SunnivaKL Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Jeg bare lurer på hvor dyrt det er med bensin for en veteranbil? Lenke til kommentar
SunnivaKL Skrevet 17. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2012 Omtrent 450. Hæ? for full tank? Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Det er ingen fastpris for bensin på veteranbiler, det kommer helt an på. Hva mener du når du spør om hvor dyrt det er? Bensinen koster det samme for veteranbiler som for vanlige biler hos bensinstasjonen. Tenker du på hvor mye bensin bilen din bruker? Det kommer helt an på bilen. Tenker du på hvor mye det koster å fylle full tank? Igjen, det kommer helt an på bilen. 6 Lenke til kommentar
Solosuper Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Lol ja hvis du husker å be om blinklysolje på bensinstasjonen. Lenke til kommentar
SunnivaKL Skrevet 17. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2012 Haha ja, mente hvor mye det koster å fylle full tank, og hvor mye bensin en veteranbil med feks 200-300 hk bruker pr mil. Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Hvor stor tank er det i bilen da? Det er ikke så vanskelig, faktisk; du ganger det tanken din rommer med bensinprisen når du fyller - BÆM - du har svaret. Magisk, ikke sant? Forbruk kan gå fra 0.5-50 liter per mil, kommer helt an på. (Nærmer du deg 50 liter på mila vil jeg anbefale å få skjekka opp bilen, da den nok lekker) Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Kommer jo an på motor og vekt. En Dodge Charger med V8'er bruker vel gjerne opp i mot to liter på mila. Men dette er jo også en 'muskelbil'. Motor har mye å si. Men med dagens bensinpriser blir det uansett dyrt. Lenke til kommentar
SunnivaKL Skrevet 17. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2012 Hvor stor tank er det i bilen da? Det er ikke så vanskelig, faktisk; du ganger det tanken din rommer med bensinprisen når du fyller - BÆM - du har svaret. Magisk, ikke sant? Forbruk kan gå fra 0.5-50 liter per mil, kommer helt an på. (Nærmer du deg 50 liter på mila vil jeg anbefale å få skjekka opp bilen, da den nok lekker) Det er jeg ikke sikker på, bare tok et eksempel.. men har hørt at veteranbiler er så dyr i bensin i forhold til andre biler. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Det kommer som sagt an på motor og vekt. En gammel Fiat trenger ikke nødvendigvis å sluke mye bensin. Eller en eldre BMW. 1 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Du må gjerne fylle bly på i tillegg, men så fryktelig dyrt er det neppe. Lenke til kommentar
trra Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 (endret) I mitt tilfelle 1300kr for full tank og ca 1,5-2liter på mila. Og jeg har ikke engang 200hk. Du må gjerne fylle bly på i tillegg, men så fryktelig dyrt er det neppe. Tungvindt å varme opp bly for å få det på tanken Fra spøk til alvor så får du ikke kjøpt blybensin lenger eller blytilsetning. Du får kun kjøpt blyerstatning. Endret 17. januar 2012 av trra 1 Lenke til kommentar
SunnivaKL Skrevet 17. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2012 I mitt tilfelle 1300kr for full tank og ca 1,5-2liter på mila. Og jeg har ikke engang 200hk. Du må gjerne fylle bly på i tillegg, men så fryktelig dyrt er det neppe. Tungvindt å varme opp bly for å få det på tanken Fra spøk til alvor så får du ikke kjøpt blybensin lenger eller blytilsetning. Du får kun kjøpt blyerstatning. Hvilken bil har du? Lenke til kommentar
trra Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Hvilken bil har du? Jaguar XJ6 1975, 4.2 liter på 170 hk(når den var ny). 1,5-2,0 liter på mila er relativt typisk forbruk for en slik type bil fra 70 tallet. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Hvilken bil tenker du på da Sunniva?? Skal det være en gammel amerikaner med V8? eller en gammel boble med luftavkjølt 1.0 liter motor? En gammel sliten motor bruker som regel mer enn en helt frisk motor, men så kommer det ann på hvor stor motor man har også. Du kan sikkert finne en veteranbil som går under literen på mila, men da kan det også ta sin tid å oppnå 100km/t på motorveiene Lenke til kommentar
SunnivaKL Skrevet 18. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2012 Hvilken bil tenker du på da Sunniva?? Skal det være en gammel amerikaner med V8? eller en gammel boble med luftavkjølt 1.0 liter motor? En gammel sliten motor bruker som regel mer enn en helt frisk motor, men så kommer det ann på hvor stor motor man har også. Du kan sikkert finne en veteranbil som går under literen på mila, men da kan det også ta sin tid å oppnå 100km/t på motorveiene en ford mustang Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Det er ganske tydelig at TS ikke vet mye om biler. Forbruk varierer fra motor til motor og bil fra bil. Selv på nye biler. En Ford Mustang drikker. Lenke til kommentar
SunnivaKL Skrevet 18. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2012 Det er ganske tydelig at TS ikke vet mye om biler. Forbruk varierer fra motor til motor og bil fra bil. Selv på nye biler. En Ford Mustang drikker. Jeg er ikke akkurat noen bil mekaniker nei, men blir feil å si at det er ganske tydelig at jeg ikke vet mye om biler. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 (endret) Jeg er heller ingen bilmekaniker. Spør meg om å skifte olje. Ha'kke sjans. Men jeg har lært meg det viktigste og det man skal være obs på i et bilkjøp. En person som spør om "hvor mye bensin en veteranbil bruker" vet neppe mye om biler. Som flere har vært inne på, er det stor forskjell på en stor amerikaner og en liten italiensk Fiat. Når du spesifiserer deg litt og sier Ford Mustang, er det lettere å svare deg - selv om du ikke har sagt noe om motorstørrelse. Alt jeg kan si da, er at: 1. Amerikanske muskelbiler drikker bensin i litervis. 2. Ford Mustang er ufattelig harry. EDIT: Så nei, jeg tror ikke du vet så mye om biler. Endret 18. januar 2012 av Hanske Lenke til kommentar
1915 Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 ekte biler bruker ikke under 2 liter på mila 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå