verwooks Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Tenkte jeg skulle handle meg 3 kabinettvifter på biltema ... http://www.biltema.no/products/product.asp...2&iItemId=23417 Bråker disse veldig ? Har ikke noe peiling på dB skalaen ... 29 dB sier meg ingenting, hva kan det sammenlignes med ? Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 29dB er litt høyere enn hvisking... Lenke til kommentar
mr x Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 hvis du går inn på :http://www.microplex.no/rubweb/handel.asp og på vifter,så kan du høre selv forskjellige støy(db) på viftene.. men 29 db er ikke mye..cpu-vifta overdøver den lett.. Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 men 29 db er ikke mye..cpu-vifta overdøver den lett.. Kommer an på cpu-kjøleren. Min overdøver IKKE 29dB Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 29db er bråk, hold deg helst under 20, har en på 29 og det sier bzzzzzzzzzz men det kommer jo litt ann på størrelsen min er liten og hyler mer Lenke til kommentar
Domino Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 29 er faktisk alt for mye for en kabinett-vifte. Kjøp en papst-vifte fra komplett. Ja, de koster litt mer, men støy-demping er ikke noe man burde være gnien på. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Jeg synes 29 db vifter bråker altfor mye. 19 db og nedover går fint. Lenke til kommentar
Danny Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 syns vifta på biltema var ganske ræva bråker en del men hvis man bruker 7 volt mod da er de greie men da er for svake,anbefaler du heller kjøper enermax med rheostat slik at du kan velge støyen. Lenke til kommentar
DataChild Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Har også ett par av de biltemaviftene, og de bråker for mye mener nå jeg. Alt under 23dB er behageli og høre på... Lenke til kommentar
Kvakko Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Ville personlig aldri gått for ei 29dB kabinettvifte, alt for mye bråk. Og det at det er "litt høyere enn hvisking" blir en helt feil sammenlikning, da lyden fra ei vifte er mye mer plagsom samtidig som den er konstant. Tro meg, du vil ikke etter å ha hørt ei 29dB vifte i aksjon på noen som helst måte sammenlikne lyden med hvisking. Selv bruker jeg bare 12dB Papstvifter (t.o.m. på CPU), og det er bare herrrrlig... Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 To vifter med samme støynivå kan faktisk lage to vidt forskjellige lyder. Det kommer helt an på hvilken frekvens støyen er i. Lenke til kommentar
Logan Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Bråker disse veldig ? Har ikke noe peiling på dB skalaen ... 29 dB sier meg ingenting, hva kan det sammenlignes med ? 29 dB på en vifte fra Biltema sier ikke meg mye heller. Det reelle er kanskje 34 dB. Mange vifte produsenter som sleiver ved måling av støy. Zalaman er vel de som er flinkest til å oppgi mest korrekt støynivå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå