Patriot Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Det hele begynte for en del uker siden, jeg bestemte meg for at jeg skulle skaffe meg et .com domene og et webhotell med mysql databaser så jeg fikk prøvd meg på litt postnuke oppsett osv. Jeg sonderte terenget og fant da ut at http://www.b-one.net/ var det billigste alternativet. Jeg registrete domenet, de trakk 450kr ut av kontoen min og jeg trodde allt gikk på skinner. 5dager gikk, 7dager gikk, 10dager gikk. Intet domene dukket opp. Jeg ble utolmodig og sendte de en mail, jeg får svar om at det blir klart i løpet av noen dager, venter, fortsatt ikke noe domene oppe og går. Sender de enda en mail, nå får jeg i svar at domenet jeg bestillte ikke kan opprettes da det er opptatt. Det viser seg at domesjekkeren deres var i "ustand" da jeg bestilte domenet. Ok tenker jeg, sjekker bankkontoen, de 450kr som de tok ut fra meg er suttet inn igjen. Dagene går og jeg glemmer etterhvert hele greia. Så sitter jeg her, lurer på å legge meg, kommer på at det er lenge siden jeg har sjekket saldoen og bestemmer meg for å logge meg inn i netbanken min. Vell inne går jeg fra halvtrøtt til LYS våken på 2sec. 450kr ut av konto, "450 kr betaling utland til B ONE". Hjertet hopper opp i halsen og den umulige tanken slår meg. JEG HAR BLITT SVINDLET! Jeg har selvfølgelig glemt at jeg bestilte et domene for en del uker tilbake, og at den handelen aldri ble noe av. Iløpet av 3-4sekunder er jeg på vei til å finne epost adressen til supporten i netbanken. Så bestemmer jeg meg for først å foreta et google søk for å finne hva det jeg tror er "svindlede" penger har blitt brukt på. google.com kommer opp med resultat. http://www.b-one.net/ Domeneshop og webhotell. F*n går som et sukk gjennom meg. Det viser seg at B-One nå har tatt ut 450 nye kroner, 10-15dager etter jeg har fått beskjed om det ikke blir noe av handelen pga at domenet jeg bestilte er opptatt. MAKAN til frekkhet! Jeg sendte B-ONE mail og forlangte pengene tilbake fortere enn svint. Følelsen man får når man tror man har blitt svindlet er rimelig lite kul. Om jeg ikke får tilbake pengene, så er jeg igrunn blitt svindlet da også. Jeg regner med at det burde gå greit, i og med at jeg ikke har fått noe produkt fra de. Men kjipt er det uansett. Glad er jeg vertfall for at jeg har anskaffet meg netbank hvor jeg kan ha litt kontroll på kontoen. Oppfordrer alle som handler litt på nett til å regelmessig sjekke kontoen sin, med slike lugubre greier kan man aldri være trygg. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Skaffet domene og har webhotell hos dem, har ikke hatt noe problem utenom noe nedetid i januar/februar pga stadig flytting og justering på den fysiske plasseringen og linjen til serveren/ne. Tror egentlig at din sak skal bli ordnet ganske greit etter hvert. Men, skal nevne at det som skjedde med deg med det der med opptatt domene var samme sak med meg. Jeg måtte også gjøre om domenet i etterhånd, og de begynte å mase om at de skulle ha penger 2 ganger pga de hadde 2 bestillinger inne på meg, men det ordnet seg etter hvert Jeg ble instruert til å legge inn en ekstra bestilling som de skulle fikse istedet for den andre, og derfor var det 2 bestillinger i deres system på meg... Jeg betalte fra Skandiabanken dog, vanlig giro til utlandet, og ikke gjennom VISA eller hvordan du nå betalte, for de skal ikke bare kunne trekke penger om det ikke er gjennom kort eller noe lignende hvor det blir reservert penger og slikt. Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
Ozzy Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 450 kroner året er dyrt. http://www.fasthost.no/ <-- 100 kroner domenet. Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 450 kroner året er dyrt. http://www.fasthost.no/ <-- 100 kroner domenet. + 499 for billigste webhotell, +MVA ser det ut til også. Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 servetheworld på qxl Lenke til kommentar
seigmann Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 www.schiba.net er bra! og det er vel www.gandi.net også (12€, = under 100 spenn).. Lenke til kommentar
Ozzy Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Herregud, man behøver ikke webhotell. Man styrer DNS greiene selv, og pointer den til hvilken host du vil! DUH! Lenke til kommentar
seigmann Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Derfor er www.gandi.net bra. Da har man bare domne, og ikke noe webhotell. Kan jo alltids hoste domainet selv også! Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Herregud, man behøver ikke webhotell. Man styrer DNS greiene selv, og pointer den til hvilken host du vil! DUH! Selvfølgelig, men det blir feil å sammenligne prisen på domene og webhotell et sted med prisen på bare domene et annet sted. Lenke til kommentar
enden Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Derfor er www.gandi.net bra. Da har man bare domne, og ikke noe webhotell.Kan jo alltids hoste domainet selv også! Synes dette så litt tvilsomt ut jeg. Veldig uproff side... Lenke til kommentar
seigmann Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Derfor er www.gandi.net bra. Da har man bare domne, og ikke noe webhotell.Kan jo alltids hoste domainet selv også! Synes dette så litt tvilsomt ut jeg. Veldig uproff side... Jaja. Jeg har hvertfall ikke noe problem med det. Synes det er konge bra. Billig og bra... Men man kan jo så klart velge dyrt og like bra! Lenke til kommentar
EggeN Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Jaja, man kan vel ikke forvente at B.One skal være seriøse når de reklamerer på Kaaza?? Ulovlig fildelingsprogram.. Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Jaja, man kan vel ikke forvente at B.One skal være seriøse når de reklamerer på Kaaza?? Ulovlig fildelingsprogram.. Gjorde ikke likningskontoret det også? 'Levér selvangivelsen på nett'. Tror disse bannerne kommer fra valige bannerpushere, Kazaa blir sett på som en vanlig webside. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå