- Cre8or - Skrevet 17. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2012 Noe program som kan fortelle om kortet kjører i x16 eller x8? GPU-Z Tenkte akkurat på det Skal sjekke det så fort jeg får lagt inn nye drivere til 7970'n.. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Noe program som kan fortelle om kortet kjører i x16 eller x8? GPU-Z Tenkte akkurat på det Skal sjekke det så fort jeg får lagt inn nye drivere til 7970'n.. Du må kjøre en grafikklast på kortet for å se hvilken hastighet du kjører i. Ved idle senker kortet grensesnitthastigheten til PCIe 1.1 for å spare strøm. Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 17. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2012 Det gjør det ja.. Skal få testa så fort jeg kan. Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 18. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2012 Den kjørte i x8 hastighet med den plasseringa jeg hadde, så jeg bytta til plass nr 1 igjen. Nå kjører den med x16. Det hadde jeg nesten ikke trodd mtp det jeg leste på asus sin side. Men takk for tips. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Den kjørte i x8 hastighet med den plasseringa jeg hadde, så jeg bytta til plass nr 1 igjen. Nå kjører den med x16. Det hadde jeg nesten ikke trodd mtp det jeg leste på asus sin side. Men takk for tips. Det står jo ganske klart merket på hovedkortet hvilken hastighet hvert spor har da? Uansett er forklaringen at man deler PCIe-koblingen til prosessor mellom to spor, for å gjøre dette kjører man halvparten av koblingen gjennom noen små brytere som omdirigerer signalet til det andre sporet hvis det finnes et kort der. En morsom funfact er at alle LGA1155-baserte hovedkort som ikke støtter 8x/8x CFX/SLI vil støtte PCIe 3.0 Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 18. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2012 (endret) Den kjørte i x8 hastighet med den plasseringa jeg hadde, så jeg bytta til plass nr 1 igjen. Nå kjører den med x16. Det hadde jeg nesten ikke trodd mtp det jeg leste på asus sin side. Men takk for tips. Det står jo ganske klart merket på hovedkortet hvilken hastighet hvert spor har da? Uansett er forklaringen at man deler PCIe-koblingen til prosessor mellom to spor, for å gjøre dette kjører man halvparten av koblingen gjennom noen små brytere som omdirigerer signalet til det andre sporet hvis det finnes et kort der. En morsom funfact er at alle LGA1155-baserte hovedkort som ikke støtter 8x/8x CFX/SLI vil støtte PCIe 3.0 Hmm. Så ikke det jeg. Eneste var "2 x PCIe 2.0 x16 (x16 or dual x8)" på asus sin side, og på hovedkortet mitt står det "Pciex16_1 Pciex16_2 og Pciex16_3" på portene. Tolka dette som man kunne velge hvilket spor man ville kjøre Pciex16 i.. (med ett kort selvsagt) Men stemte visst ikke det.. Er ikke PCIe 3.0 noe som kommer etterhvert på nyere hovedkort? Endret 18. januar 2012 av Tune_Up2 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Er ikke PCIe 3.0 noe som kommer etterhvert på nyere hovedkort? Kontrolleren ligger på CPU-brikka, derfor vil billigere kort støtte PCIe 3.0 uanset, mens du må ha et "GEN3" hovedkort for å få det på SLI/CFX-kort. Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 18. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2012 Er ikke PCIe 3.0 noe som kommer etterhvert på nyere hovedkort? Kontrolleren ligger på CPU-brikka, derfor vil billigere kort støtte PCIe 3.0 uanset, mens du må ha et "GEN3" hovedkort for å få det på SLI/CFX-kort. Aha. I see.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå