tomkjetil Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Forsvinner-for-a-fa-lovlig-opphold-2641681.html#.TxVlXKvZOfA Familiegjenforening og falske savnetmeldinger. Hvem faen jobber i UDI? Hvilke idioter? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 De som jobber i UDI er mange utlendinger som kommer fra de samme landene hvor korrupsjon er utbredt. At det ikke foregår noe korrupsjon her må man være bra naiv for å tro. Og om man tror at ingen asylsøkere er registrert under med flere identiteter eller både i Sverige og Norge og mottar støtte for flere personer og gjerne får dekket bolig til flere identiteter slik at de kan fremleies... så er man også naiv. Mange nordmenn er veldig naive. 6 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Oppfinnsomme er de, disse asyljukserne. Det ser ut til at vi trenger samkjørte registere med fingeravtrykk for å stoppe dette. Og det er ikke akkurat et uproblematisk tiltak i disse personverntider. Hvor lett det er å opprette flere identiteter i et land er jeg usikker på, men det er sikkert ikke umulig. Mye slikt hadde selvsagt vært unngått om man hadde håndhevet "førstelandsregelen". Men den ser ut til å ha bare teoretisk betydning... Robert: Hvis du mener det foregår korrupsjon i UDI så bør det være noen (FrP?) som er interessert i å be om en gransking. Det er for så vidt sannsynlig at det kan være snakk om ukultur, uten at det er snakk om økonomiske eller andre gjenytelser. Geir 1 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Robert: Hvis du mener det foregår korrupsjon i UDI så bør det være noen (FrP?) som er interessert i å be om en gransking. Det er for så vidt sannsynlig at det kan være snakk om ukultur, uten at det er snakk om økonomiske eller andre gjenytelser.Jeg har ikke innsidekjennskap til at noe slikt skjer, jeg sier bare at det vil være naivt å tro at det ikke forekommer. Var det forresten ikke nettopp dette Manuela Myriam Henri Ramin-Osmundsen fikk sparken for? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Rent formelt trakk hun seg fra stillingen, men det var nok for å komme en oppsigelse i forkjøpet. Saken var vel ellers et eksempel på nettopp ukulturen i UDI, at de følte seg hevet over politiske føringer. Korrupsjon tror jeg aldri ble nevnt. Men det jo strengt tatt hennes forgjenger Nordby som hadde skylden her, Ramin-Osmundsen falt fordi hun burde ha visst, og benektet dette. Det er ellers en av mine kjepphester for tiden, når et byråkrati blir "familiært" nok, lager det sin egen kultur og sine egne regler. Det behøver ikke være så stort, her i byen er det velkjent at NAV-kontorene har høyst ulik praksis på sine avgjørelser, det er ikke likegyldig om du sogner til Årstad eller Ytrebygda eller Åsane... Men i motsetning til i UDI går det vel ikke på tvers av politiske føringer, så dermed er det ingen som bryr seg. Geir 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå