Januar333 Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 samme med test drive unlimited 2 har jeg erfart, bare lureri. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Da har man i realiteten bare tilgang på spillet man har kjøpt i maks +-6mnd da? Man skifter jo/legger til hardware hele tiden, i form av hdd, mer ram osv. Man får heller aldri sjansen til å ta opp igjen en "klassiker" etter mange år, da man høyst sannsynelig ikke har samme hardware lenger. Latterlig Ubisoft! Lenke til kommentar
Mheetu Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Roser er røde, Fioler er blå, Hva faen er det Ubisoft tenker på?! 9 Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 LMH1: Det er lov å bryte tekniske sperrer som ikke er effektive. Det har "alltid" vært slik for eksemplene du nevner. Det er grunnen til at Jon Lech Johansen ble frifunnet 15 nesten år siden. Jeg syntes å huske at det tidligere var slik du nevnte for programvare, men når jeg leser loven nå ser det for meg (IANAL) ut som at å cracke et spill du eier til personlig bruk er lov i Norge. Om en sperre er sterk nok til at den ikke anses som gjeldende er et spørsmål jeg overlater til andre. http://www.lovdata.no/all/tl-19610512-002-047.html#53c Tekniske innretninger til beskyttelse av et datamaskinprogram § 53c. Omsetning av, eller besittelse i ervervsøyemed av et hvilket som helst middel hvis eneste formål er å gjøre det lettere ulovlig å fjerne eller omgå tekniske innretninger til beskyttelse av et datamaskinprogram, er forbudt. http://www.lovdata.no/all/tl-19610512-002-037.html#39h § 39h. Den som har rett til å bruke et datamaskinprogram, kan fremstille eksemplar av, endre og bearbeide programmet i den utstrekning det er nødvendig for å bruke programmet i samsvar med dets formål, herunder også for å rette feil i programmet. Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Er det bare meg, eller minner $39h meg veldig om GNU? Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Kopisperre == kjøpssperre. 6 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Jeg som gleder meg å prøve farcry 3 når det kommer ut, mistenker den vil være så sikker at man ikke kan aktivere mere en en gang så kan spillet kastet etterpå. Det spiller ikke noen rolle, om grafikken er like bra som f.eks blueray out of afrika hvis spillet ikke kan brukes. Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 (endret) Ser muligens ut til at Guru3D har bestemt seg for å slutte med anmeldelser av Ubisoft spill. Why Guru3D probably never will review Ubisoft titles anymore - Anno 2070 Here's what Ubisofts DRM is doing these days, they don't just verify the number of PCs you work on, nope .. they monitor hardware changes. So once we inserted that GeForce GTX 590 the hardware id # hash changed rendering our activation invalid. What a bunch of rubbish .... This means that if we'd like to make a VGA performance review on Anno 2070 we'd need to purchase the game seven times. Ubisoft claims that you can send an email towards their support so that the activations are reset, we did so .. yet are still awaiting reaction. When contacting Ubisoft marketing here in the Netherlands, their reply goes like this: 'Sorry to disappoint you - the game is indeed restricted to 3 hardware changes and there simply is no way to bypass that. We also do not have 7 copies of the game for you'. Men: "We have been contacted by bluebyte over the weekend, the company that developed the Anno series. Our key has been pretty much unlocked allowing us to properly work on this article. To be continued ...." Endret 18. januar 2012 av Kenichi-san Lenke til kommentar
Mala Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Det eneste rette å gjøre mener jeg 1 Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 På min PC ligger det omtrent bare UbiSoft-titler for tiden, da de lager spill som fenger MEG. At de har noen krøkkete DRM-løsninger får så være, så lenge de ikke lager noe problem for meg så spiller det liten rolle. Jeg har lagt inn: Anno 1404 Anno 2070 TrackMania2: Canyon From Dust Settlers 7 RayMan Splinter Cell Prince of Persia Myst FarCry Capitalism 2 OK, de eldste spillene ble jo lansert en god stund før DRM'ene ble aggresive - men jeg har likevel til gode at DRM fra UbiSoft har gitt meg ett eneste problem. Så hva er det som er så galt med DRM/Ubisoft? Hylekorene på nett klarer i hvertfall ikke å få meg skeptisk til Ubi. Må legge til at jeg bytter hardware jevnt og trutt, uten at det har bydd på problem. Nå er det jo heller ikke slik at man "mister" Anno 2070 hvis man må installere spillet 3 ganger - men man må be om nye installasjoner. Jeg har ennå ikke opplevd dette med Anno 2070, men jeg tviler på at det er så mye annet enn å sende en epost. Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 (endret) Hva med om 8 år, og du har lyst til å dra fram spillet igjen, og de har slutta med support for spillet for 6 år siden? Man er strengt tatt NØDT til å laste ned en piratkopi for å være sikker på å få spilt spillet om noen år. Jeg har f.eks. spilt Splinter Cell-spillene på 3 forskjellige maskiner, med flere hardware-konfigurasjoner på hver maskin, og måtte med denne løsninga kjøpt spillene 3-4 ganger, da det som sagt er begrensa hvor lenge Ubi gir support på spill (i praksis legges de fleste serverne deres for onlinespilling ned etter 1-2 år f.eks., og det er ingen grunn til å tro at å fikse aktivering fungerer noe lenger). Hvordan takler spillet formatteringer mon tro? Endret 18. januar 2012 av Dellers Lenke til kommentar
olefurz Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Da var avgjørelsen tatt: Skaffer jeg meg dette spillet, blir det lastet ned. Alle disse piratforebyggende tingene virker jo, som nevnt flere ganger tidligere, fullstendig mot sin hensikt! Lenke til kommentar
n0s Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Er ganske lenge siden jeg bestemte meg for å aldri mer gi penger til UBIsoft. ME3 er siste spillet fra de jeg kommer til å hente i bukta også, kun for å få avslutningen på trilogien. Etter det er det totalboikott på alle fronter av alt UBI. Og som de sier i TV-innsamlingen; Jeg oppfordrer andre til å gjøre det samme. Lenke til kommentar
n0s Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Her er grunnen: Yves Guillemot - Co-Founder, Chairman, Chief Executive Officer, President, Chairman of Compensation Committee and Chairman of Strategy & Development Committee - 52 år. Claude Guillemot - Executive Vice President of Operations, Director and Member of Strategy & Development Committee - 55 år. Christian Guillemot - Executive Vice President of Administration, Director, Member of Compensation Committee and Member of Strategy & Development Committee - 45 år. Michel Guillemot - Executive Vice President of Development, Strategy & Finance, Director and Member of Strategy and Development Committee - 52 år. Gérard Guillemot - Executive Vice President of Publishing & Marketing, Director and Member of Strategy & Development Committee - 50 år. Ikke EN person under 45 år. Dette er alle kapitalister og pengemennesker som har lite eller ingen lidenskap eller interesse for bransjen de jobber i. Den dagen vi blir kvitt denne dessert-generasjonen hvis livsfilosofi definerer grådighet, griskhet og ekstrem egeninteresse som positive verdier, er dagen verden kommer seg over denne fascistsike vridningen vi ser ikke bare i spillbransjen men stort sett alt næringsliv. 3 Lenke til kommentar
baguett Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 at du får 3 innstalls burde holde for de fleste, men skifter du ofte OS så kan det fort bli et problem. Heldigvis er det ikke slik på piratbukta <3 Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Godt de gjør valget lett for oss forbrukere til å hjelpe oss med hva vi skal bruke penger på. Her sparer jeg vertfall noen kroner 1 Lenke til kommentar
oczer Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Har selv ikke kjøpt et ubisoft spill på en stund, da jeg har følt lenge at dette selskapet fører en linje allt for lik den musikk industrien i statene har gjort en stund. Hadde jeg følt at jeg måtte ha ett av spillene dems hadde jeg i hvertfall ikke kjøpt det. Må si at siden jeg begynnte å bruke steam eller liknende portaler er det meget sjelden jeg har følt at jeg heller vil laste ned ett spill enn å kjøpe det. Lenke til kommentar
Zacher Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Dette er hvorfor jeg ikke kjøper spill fra ubisoft. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Her er grunnen: Yves Guillemot - Co-Founder, Chairman, Chief Executive Officer, President, Chairman of Compensation Committee and Chairman of Strategy & Development Committee - 52 år. Claude Guillemot - Executive Vice President of Operations, Director and Member of Strategy & Development Committee - 55 år. Christian Guillemot - Executive Vice President of Administration, Director, Member of Compensation Committee and Member of Strategy & Development Committee - 45 år. Michel Guillemot - Executive Vice President of Development, Strategy & Finance, Director and Member of Strategy and Development Committee - 52 år. Gérard Guillemot - Executive Vice President of Publishing & Marketing, Director and Member of Strategy & Development Committee - 50 år. Ikke EN person under 45 år. Dette er alle kapitalister og pengemennesker som har lite eller ingen lidenskap eller interesse for bransjen de jobber i. Den dagen vi blir kvitt denne dessert-generasjonen hvis livsfilosofi definerer grådighet, griskhet og ekstrem egeninteresse som positive verdier, er dagen verden kommer seg over denne fascistsike vridningen vi ser ikke bare i spillbransjen men stort sett alt næringsliv. Jepp pretty much det samme med EA/DICE og Activi$ionBli$$ard også. De har blitt gamle(og dumme), gjerrige og tenker kun på profitt. Nei vi trenger en utvasking i spillbransjen. 1 Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Har dere (Gamer) fått med dere dette da: PC Mass Effect 3 requires Origin, excludes Steam Spillselskapene gjør bare dårligere og dårligere besluttninger om dagen...Jeg skjønner veldig godt at EA ikke vil ha Mass Effect 3 på Steam hvis Steam samtidig tar en god porsjon av inntektene som ellers ville gått til EA. Origin er fortsatt under utvikling.Man skal ikke så veldig mange år tilbake før Steam hadde haugevis av bugs, gi Origin den samme sjansen til å utvikle seg og bli en fullverdig konkurrent. Men hvordan blir det med historien da? Jeg har Mass Effect 1 på cd til pcn, også har jeg Mass Effect 2 på Steam, og visst Mass Effect 3 kommer på Origin, hvordan skal jeg føre over save filene fra disse 3 spillene, så mine valg i spillene kommer over til det det neste spillet ?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå