Gå til innhold

Multicom Xishan T5100 til autodeskprogrammer?

Anbefalte innlegg

Har postet noe lignende før, men jeg lurer på om denne maskinen ville fungert til bruk av autodeskprogrammene, Revit Architecture, Inventor og AutoCAD.

Jeg skal begynne å studere i Mars så det er derfor jeg lurer, jeg må ha en laptop som klarer å kjøre programmene da jeg er avhengig av å være mobil.

På hjemmesiden til skolen så står det at: Studiet begynner med enkle plantegninger. Derfra går vi over på 3D-modeller, lyssetting, materialer og kameraføring. Resultatet er fotorealistiske presentasjoner og animasjoner. Når den grunnleggende forståelsen er på plass, bruker du systemene i praktiske oppgaver. Du arbeider både med teknisk degning for bygg, interiør, konstruksjon og produktdesign. På den måten vil du visualisere og animere konstruksjoner etter gjeldende standarder.

Multicom Xishan T5100 kommer til å være være konfigurert på denne måten:

Multicom Xishan T5100

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den der burde holde i massevis, kanskje litt overkill også om du ikke vil bare ha en veldig kraftig bærebar da. Men jeg brukte SolidWorks på mitt studie, men er _VELDIG_ likt Inventer og alle de andre. Og der satt folk med PC'er til halve prisen. Selvfølgelig, skal du gjøre litt tunge ting og om dere skal ha litt store oppgaver, som f.eks krever FEM analyse og slikt så er en kraftigere maskin å anbefale.

Lenke til kommentar

Så bra :)

Jeg likte denne maskinen, mulig det er litt overkill. Men det var det eneste maskinen jeg fant med Nvidia Quadro skjermkort med litt kraft.

Jeg har sett på Dell, Hp, Lenovo osv. Og i tillegg lest på en del forum at med Nvidia Quadro skjermkort så kan man ikke gjøre stort annet enn å redigere. Noen som har noen meninger om det?

Håpet å bruke maskinen litt til spilling også, ikke til så veldig tunge spill. Derfor likte jeg tanken på at denne maskinen kunne skifte mellom to skjermkort.

Vet ikke hvordan skjermkortene er til filmtitting, men det skjermkortet som er intigrert i maskinen støtter i hvertfall HD det var også et + synes jeg :)

Liker denne veldig godt: Sony Vaio, men igjen så er jeg usikker på hvordan skjermkortet til Sony vil takle de arbeidsoppgavene jeg skal ha på skolen? Kanskje noen som har erfaring med det? Den virker jo kraftig nok med konfigurasjonen jeg har satt opp. Likte også at man har en 16,6 skjerm an kan jobbe med de gangen man ikke har en 24 skjerm tilgjengelig :)

Lenke til kommentar

Ok det vil si at Multicomen kommer til å duge helt fint det da :)takk for svar.

Flere som har noen innspill?

Har hørt mye bra om diskusjon.no, men allikevel så er det jo nesten ingen som svarer?

Er det innlegget mitt det er noe feil med kanskje?

Håpet å få litt mer feedback :)

Dama sier jeg burde melde meg inn på kvinneguiden for der svarer folk i haugevis, synes de som er inne på diskusjon.no kan hjelpe meg så jeg slipper. Det heter jo kvinneguiden. Derfor føler jeg det blir litt feil for min del å melde meg inn :) hehe...

Lenke til kommentar

Problemet er at det du spør om er har en veldig snever målgruppe og det er svært få som kan noe om det, har ingenting med forumet å gjøre. Kvinneguiden vil nok svare enda dårliger enn det du oppnår her.

Det jeg kan si. Folk i min klasse, meg selv inkludert satt med laptoper til ca. 8-12kr for 3 år siden, og de funket utmerket til 3D-cad programmer.. Dagens laptoper til samme pris burde takle det enda bedre. Helt vanlig laptop med litt ekstra kraftig skjermkort, helt vanlig skjermkort.

Lenke til kommentar

Sony Vaio VPCSE1C5E

Konfigurasjonen

Prosessor:

Intel® CoreTM i7-2640M, 2,8GHz

Operativsystem:

Genuine Windows® 7 Home Premium

Harddisk:

Ultra SATA Flash SSD på 512 GB

Grafikk:

AMD Radeon HD 6630M 1GB

Minne:

8 GB 1333 MHz DDR3-SDRAM

Optisk stasjon:

DVD Disc-stasjon

Skjerm:

39,5cm LCD 1920x1080+kamera

Tilkobling:

Trådløs WAN

Batteri:

IngenBatteri med lang varighet

Microsoft® Office 2010:

Office 2010 Student + Acrobat

Antivirusprogramvare:

Total Protection - 3 års

McAfee® Online Backup:

Prøve på McAfee Online Backup

Adobe® Creation:

Prøve på Premiere og Photoshop

Adobe® Lightroom®:

Ikke Adobe Lightroom 3

Sony Creative software:

Ikke Imagination Studio Suite

Også inkludert

Nettadapter:

1 nettadapter

Sikkerhetsfunksjoner:

Sikkerhetsfunksjoner

Språk og tastatur:

Nordisk

HDMI-utgang:

HDMI-utgang

Kamera:

HD digitalkamera

Trådløst nettverk:

abgn/Intel/RP_2x2/BLUETOOTH

Tastaturstil:

Bakgrunnsbelyst tastatur

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...