G_G_G Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Har nå fått muligheten til å skaffe meg adsl fra ngt , men er litt usikker på hvordan man setter det opp i linux. kan noen vise til en side eller hjelpe meg ved å skrive det opp step-by-step Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 NGT kommer med router som fikser oppkoblinga. Trenger bare plugge den inn i nettverkskortet (via en krysset tp som sannsynligvis følger med) og broadcaste etter en ip (dhcp). Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 plug&play... Jeg har RedHat9.0 på min bærbare i tillegg til WinXPPro. I begge operativsystemene koblet jeg bare til nettverkskabelen, og så var jeg på nett.... Lenke til kommentar
gspr Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Har nå fått muligheten til å skaffe meg adsl fra ngt , men er litt usikker på hvordan man setter det opp i linux. kan noen vise til en side eller hjelpe meg ved å skrive det opp step-by-step 1) Sett opp routeren slik som NGT forteller deg i manualen (likt for både Windows og Linux, routeren er helt standalone). 2) Sett IP på Linux-boxen til noe i 10.0.0.x, der 1<x<255, f.eks.: ifconfig eth0 10.0.0.2 3) Sett opp routing (for permanent oppsett varierer dette fra distro til distro): route add default gw 10.0.0.1 4) Sett opp nameservers: cat > /etc/resolv.conf << "EOF" nameserver 217.13.4.24 nameserver 217.13.7.140 EOF Og dett var dett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå