randome Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Hei! Kjører Ubuntu 11.10 og det trådløse nette hjemme funker helt fint, hotspot fra telefonen funker helt fint etc. På skolen funker det ikke å koble til gjest..., Funker fint fra Windows på samme laptop og funker fint fra telefonen min, HTC Android. Men når jeg prøver å koble til med laptopen med Ubuntu ser det ut som den kobler til (altså animasjonen på trådløs ikonet holder på, og etter en stund kommer det opp det siste nette jeg var koblet til og Offline... eks. Når jeg kobler til Gjest på skolen kommer det etterhvert Hjemme - Offline. Det er ikke noe Kode ellerno på gjest nette ellernoe og alle andre nett jeg har testet funket... Det er en Dell Vostro 3300 med ett Broadcom nettkort ellerno. Lenke til kommentar
Scriptgutten Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Hvis dette er en skole-PC så er den sannsynligvis meldt inn i skolens windows-domene, og da brukes det en autentisering på det trådløse nettverket som meg bekjent ikke er mulig å legge inn i ubuntu. Man må ha professional windows (altså ikke home edition) og melde maskinen inn i domenet før man kan koble til. Du kan kjøre ubuntu i en virtuell maskin ved hjelp av VirtualBox ( www.virtualbox.org ). Da kjører ubuntu i et vindu i windows, og får internett fra windows som kan autentisere seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå