Gå til innhold

Veldig treg forbrenning - Noe jeg kan ta?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes ingen jobber på et anlegg som vil tilføre kroppen nok motstand til å vokse på...

Med mindre man er tilbakestående og bare får jobbe som grøftemann, håndmann eller riggarbeider...

edit: trådstarte kan ta følgende: efedrin/koffein stack, deca, winstrol, clenbuterol, trenbolon etc... :whistle:

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

For å gå ned i vekt:

Spis litt hver 3. time, og da holder du forbrenningen oppe.

Tror vi skriver denne også på regninga for "ikke tilegnet kunnskap" ;)

Forbrenningen er ikke noe man kan kontrollere på timesbasis.

Den er som tidligere sagt bestemt av fysiske parametre og senkes ikke før etter 72 timer uten mat siden kroppen har mye enerig å ta av i form av glykogen lagret i lever og muskelmasse.

Man kan si det så barnslig som at om man må spise for å opprettholde forbrenningen, så ka nman bare la vær å spise for å gå opp i vekt. Dermed har man løst sultproblemene i afrika... :whistle:

Lenke til kommentar

Interessant diskusjon. Jeg har på følelsen at dette med høy/lav forbrenning er noe de kraftige liker å bruke mot de veltrente. "Du har jo så god forbrenning", "hadde jeg spist som deg hadde jeg ikke sett ut", "du er så heldig som kan spise hva du vil", og med disse fantastiske setningene både avskriver min trenings- og kostholdsinnsats og avskriver seg ansvar for sin egen overvekt. Uansett hvor mye man forklarer at man jobber hardt for å holde seg der man er (både ved trening og å holde seg unna junk og godteri), faller altså alltid grunnen på at "du har så god forbrenning", "dette ligger i genene". Blir forbanna.

Edit: for å være litt ontopic, jeg spiser 3/4 ganger daglig, funker for meg.

Endret av Anaio
Lenke til kommentar

Ligg i underskudd. Dersom du sliter med å ligge i underskudd, så anbefaler jeg å spise deg mett på kalorifattig mat som grønnsaker og magre kjøttprodukter. Ikke hiv på 100g ris og spis deg stappa mett på det om du vil ligge i underskudd.

Drikk mye vann, gir en metthetsfølelse

• Liker 1
Lenke til kommentar

leste igjennom, men var det Egentlig noe man kan ta?.. som ikke er skadelig... koffein piller..?

Veldig lite som faktisk har målbar effekt på forbrenningen. Grønn te skal hjelpe, hjelper også på sulthetfølelsen. Det finnes nok et og annet produkt ellers som hjelper, men det er så lite at du uansett må spise mindre og trene mer..

Lenke til kommentar

leste igjennom, men var det Egentlig noe man kan ta?.. som ikke er skadelig... koffein piller..?

Veldig lite som faktisk har målbar effekt på forbrenningen. Grønn te skal hjelpe, hjelper også på sulthetfølelsen. Det finnes nok et og annet produkt ellers som hjelper, men det er så lite at du uansett må spise mindre og trene mer..

Hmm, trent siden nyttår, til dels lagt om mye av kostholdet, trener 5 dager i uka, 3 styrke, 2 kondisjon, Mandag bryst,triceps,mage, tirsdag kondisjon 1 mil, onsdag bicep, rygg,mage, torsdag 1 mil, fredag skuldre, ben, mage...

Skjønner at jeg kanskje ikke merker så stor forskjell på grunn av at jeg får mer muskler, men burde vel se mer vektredusering overall?... føler at jeg ikke får forbrent noe særlig..akkurat som det er en funksjon som ikke fungerer hos meg..

Lenke til kommentar

Spørs på utgangspunktet ditt. Har du trent lite styrke fra før av, vil muskelveksten din være ekstrem i starten noe som gjør at den kanselerer eller overgår fett-reduksjonen din. Det jeg ville gjort er å bruke bilder, målebånd og evt fettklype for å overvåke forskjellen og utviklingen. Vekt trenger du kun vis du skal være i en spesiell vektklasse pga konkurranse.

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg syntes dette var en veldig interessant tråd, her stilles helsefagarbeidere opp mot velkjente trening og kostholdseksperter fra treningsmiljøet. Jeg dytter inn noen påstander og spørsmål, så kan dere konkludere, eller avskrive det som bullshit selv:

Fastlegen din, eller lommelegen forteller deg hvordan du bør leve. Det samme gjør Børge Fagerli(eksempel).

Spørsmål: Vil du se ut som fastlegen din, eller Børge Fagerli?

Finn en tilfeldig sykepleier. Still tre spørsmål innen tre forskjellige fagfelt. Eksempelvis ernæring, akuttmedisin og gastroskopi. Sansynligvis får du ett riktig svar om nivået er så høyt at det krever faglig kunnskap. Helsepersonell er som alle andre spesialisert, og deres allmennmedisinske kunnskap utover spesialisering skriver seg fra et fag de fikk C i etter tre forelesninger på universitetet.

Helse-Norge er kjempeflott om du går rett vei, men ikke forvent at alle kan svare rett på alt.

Å spise lite og ofte:

4 ganger daglig:

Påstand fra slankeren: Spiste rett mende mat 4 daglig

Fakta: Spiste rett mengde mat til måltidene, men spiste også to snickers for å "holde ut" til neste måltid. Fordi disse sjokoladene ble spist for å holde ut, gjelder ikke kaloriene. Overskudd= 800 kcal

Hver tredje time:

Spiser ofte, og er dermed aldri sulten, som igjen fører til at slankeren spiser helt riktig. Ingen juks nødvendig.

Dette handler om kalorier inn/ut. Intet mer, intet mindre.

Lenke til kommentar

Å spise lite og ofte:

4 ganger daglig:

Påstand fra slankeren: Spiste rett mende mat 4 daglig

Fakta: Spiste rett mengde mat til måltidene, men spiste også to snickers for å "holde ut" til neste måltid. Fordi disse sjokoladene ble spist for å holde ut, gjelder ikke kaloriene. Overskudd= 800 kcal

Hver tredje time:

Spiser ofte, og er dermed aldri sulten, som igjen fører til at slankeren spiser helt riktig. Ingen juks nødvendig.

Dette handler om kalorier inn/ut. Intet mer, intet mindre.

Du tar jo utgangspunkt i at en person ikke klarer å holde seg til de 4 måltidene, og at de av alle ting velger er Snickers for å kompensere..

Å spise hver tredje timer virker for all del, men det er pga det er lettere å unngå småspisingen, IKKE pga det øker forbrenningen!!

At helse-norge slavisk følger et gammelt kjerrigråd er pga det er lett, nordmenn er LATE og mangler viljestyrke.

Lenke til kommentar

Du tar jo utgangspunkt i at en person ikke klarer å holde seg til de 4 måltidene, og at de av alle ting velger er Snickers for å kompensere..

Å spise hver tredje timer virker for all del, men det er pga det er lettere å unngå småspisingen, IKKE pga det øker forbrenningen!!

At helse-norge slavisk følger et gammelt kjerrigråd er pga det er lett, nordmenn er LATE og mangler viljestyrke.

Jeg kan ikke se at vi er uenige.

Det jeg skrev var et eksempel på hvorfor mange måltider lyktes, hvor din påstand støttes. Jeg påstår ikke noe om, eller for den saks skyld, nevner, forbrenning i min post.

Helse-Norge følger dette kjerringrådet av feil grunner, men resultatet blir ofte bra.

Lenke til kommentar

Ja, får se litt nermere på det ja. Men det virker egentlig litt logisk at jeg har treg forbrenning.

Flere av vennene mine som har har kjennt siden jeg var liten er mye mer usunn enn meg. Drikker cola hele dagen og spiser kun junkfood uten noen form for mosjon. Jeg, som spiser sunnere enn de og trener i ny og ne, legger fort på meg og sliter med å ta det vekk. Mens de alltid har vært veldig tynne.

DU ER IKKE ET UNNTAK

Les denne!

Ellers er det bra du har begynt å trene! Men tenk på dette: Om du trener og beveger deg slik at kroppen bruker 2500 kcal på en dag, og du bare får i deg 2000 kcal. Er det da mulig å gå opp i vekt?

Svaret er nei, det blir i så fall i mot fysikkens lover. Poenget mitt er at folk som mener de spiser ingenting og øker i vekt lyver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...