Gå til innhold

Tørket kjøtt, Noen tips ?

Anbefalte innlegg

Hallo , jeg prøvde/lagde tørket kjøtt her om dagen , det ble veldig godt men det var litt tykke biter så kanskje ikke helt tørket i midten .

Bruke elgkjøtt og allaround marinade.

Har noen av dere noen ideer til andre ting ? jeg hørte noe om salting for så og marinere og tørke det ?

jeg trener og går mye i skauen, og da hvertfall i skauen synes jeg det er godt og ha noe og tygge på som ikke er sjokolade/snacks av den usunne varianten. også på bussen hjem etter trening er det godt med litt tørket kjøtt.

Noen av dere som har noen erfaring ? Jeg har sånn maskin som du kan stille inn og kutte ting i skiver , kan eventuelt bruke den , Men utenom skjæring av kjøttet er jeg litt blank

Jo en viktig ting : Noen som vet åssen et tørkeskap skal bygges eventuelt hva som skal være inne i det skapet ? åssen form for varme ? lampe eller ild ? blank her og

Takk for tips :)

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Liker spekemat meget godt :)

Da er det bare å sette igang - smaker nydelig (ja, det styrer man jo selv). Fungerer utmerket som turmat og som protein-påfyll etter en treningsøkt.

Lenke til kommentar

Fordi det er godt?

Mulig det.

Det hørtes veldig ekkelt ut men jeg har aldri smakt det så jeg kan jo ikke vite...

Jeg får prøve :)

det er så jæ**** godt med tørka kjøtt :p

Det er bra på protein og nydlig som turmat om du ikke har tenkt og sette deg ned lenge og evt ha bål så er det kjempegodt og gå og tygge på , bare pass på at du har nok og drikke, Bruk magert kjøtt siden fett kan harskne om du har det lenge , Uansett elgkjøtt og okse er best synes jeg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...