Wattengård Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Hva er vanlig vanntrykk i Norge? Ser på endel fancy baderomskraner fra DealExtreme (i know, i know) at de er "godkjent" for opptil 23kg trykk... Noe som sier meg veldig lite -C- Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 17. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2012 Noe som vil si ca 6-7-8 kg/cm2 da? Og hvis åpningen på slangen er ca 1cm/2 så er man dekt i hau og ræv med en grense på 23kg? Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Noe som vil si ca 6-7-8 kg/cm2 da? Og hvis åpningen på slangen er ca 1cm/2 så er man dekt i hau og ræv med en grense på 23kg? Eller du kan regne det ut om du vet høyden vannbassenget vannet du får fra ligger på kontra din høyde i m/over havet...1m=1kg/pr liter vann...blir trykket for stort må man ha trykk reduseringsventil...for rør tåler ikke veldig store trykk..hilsen en som har fagbrev i dette.Snakker da om rørene du har innomhus. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 17. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2012 Ja jeg har ikke peiling jeg Derfor jeg spør Kanskje man bare skal droppe blandebatteri fra DealExtreme i utgangspunktet? -C- Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 (endret) Ja jeg har ikke peiling jeg Derfor jeg spør Kanskje man bare skal droppe blandebatteri fra DealExtreme i utgangspunktet? -C- Sikkert ingen fare med å kjøpe det...men kan jo gjøre oppmerksom på att dealextreame er Kinesisk..og har handlet andre ting der og kvaliteten var ræva;) Red..finnes vist også en nett butikk i England også nå..samme altså..så kanskje den er bedre??? Endret 17. januar 2012 av Jan Erik Engan Lenke til kommentar
Illuminatum Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Ja jeg har ikke peiling jeg Derfor jeg spør Kanskje man bare skal droppe blandebatteri fra DealExtreme i utgangspunktet? -C- Sikkert ingen fare med å kjøpe det...men kan jo gjøre oppmerksom på att dealextreame er Kinesisk..og har handlet andre ting der og kvaliteten var ræva;) Red..finnes vist også en nett butikk i England også nå..samme altså..så kanskje den er bedre??? Nå er vel det meste som leveres av rørleggerbedrifter også produsert i Kina. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 At det er produsert i Kina gjør da ingenting. Problemet er at varene fra DealExtreme er billige kopier og originale varer som ikke oppfyller sertifiseringer/kvalitetskontroll. Det man kjøper derifra kan fint fungere til tiltenkt formål, men kan fort også ryke eller mangle nødvendige sertifiseringer. Og siden dette skal brukes på et bad så ville eg ikke akkurat kjøpt billige kopier fra Kina. 1 Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Eller du kan regne det ut om du vet høyden vannbassenget vannet du får fra ligger på kontra din høyde i m/over havet...1m=1kg/pr liter vann... 10 m høydeforskjell/fallhøyde=ca. 1 bar, eller 0.1 bar=ca 1 m. 1 Lenke til kommentar
pippmaster Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 vanlig trykk i hus/leiligheter 3-4 bar. ryker oppvaskmaskina f.eks og du har 7 bar så sier de ha det bra. greit og ligge på rundt 3,5 bar mener jeg. 1 Lenke til kommentar
toreae Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Mener det skal være max 5,5 bar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå