Gå til innhold

Er 72W nok til en intel atom pc?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en Intel D945GCLF2D (Intel Atom N330) som jeg har tenkt å vekke til live igjen Kommer til å kjøre denne med 1GB RAM, en 250GB (2,5") S-ATA, og en par-tre USB-enheter. Hvor mye strøm vil denne trekke? CPU kommer til å ligge høyt, da den skal emulere div. konsoller.

Har kjøpt en 120W picoPSU (12v DC-DC) og må nå få tak i en laptop-lader e.l. til å kjøre denne. Fant en 100-kroners LCD-strømforsyning på 72W på eBay.

Jeg tenker at dette burde være mer enn nok...?

Altså vil det totalt være:

- Hovedkortet

- 2,5" S-ATA disk

- 1GB DDR2 RAM

- 2-3 USB-enheter (kanskje mindre)

- 1-2 vifter

Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville vurdert minst Origen, 320W, MicroATX.

Kina strømforsyningene er som regel i dårlig kvalitet, selv den 320 watt jeg råder til.

Men billig er den. Nå er det ikke watt som telles men amper.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

72 Watt skal holde fint det. Mener at en normal netbook har en 30 - 60 Watt strømforsyning (45 Watt svært vanlig), og da skal CPU, HD, skjerm etc drives. Jeg har ellers en AMD Fusion (A-350) med 8 GiB minne, SSD, 3,5 Sata og den drar som Tiltman sin Atom ca 25 - 30 Watt under normal bruk.

En vanlig bærbar bruker som oftest 65 eller 90 Watt - avhengig av maskins konfigurasjon.

Det finnes ellers mengder av adaptere for bærbare fra 45 - 120 Watt på markedet - og med priser fra 60 - 600 kr. Anbefaler uansett å kjøpe noe av en viss kvalitet. Du får også bra løsninger hos Clas Ohlson, da ofte med utvalg av plugger og mulighet til å justere volt. Pris 300 - 500 kr.

Targus har flere modeller av akseptabel/god kvalitet som du faktisk bør kunne klare å få tak i til priser under 200 NOK.

@LMH1

Du er på bærtur som vanlig ser jeg.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Kina strømforsyningene er som regel i dårlig kvalitet, selv den 320 watt jeg råder til.

en 330w til det alene blir nok overkill deluxe...

Jeg har 6stk noder på;

- atom d510

- 4gb ram

- 2x 3,5" sata

- 2x 40mm vifte

som hver kjører mot en picopsu 120w.

De 6 picopsu har jeg istedenfor bruke strømadaptere kobler mot 12v 24a railen på en gammel psu (288w).

Når jeg måler mellom "veggen" og hoved psun trekker det i peak 220watt.

Så ja, 120w picopsu er plenty.

Lenke til kommentar

Det blir nok i minste laget dessverre.

Jeg har veldig lyst til å se regnestykket deres for hvordan dette kan trekke mer enn 50W.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...