Gå til innhold

Test av 27 vannblokker >>>

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jæskla fin link du kom med her :smile:

hehe innovatek blokka var bedre enn cuplex blokka :p

jaja, får håpe de begynner å masse produsere cascade blokka da, slik at den blir noe billigere.

men jeg må si jeg blir litt forvirra her... trenger vel ikke forklare hvorfor :roll:

men nå takker jeg for meg og går å legger meg

Lenke til kommentar

Var en bra test, men ble enda mer forvirra. Her var det jo ganske andre resultater enn på feks ok.no. Her var cuplex evo bedre enn cuplex, men på ok.no var den dårligere enn både cuplex og magnum, og magnum kom på sisteplass her. Er ikke lett dette her :shrug:

Lenke til kommentar

http://www.watercoolplanet.de/index.php?op...open=17&show=52

Er ikke helt god i tysk jeg heller, men dette ser ut til å være testbenken.

Kan noen i skolepliktig alder oversette for oss? :wink:

Edit: cuplex EVO finnes i to versjoner. De har begge på Microplex. Mulig begge versjonene fungerer bedre på AMD enn Intel?

Og det var vel visse indikasjoner på potensialet til blokka ved overklokking (uten at jeg har lest testen på nytt).

Lenke til kommentar

Ser fra testen at de benytter Eheim 1046 pumpe som begrenser gjennomstrømningen noe mot det de fleste her bruker. (Har inntrykk av at de flest bruker pumper med ca. 10 W effekt. (Eheim 1046: 5W))

Dette har nok litt innvirkning på resultatet av de ulike kjøleblokkene.

(Er dog av den oppfatning at en Eheim 1046 er mer en kraftig nok til vannkjøling, og så støyer den meget mindre.)

Ser også ut som de benytter en radiator med plass til en 120 mm vifte. Vifta er en Pabst som går på nettspenning (230V~), og er antakelig rund 15-20W. (Dette har liten innvikning på forskjellen mellom de ulike blokkene, men mer på totale deltaT de får.)

space

Lenke til kommentar

så var det meg og den ruste tysken min da.. :lol:

skjønte ikke så mye,men fant ikke igjen mange av de jeg har sett på web shopper rundt omkring her :roll:

skuffende egentlig:P

syns vi nordmenn burde teste litt flere av vannblokkene våre..

noen som er enige?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...