Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Veldig treg forbrenning - Noe jeg kan ta?

Anbefalte innlegg

Ja, får se litt nermere på det ja. Men det virker egentlig litt logisk at jeg har treg forbrenning.

Flere av vennene mine som har har kjennt siden jeg var liten er mye mer usunn enn meg. Drikker cola hele dagen og spiser kun junkfood uten noen form for mosjon. Jeg, som spiser sunnere enn de og trener i ny og ne, legger fort på meg og sliter med å ta det vekk. Mens de alltid har vært veldig tynne.

DU ER IKKE ET UNNTAK

Les denne!

Ellers er det bra du har begynt å trene! Men tenk på dette: Om du trener og beveger deg slik at kroppen bruker 2500 kcal på en dag, og du bare får i deg 2000 kcal. Er det da mulig å gå opp i vekt?

Svaret er nei, det blir i så fall i mot fysikkens lover. Poenget mitt er at folk som mener de spiser ingenting og øker i vekt lyver.

Sier ikke at jeg spiser lite/sunnt. Jeg sier bare at jeg vet at flere av vennene mine er mye mer usunn enn meg, og de har vært tynn hele livet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+45613274

Du kan likevel ikke sammenligne deg med dem. Du vet ikke nøyaktig hva de spiser, hvor mye de trener, hva de forbrenner osv. iløpet av en dag. Dessuten så er arvematerialet deres forskjellig fra ditt, om du skulle sammenligne med noen så måtte det være din tvilling.

Endret av Slettet+45613274
Lenke til kommentar

Det er mye bra innlegg her, og et par skikkelig dårlige.. Jeg håper du klarer å finne fram til hva som er hva, så jeg skal bidra litt.

Spiser du ett måltid, så øker forbrenningen din, dette fordi kroppen din bruker energi på å forbrenne dette måltidet. Spiser du ett måltid til, bruker kroppen litt til energi på å forbrenne denne maten. Den energien kroppen bruker på å forbrenne litt mat er latterlig liten sammenlignet med en time med tung styrketrening eller en knallhard intervalløkt.

Hvordan noen får dette til å bety at forbrenningen din øker om du spiser hver 3. time er forståelig, men likevel latterlig. Hva hadde skjedd med steinaldermannen om han måtte spise hver 3. time? Hvor forskjellige er vi fra steinaldermannen? tenk litt selv.. Denne myten er knust så mange ganger at jeg gidder ikke å liste opp enda fler kilder enn de som allerede er opplistet, om du leser dette jeg skriver nå, og enda ikke tror meg, så kommer du aldri til å forstå den vitenskaplige viktigheten av å sette seg inn i ny forskning, og du kommer nok aldri til å komme deg videre. At en person her som angivelig ikke har løftet en eneste vekt påstår at det er sånn og gir ut drittjournalistikk fra KK og side2 eller hva det var bekrefter bare hvordan denne myten fortsatt lever. Hadde han ikke hatt over 1000 innlegg hadde jeg tatt han som et forumtroll og rapportert han, kildene er oppgitt, han driter i å lese de.

måltidsfrekvens påvirker ikke totalforbrenning

Tror du fortsatt at du får høyere forbrenning av å spise ofte? Les over en gang til.

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg går på CLA,i tillegg går jeg tur,jogger å ha fått sånn rokkering på 1,5 kilo pluss at jeg tar situps å armhevninger spiser 4 ganger om dagen å det funker! Aldri hatt det så fint noen gang :) Pluss at brus å snop er helt slutt føler ikke noe behov for sånt lenger å får jeg ett behov stopper jeg det med frukt eller grønn te :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...