greenman Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Har bestemt meg for å gå ned en god del kilo. Er 20år ca 180 og veier ca 100kg. Hovedmålet er å komme meg under 85, men får ta det som det kommer. Problemet er at jeg forbrenner veldig tregt. Dette er noe legen og har sagt til meg. Vet at det finnes flere produkter som hjelper akratt dette, men jeg lurer på hva jeg burde gå for og hva jeg burde holde meg vekke fra. Takk for alle innspill Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Har bestemt meg for å gå ned en god del kilo. Er 20år ca 180 og veier ca 100kg. Hovedmålet er å komme meg under 85, men får ta det som det kommer. Problemet er at jeg forbrenner veldig tregt. Dette er noe legen og har sagt til meg. Vet at det finnes flere produkter som hjelper akratt dette, men jeg lurer på hva jeg burde gå for og hva jeg burde holde meg vekke fra. Takk for alle innspill Mange små måltid i løpet av dagen skal øke forbrenningen...og kanskje trene også? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 17. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2012 Prøver å spise små måltid regelmessig og har akuratt begynt å trene igjen. Tenkte mer på piller/shaker o.l. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Mange små måltid i løpet av dagen skal øke forbrenningen Dette er ikke korrekt, mer muskler øker forbrenningen. Mer bevegelse øker forbrenningen. Når og hvor mye man spiser påvirker ikke forbrenningen (så fremt man ikke sulter seg selv slik at kroppen går i sult-modus og sparer på alle resurser den har) Grønn te skal ha en positiv effekt på forbrenningen og sulthets følelsen. Men du vil få mye mer igjen for å starte med styrketrening og komme deg i kaloriunderskudd med høyt protein inntak. 2 Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Det er visse legemidler som vil øke fettforbrenningen, men flere er ulovlige og resten er reseptbelagte. Jeg vill holdt meg til det bisk0p foreslår; det han skriver er helt korrekt. Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Mange små måltid i løpet av dagen skal øke forbrenningen Dette er ikke korrekt, mer muskler øker forbrenningen. Mer bevegelse øker forbrenningen. Når og hvor mye man spiser påvirker ikke forbrenningen (så fremt man ikke sulter seg selv slik at kroppen går i sult-modus og sparer på alle resurser den har) Grønn te skal ha en positiv effekt på forbrenningen og sulthets følelsen. Men du vil få mye mer igjen for å starte med styrketrening og komme deg i kaloriunderskudd med høyt protein inntak. For å få fler muskler/større må du også spise riktig...flere ganger om dagen..mer enn du vanligvis gjør...og att forbrenningen øker med små doser av mat,4-6 ganger om dagen,gjør forbrenningen større...så hvor du har det fra att det ikke er riktig vil jeg ha bevist i form av en link? http://slankenett.no/tips/forbrenning.php Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Prøver å spise små måltid regelmessig og har akuratt begynt å trene igjen. Tenkte mer på piller/shaker o.l. Har ikke prøvd da jeg ikke har problemer med for brenning,men her er en link http://www.chili-burner.no/?gclid=CPjcsdT61q0CFcovmAodVSjcnQ Google på øk forbrenning og side opp og side ned dukket opp;) Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 For å få fler muskler/større må du også spise riktig...flere ganger om dagen..mer enn du vanligvis gjør...og att forbrenningen øker med små doser av mat,4-6 ganger om dagen,gjør forbrenningen større...så hvor du har det fra att det ikke er riktig vil jeg ha bevist i form av en link? http://slankenett.no/tips/forbrenning.php Linken du viser kommer bare med masse påstander, ingen faktiske kilder. At det virker for veldig mange å spise mange små måltider, er helt rett. Men det har ingenting med økt forbrenning å gjøre, det kommer av at det er lettere å holde søtsuget nede når man nesten konstant spiser. Du går rett og slett ikke rundt og småspiser og dermed ødlegger "kalori budsjettet" Du kan jo lese litt om TEF og første myte i artikkelen om Periodisk faste (inkl forskningen på måltids frekvens). Så vil du se at det er det totale inntaket per døgn som avgjør resultatet, ikke hvor mange måltider det består av. 1 Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Mange små måltid i løpet av dagen skal øke forbrenningen Dette er ikke korrekt, mer muskler øker forbrenningen. Mer bevegelse øker forbrenningen. Når og hvor mye man spiser påvirker ikke forbrenningen (så fremt man ikke sulter seg selv slik at kroppen går i sult-modus og sparer på alle resurser den har) Grønn te skal ha en positiv effekt på forbrenningen og sulthets følelsen. Men du vil få mye mer igjen for å starte med styrketrening og komme deg i kaloriunderskudd med høyt protein inntak. For å få fler muskler/større må du også spise riktig...flere ganger om dagen..mer enn du vanligvis gjør...og att forbrenningen øker med små doser av mat,4-6 ganger om dagen,gjør forbrenningen større...så hvor du har det fra att det ikke er riktig vil jeg ha bevist i form av en link? http://slankenett.no...forbrenning.php Nå var det ikke muskler han skulle ha..han skulle ned i vekt og det har du ikke fått med deg..økt muskel masse gir økt vekt...og det att 4-6 måltider om dagen øker forbrenningen er noe resten av helse Norge vet...men ikke du? For å få fler muskler/større må du også spise riktig...flere ganger om dagen..mer enn du vanligvis gjør...og att forbrenningen øker med små doser av mat,4-6 ganger om dagen,gjør forbrenningen større...så hvor du har det fra att det ikke er riktig vil jeg ha bevist i form av en link? http://slankenett.no...forbrenning.php Linken du viser kommer bare med masse påstander, ingen faktiske kilder. At det virker for veldig mange å spise mange små måltider, er helt rett. Men det har ingenting med økt forbrenning å gjøre, det kommer av at det er lettere å holde søtsuget nede når man nesten konstant spiser. Du går rett og slett ikke rundt og småspiser og dermed ødlegger "kalori budsjettet" Du kan jo lese litt om TEF og første myte i artikkelen om Periodisk faste (inkl forskningen på måltids frekvens). Så vil du se at det er det totale inntaket per døgn som avgjør resultatet, ikke hvor mange måltider det består av. Så helse Norge har feil og du har rett...grattis sååååå mye Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Jan Erik Engan... BULLSHIT! Kilder på måltidsfrekvens: http://www.leangains.com/2010/10/top-ten-fasting-myths-debunked.html http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19943985 http://www.bodyrecomposition.com/research-review/meal-frequency-and-energy-balance-research-review.html#more-1389 med.gov tar feil < Helse Norge tar feil... Måtte Martin Berkhan skrive dette på en planke å slå vitenen i hodet på deg Lenke til kommentar
TomTucker Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 vekst, testosteron og efedrin+koffein blandinger, mitt forslag. lykke til. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 17. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2012 Har lest litt om bl.a CLA. Er dette bare tull eller kan det hjelpe meg å øke fettforbrenning? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Problemet er at jeg forbrenner veldig tregt. Dette er noe legen og har sagt til meg. Tror legen din er redd for å fortelle deg at du har lite muskelmasse... Alle har samme basalforbrenning basert på alder, kjønn høyde og muskelmasse. Utenom dette finnes der sykdommer som kan endre forbrenningen med innntil 15%, men det er i ekstreme kreft eller stoffskiftesykdommer... Lenke til kommentar
greenman Skrevet 17. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2012 Problemet er at jeg forbrenner veldig tregt. Dette er noe legen og har sagt til meg. Tror legen din er redd for å fortelle deg at du har lite muskelmasse... Alle har samme basalforbrenning basert på alder, kjønn høyde og muskelmasse. Utenom dette finnes der sykdommer som kan endre forbrenningen med innntil 15%, men det er i ekstreme kreft eller stoffskiftesykdommer... Tviler på at det er grunnen. Er ikke noe spesielt sterk, men var nylig i militæret og bestod alle styrketestene og vet at jeg ikke er "svak". Har hatt litt problemer med fordøyelsen min i oppveksten og tror at det ligger noe der. Lenke til kommentar
Boondocker Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 vekst, testosteron og efedrin+koffein blandinger, mitt forslag. lykke til. DING DING DING! Ripped på en måned da 1 Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Det høres litt rart ut at en kvalifisert lege forteller en pasient at han/hun har "treg forbrenning". Som Doofen sier er "treg forbrenning" som regel et symptom på ganske alvorlige saker, så det er litt alvorlig "diagnose" å slenge ut. Jeg ville tatt en ekstra prat med legen din og spurt litt hva han legger i "treg forbrenning" og hva han mener er årsaken. Det er diverse legemidler som han kan skrive resept på som hjelper godt på forbrenningen. Eneste person jeg kjenner som har fått "diagnosen" treg forbrenning er min mormor, som fra tidlig alder av fikk konstatert en hormonfeil som påvirker stoffskiftet. Hun har i lange tider gått på noe som kan kalles "fettforbrennende", så det finnes i hvert fall i norske apoteker . Lenke til kommentar
greenman Skrevet 17. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2012 Ja, får se litt nermere på det ja. Men det virker egentlig litt logisk at jeg har treg forbrenning. Flere av vennene mine som har har kjennt siden jeg var liten er mye mer usunn enn meg. Drikker cola hele dagen og spiser kun junkfood uten noen form for mosjon. Jeg, som spiser sunnere enn de og trener i ny og ne, legger fort på meg og sliter med å ta det vekk. Mens de alltid har vært veldig tynne. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Vel, jeg har en kompis som bare spiser det han vil, drikker en liter cola om dagen, snop når han selv føler for det o.s.v... Han er en av de kjappeste jeg vet om å gå i fjellet, han har kondis av en annen verden, veier 70kg med en fettprosent på rundt 10 men han trener ikke med vekter eller gjør noe for å være som han er fysisk. Han spiser mye god mat, den er av hans smakspreferanser full av proteiner men ikke noe han vektlegger. SÅ! Hvorfor er det sånn? Det er ganske enkelt: han gjør mer enn meg om dagen, han hopper over gjerder istedenfor å åpne porten, han sitter generelt lite i ro og er glad i å jobbe mye... Jeg kan garantere at det er slik med de kompisene dine som du beskriver, jeg er selv lat og jeg kjenner igjen andre som er det Lenke til kommentar
greenman Skrevet 18. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2012 Det er akuratt sånn de ikke er. Flere jeg har kjennt siden barneskolen har ikke trent en dag i sitt liv, spiller wow hele dagen og lever på cola og chips. Det er ikke akuratt som om de trener i skjul om natten. Vet jo at folk er forskjellige, men synes det er veldig rart at de/han fortsatt er syltynn. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Nå var det ikke muskler han skulle ha..han skulle ned i vekt og det har du ikke fått med deg..økt muskel masse gir økt vekt...og det att 4-6 måltider om dagen øker forbrenningen er noe resten av helse Norge vet...men ikke du? Så fremt man ikke skal inn i en vektklasse, så ser jeg ingen grunn til å fokusere på vekt. Det er fettprosenten som er avgjørende for helsa, ikke om man har høy BMI eller ikke. Fokuset på vekt er faktisk den største grunnen til at folk gir opp slanking. De går jo pokker meg ikke ned i vekt selv om de trener masse og spiser veldig bra, hvorfor?!?! Jo, de forbrenner fett og legger på seg muskler; noe som faktisk er utrolig positivt!! Og ja, helse Norge er på trynet! Bibow: Du har nok ikke noe lavere forbrenning enn en på samme alder, vekt og muskelmasse. Som de andre sier her (sett bort i fra en) så skal det en ganske alvorlig sykdom til for å ha lavere forbrenning en gjennomsnittet. At kompisene dine forbrenner mer, har med aktivitet å gjøre. Som jeg har sagt, det er det totale inntaket som betyr noe i forhold til om du går opp eller ned. Man kan faktisk gå ned i vekt ved å bare spise sjokolade! De spiser nok mye mindre totalt sett, mulig at når de spiser junk og drikker cola. Så er det det eneste skikkelige måltidet de har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå