Cuneax Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Vermeer er et interaktivt 360-hologram. Microsofts nye hologram nærmer seg Star Wars Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Men kommer vi noen gang til å få hologram som bare manifesterer seg i lufta? Slik som i Star Wars. Lenke til kommentar
KakeMonster3 Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Men kommer vi noen gang til å få hologram som bare manifesterer seg i lufta? Slik som i Star Wars. det kan jo se ut til at menneskeheten forsøker å forske seg fram til slike visjoner. ^^ 2 Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Vel, Star Wars tar også opp holografisk video da, så uten en praktisk opptaker når de ikke helt fram... Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Med tanke på hvor fort utviklingen har gått på hologramsiden (og at den øker mer og mer) vil jeg tro det er rimelig å anta at vil se hologrammer i ekte star-wars stil snarere enn man tror . Håper hvertfall på det Lenke til kommentar
0stepop Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Veldig bra jobba, Microsoft! Gleder meg til å se videreutviklingen av dette. 1 Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Hadde det speiler med den grisen når jeg var liten. Det ser bare bra ut hvis du ser det fra en spesiell vertikal vinkel. Du kan fint gå rundt det, men hvis du tar hodet opp eller ned skal det ikke mye til å bryte illusjonen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 (endret) Men kommer vi noen gang til å få hologram som bare manifesterer seg i lufta? Slik som i Star Wars. På CES for et år siden ble noe som er enda nærmere Star Wars vist frem: Gullerod: Utviklet i Japan Endret 17. januar 2012 av Slettet-p4PIYwb6 Lenke til kommentar
Gullerod Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Men kommer vi noen gang til å få hologram som bare manifesterer seg i lufta? Slik som i Star Wars.På CES for et år siden ble noe som er enda nærmere Star Wars vist frem:http://www.youtube.com/watch?v=KfVS-npfVuY o crap!! han kineseren ligna på ein alien, avlanga hode med tynn kropp Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Er det bare jeg som ikke ser den aller største nytteverdien av hologrammer??? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Husker jeg selv ikke engang så nytteverdien av mobiltelefoner en gang. Men jo om vi kan få eliminert behovet for skjermer hadde det vært fint, touchbasert styring i luften osv. Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 (endret) Husker jeg selv ikke engang så nytteverdien av mobiltelefoner en gang.Men jo om vi kan få eliminert behovet for skjermer hadde det vært fint, touchbasert styring i luften osv. Det blir fort veldig upraktisk og slitsom pluss teit å stå å veive med nevene i lufta. Akkurat som siri er upraktisk/unyttig å bruke for andre enn synshemmede og som handsfree eller underholdning. Hva er vel teitere enn å sitte å prate og/eller vifte i lufta når det står masse folk rundt.....men teknologiene gjør jo at vi finner spesielle områder der dette kan benyttes til fornuftige ting. For eksempel til interaktive presentasjoner der man kan manipulere objektene. Bra til undervisning feks. i helsevesenet. Endret 18. januar 2012 av ArneJ. Lenke til kommentar
Fangs78 Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 3 dimensjonelle "skjermer" vil kunne gi oss hopp i måten vi presenterer og kommuniserer informasjon til hverandre.... Endelig kan vi fravriste oss fra "papirarket". Lenke til kommentar
KakeMonster3 Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 det kan vel være nyttig om du står på et fjell uten dekning og helde på å dævva, ser et fly på avstand og tegner ting i lufta. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 (endret) Husker det var hologram-kabinetter (optisk illusjon med speil) i arkadehallene for 20 år siden. Mener at det også var et spill der man kunne ta på hologramet (folk drev hele tiden og tok hendene gjennom hologramet), men det kan være at jeg husker feill. Her er et eksempel: Endret 19. januar 2012 av BadCat 1 Lenke til kommentar
FB.163706146 Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 null Snart kan man fly ut i verdensrommet til Mars med solenergi innen kort tid og med nanoteknologi og greier er vi et annet solsystem, bare spør K. J. R. Ødegaard. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå