKER jeg introen. Den må være den beste i sitt slag, ever?!

"On March 21, 1963, Alcatraz officially closed. All the prisoners were transferred off the island. Only that's not what happened. Not at all."

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

Edit: Stusser forøvrig over denne "National Parks Service rep Alexandra Picavet tells TMZ ... tourists are starting to stray from their tours and sneak into "closed areas" on the former federal prison."

Man trenger ikke å følge guiden. Det er bare et alternativ. Man går i land, og så kan man være der så lenge man vill, bare man tar siste ferga tilbake før stengetid.

Stemmer det at man ikke må følge den turen du hører på mp3-spilleren, men det er fortsatt en del stengte områder du ikke egentlig har lov til å gå ;)

Jeg har forresten vært under fengselet, noe som tilhører den gamle borgen som fengselet ble bygget oppå, så ja, det er tomrom under alcatraz, men ikke mye.

Det går en gang rundt hele undersiden av fengselet. Man kan gå ned dit fra death row og gå opp på andre siden (eller gå helt rundt). Tidlig i fegnselshistorien ble visst fanger slengt ned i noen av de rommene der nede, som var bare små rom med jordgulv uten do, seng eller lys, som en straff, men det fikk de ikke lov til så lenge.

Men de brukte det som en "trussel" allikevel, da de fangene som skulle ut av "livstidsgangen" (cellene ved isolatet) ble alltid tatt ned der, og da så aldri de som var igjen på "livstidsgangen" dem igjen. (fordi de ble bare tatt med på adre siden av fengselet)

Lenke til kommentar

Stemmer det at man ikke må følge den turen du hører på mp3-spilleren, men det er fortsatt en del stengte områder du ikke egentlig har lov til å gå ;)

Så absolutt. Var bare måten TMZ skulle overdramatisere det på. Men det er jo typisk aviser :)

Lenke til kommentar

Det er flere avdelinger, flere wards. Alcatraz er stort nok.

Ja, jeg vet det er stort nok, men hvorfor får vi bare se den ene avdelingen? «Filmtriks»? Det nye fengselet ser jo ut til å kun inneholde den ene avdelingen.

Jeg vet dette er pirk, men det er sånne ting jeg kan finne på å irritere meg over. ^^

Lenke til kommentar

Vi har jo sett flere på ad-sec og slikt. Vi er bare uansett 4 episoder inn i serien. Får sikkert se flere "avdelinger" etterhvert også. Det er ikke nødvendigvis at serien går etter nøyaktig hvordan Alactraz er. Det ble sagt ifra dag 1 at serien er what if (selvfølgelig), og lignende (ikke 100% autentisk likt) virkelige Alcatraz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...