Gå til innhold

Tallknuser?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg må ha ekspert hjelp! Trenger en maskin til å redigere analog video, har redigeringskort og utstyret som trengs, men .....

Når jeg forsøker å ta opp høykvalitetsvideo fra analoge-kilder sliter maskinen min. Den klarer hovedsakelig kun lav oppløsning, dvs. 356*280 eller noe sånt (husker ikke helt). Dersom jeg forsøker å ta opp i høyere oppløsning detter frame-raten fra 24,7 til 16, hvilket ikke er holdbart.

Hva må jeg ha for å ta opp heftig oppløsning uten frame-drops, og kanskje samtidig komprimere resultatet i samme slengen?

Jeg tror jeg trenger en rask prosessor og en kjapp harddisk, men den jeg har er jo 7.200 rpm. Trodde det var bra, jeg.. Prosessoren er en Intel PIII 500 MHz.

Hva slags maskin er ideell for meg? HJELP!

Jonia

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg tror jeg trenger en rask prosessor og en kjapp harddisk, men den jeg har er jo 7.200 rpm. Trodde det var bra, jeg.. Prosessoren er en Intel PIII 500 MHz.

Dette er ingen rask maskin i video-redigeringssammenheng.

-Skal du få dette til å gå må du nok optimalisere en del, både i windows og på hardware (være sikker på at systemet kjører optimalt, optimalisere PCI timinger og ha egen partisjon for videoen etc)

Hva slags maskin er ideell for meg? HJELP!

Jonia

Ehh, - tja, en 3GHz P4 ?

Lenke til kommentar

Det er nok rett det som de andre sier. PC'n din er nok en talldrøvtygger.

Enhver ny PC skal nok gjøre jobben mye bedre, men det kan være lurt å satse på en litt dyr en for å kunne rendre avanserte overgangs-effekter i sanntid.

Min vage anbefaling:

CPU: Athlon XP 2500+ eller Pentium4 2,4GHz-800FSB eller bedre.

Ram: DDR-ram PC3200 minst 512MB

Harddisk(er) med 8MB buffer. ATA eller SATA

Kanskje DVD-brenner for å brenne ut de ferdig-redigerte filmene.

Hovedkort med Firewire-porter for mulighet til å ta opp fra DV-kameraer.

PS. Hvilket analog-inngang kort har du og hvilken kilde tar du opp fra?

Lenke til kommentar

Hei igjen!

Jeg har et Pinnacle Studio DC10+ kort, og kilden er et Hi8 (analogt) videokamera koplet til kortet via s-video kabel.

Har funnet ut at kvaliteten blir bra uten deinterlace takket være hjelp fra forumet. Takk for tipsene. Det eneste nå er å kjøpe en maskin som ikke bruker dager på å rendre en fil med 10 minutter opptak... He he...

Har hatt planer om å kjøpe ny pc en stund, og dette gir meg jo enda en grunn til det..

Jonia

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...