MartinF Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 (endret) Alcatraz Ny serie fra J.J. Abrams og produsentene av LOST. I 1963 stengte Alcatraz pga. pengemangel og dårlige fasiliteter. Alle fangene skulle flyttes, men dette skjedde ikke. 312 menn har forsvunnet, men kommer nå tilbake. Vi følger Rebecca Madsen (Sarah Jones) som jobber som detektiv hos SFPD. Med seg har hun Alcatraz-ekspert Dr. Diego Soto som spilles av Jorge Garcia kjent fra LOST. Hovedkarakterne Rebecca Madsen (Sarah Jones) Dr. Diego “Doc” Soto (Jorge Garcia) Emerson Hauser (Sam Neill) Edwin James (Jonny Coyne) Lucy Banerjee (Parminder Nagra) Jimmy Dickens (Santiago Cabrera) Elijah Bailey "E.B." Tiller (Jason Butler Harner) Ray Archer (Robert Forster) http://www.youtube.com/watch?v=3Qbeew2XhmU Serien sendes Mandag kveld, 9/8c. Episodekalender: 16-Jan-2012 Alcatraz 01x01 Pilot 16-Jan-2012 Alcatraz 01x02 Ernest Cobb 23-Jan-2012 Alcatraz 01x03 Kit Nelson 30-Jan-2012 Alcatraz 01x04 Cal Sweeney 06-Feb-2012 Alcatraz 01x05 Johnny McKee 13-Feb-2012 Alcatraz 01x06 Guy Hastings 20-Feb-2012 Alcatraz 01x07 Clarence Montgomery Denne tråden følger amerikansk sendeskjema, og man kan diskutere alt som har skjedd. Alt annet skal i spoilertag! Diskuter serien her! Endret 17. januar 2012 av MartinF Lenke til kommentar
Belfez Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 (endret) Liker historien om Alcatraz så for meg var det grei underholdning, Noen irriterende ting var det jo men Blir spennende å se "nye Alcatraz" bli fylt opp fremover Endret 17. januar 2012 av Belfez Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 17. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2012 Er så forvirret over hvorfor de kommer tilbake, en etter en og hva det er som har skjedd.. Lurer på hvorfor de ikke blir eldre, også lurer jeg på hvem Emerson Hauser og Lucy Banerjee EGENTLIG er. Siden hun der Lucy har dukket opp tidligere tenker jeg på. Uansett, spennende serie. Lenge siden jeg har hatt denne følelsen rundt en serie, slik jeg hadde med LOST og Prison Break i begynnelsen. Gleder meg til fortsettelsen! Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Halveis creepy at han fanger dem og setter dem inn i en kopi av Alcatraz. Min første og ville teori er at han skal samle alle tilbake der( eller et stort antall), noe som gjør at han får gjort om hva som skjedde og at de vil havne tilbake i i 1960. 1 Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Føler den kjører Fringe-ruta, noe som er også bra. Den er veldig 50/50 med måten den har en veldig episodisk handling, men samtidig som den gir en handling som er veldig serialisert. Mye av den serialiserte handlingen er veldig bra Fringe, og har enkelte episoder som er mer episodisk som er ganske bra også. Liker det at vi ser gamle fanger dukke opp igjen, og vi kommer sikkert til å få flere slike deler. Det som irriterer meg mest er egentlig hele greia med at Sarah Jones-castingen virker som de prøvde å kopiere Ana Torv med å bruke Jones til rollen. Samtidig som jeg ikke liker at Jorge Garcia virker å spille Hurley på nytt. Anbefaler folk å se Fringe også av de som liker Alcatraz, den serien er for det meste gull etter den første sesongen. Virker som Alcatraz har starta med gode tall, ikke bra. Men gode. Like høye som Terra Nova. Forsetter den med samme tall så blir Alcatraz fornyet, og Terra Nova blir kasta i søppla. Tror de fleste vil heller se mer Alcatraz enn tåpelige Terra Nova, og Alcatraz er mye billigere og lettere å produsere for Fox og produksjonselskapene. Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Enig i Fringe-sammenligningen. Ikke bare i handlingen, men også karakterene som du sier. Synes starten på serien var grei, men hadde litt større forventinger. Skal uansett bli spennende å se hvordan de velger å ta serien videre. Spesielt det med hun dama som samarbeider med agenten virket å være en del av Alcatraz-gjengen på likte jeg. Bare de ikke tar en The Event så blir jeg fornøyd. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Jeg hadde noe forventninger til serien, men jeg synes den var bedre enn forventet. Jeg trodde det skulle være litt dårligere. Så jeg har uansett en positiv innstilling til serien. Liker at Alcatraz bruker Michael Giacchino som komponist, la merke til det i slutten av en av de to første episodene spesielt. Flashback sekvensene er noe jeg liker også. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Likte det jeg så, skal definitivt følge med videre! Lenke til kommentar
multisync Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 (endret) Kan bli spennende, men vet ikke helt om jeg er så fan av sci-fi aspektet som sikkert ligger bak forsvinningen/tilbakekomsten Likte forresten våpenet han siperduden hadde, selv om det er VELDIG usannsynlig at han kunne gått inn i en våpenbutikk og fått en sånn. Hvis dere la merke til det så kunne den deles, det er ikke noe jeg har sett før, krever en del modifisering, og tror ikke det egentlig funker i praksis (?) han skrudde jo bare på forparten med en kvart runde Correct me if im wrong... Endret 19. januar 2012 av multisync Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 "Alcatraz - Generell Diskusjon (USA, med spoiler)" Hva er det som er spoiler i tråden? Kan være lurt å ikke ha det i trådtittelen, ellers tror folk de kan slenge inn det de ønsker. Kan jo bare ha det som er malen i de andre trådene på forumet. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 (endret) "Denne tråden følger amerikansk sendeskjema, og man kan diskutere alt som har skjedd. Alt annet skal i spoilertag!" Tråden følger jo am. sendeskjema, det kommer aldri noe i spoiler da det ikke kommer ut tidligre noe annet sted Endret 19. januar 2012 av multisync Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 19. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2012 "Alcatraz - Generell Diskusjon (USA, med spoiler)" Hva er det som er spoiler i tråden? Kan være lurt å ikke ha det i trådtittelen, ellers tror folk de kan slenge inn det de ønsker. Kan jo bare ha det som er malen i de andre trådene på forumet. Jeg prøvde å endre emnetittelen, men det går ikke. Moderator må gjøre det i tilfelle. Men det står i førstepost hva som gjelder. Spoilere skal i spoiler-tag. Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 (endret) "Denne tråden følger amerikansk sendeskjema, og man kan diskutere alt som har skjedd. Alt annet skal i spoilertag!" Tråden følger jo am. sendeskjema, det kommer aldri noe i spoiler da det ikke kommer ut tidligre noe annet sted Er ikke det jeg tenker på. I tråd-tittelen står det "Alcatraz - Generell Diskusjon (USA, med spoiler)" Poenget er at folk kan spoile med å skrive at karakter 1 dør i episode 5 før denne er vist. Av erfaring på på dette forumet så klarer dumskaller å spoile konstant. Derfor bør trådtittelen ha lik mal i alle serie-tråder. Og derfor bør tittelen være "Alcatraz - Generell Diskusjon (USA-sendetid)" Egentlig ingen big deal, men som sagt, en eller annen idiot ender alltid opp med å tolke en tittel feil. "Alcatraz - Generell Diskusjon (USA, med spoiler)" Hva er det som er spoiler i tråden? Kan være lurt å ikke ha det i trådtittelen, ellers tror folk de kan slenge inn det de ønsker. Kan jo bare ha det som er malen i de andre trådene på forumet. Jeg prøvde å endre emnetittelen, men det går ikke. Moderator må gjøre det i tilfelle. Men det står i førstepost hva som gjelder. Spoilere skal i spoiler-tag. Jepp. Reglene er jo enkle så egentlig burde ingen ta feil, men som sagt, alltid noen som misser på det. Hvis en moderator hadde er innom så hadde det for min del vært greit at det hadde blitt endret On topic: Hvor stort fokus på hovedstoryen tror dere man får? Sammenlignet med andre serier så synes jeg Fringe har en fin blanding på enkelepisoder og hovedstory, så hadde vært konge om de fikk til noe av det samme. Endret 19. januar 2012 av Teipball Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Kan ikke endre emnetittelen? Det har jeg aldri vært borti her. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Tittelen endret. Når det gjelder serien så virker den veldig lovende, er enig i fringe-sammenligningen og det er et konsept som fungerer ganske greit. Det å ha en forkjærlighet for Alcatraz generelt hjelper også Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Denne serien lover veldig godt synes jeg, den har veldig mye elementer som skal til for at jeg skal like en serie. De to første episodene lot meg hvertfall sitte igjen lysten på mer. Som Mahavishnu var inne på, så føler jeg kanskje at det blir litt mye Hurley i Garcia sin rolle, men likevel klarer jeg ikke å ikke like at han er med. At de lar Michael Giacchino stå for musikken er også et stort pluss. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Spennende serie, kommer til å følge med på denne også. Som alle andre lurer jeg også på hva som skjedde under "flyttingen" av fangene og de gikk gjennom en tidsreise. Tror ikke det er noe ekstraordinært med Hauser og Lucy, jeg tror det var moren vi så i flashbacket og derfor gjorde Cobbs henne til et mål. Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Utrolig spennende hittil. Håper virkelig at den fortsetter slik, og gjerne tar seg mer opp etterhvert slik som Fringe og Lost gjør. Ekstra artig å se på da jeg selv har vært på Alcatraz et par ganger. Morsomt å faktisk kjenne seg igjen for en gangs skyld, da de ofte ikke benytter de riktige byene/stedene i fremstillingen av diverse serier. Ta feks CSI, CSI New York og CSI Miami hvor alle er spilt inn i Los Angeles i gatene eller innendørs i Universal Studios. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 jeg tror det var moren vi så i flashbacket og derfor gjorde Cobbs henne til et mål. Moren? De var jo identiske! 1 Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Kloning! Ba Dum Tss! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå