imiix3 Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Lurte på en ting.... igjen ! Er Fysikk 1 (Reform 94: 3MX/2FY) vanskelig? trenger dette for å komme inn på arkitekthøyskolen! Hva anbefales? Ta opplæring hos privatist eller går det å "lære av boka?" ? Er veldig flink til å lære ting fort og ligger på 6'er i matte! Og hvordan funker eksamen? er det sånn med forsøk og sånt? Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Eksamen er teoretisk, men det er mulig du må skrive noen rapporter før eksamen. Med 6-er i matte burde det ikke være umulig å få greit resultat. Men det må jobbes en del med. Noen sliter mer enn andre med det. Men utnytt gjerne forumet for hjelp, så går det seg nok til. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Nei det er ikke vanskelig hvis du har 6 i matte :b Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Jeg syntes ikke det var vanskelig (tok det på skolen i fjor). Om man gjør mange forsøk, avhenger helt av læreren, men i prinsippet skal man vel gjøre et par forsøk. Selv gjorde jeg sikkert 7-8 forsøk i løpet av året. Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 (endret) Ikke vanskelig dersom du er god i matte og har en IQ som helst er litt over snittet. Fikk dårlig karakter i faget selv, men jeg er elendig til å lære og huske ting og var skolelei på den tida (snakker vel 2005). Hadde forståelsen, men ikke kunnskapen eller motivasjonen. Har fått bedre karakter i vanskeligere fag i forbindelse med studier. Faget er vanskelig om man ikke er flink på skolen eller i matte, ellers er det en grei skuring. Endret 17. januar 2012 av Dellers Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Eksamen er teoretisk, men det er mulig du må skrive noen rapporter før eksamen. Med 6-er i matte burde det ikke være umulig å få greit resultat. Men det må jobbes en del med. Noen sliter mer enn andre med det. Men utnytt gjerne forumet for hjelp, så går det seg nok til. Eksamen i fy2 er muntlig, fy3 er skriftlig. Fysikk 2 er et veldig enkelt fag hvis man behersker matte, dette fordi det stort sett er formler som du må stokke om på og fylle inn. Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Kan virkelig ikke huske at jeg hadde noen muntelig eksamen i fyskk :S Men er jo 4 år siden nå, så mulig jeg husker feil. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Hadde muntlig i både FY2 og FY3 jeg. Prosjektmodellen jeg hadde var at man får et tema 48 timer før eksamen som man skal forbrede seg på. Så har man 15ish min til å presentere dette og 5min til forsøk som har med temaet å gjøre + spørsmål av lærer/sensor etterpå. Forsøket vet man ikke hva er før på eksamen, de har som regel forskjellige forsøk som re rullerer mellom elevene. Lenke til kommentar
imiix3 Skrevet 17. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2012 okei tusentakk for alle svar! Lenke til kommentar
V_B Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 (endret) Fysikk 1 (privatist) er muntlig og det er faktisk skammelig enkelt:) Endret 23. januar 2012 av TotaltAnonymous Lenke til kommentar
WinterDecember Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Jeg synes Fysikk 1 var ganske morsomt og det er ikke vanskelig hvis du jobber med det ofte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå