miCro Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Jeg har en WD 2TB green disk som har fungert fint i litt over et år. I det siste har imidlertid disken begynt å koble seg av og på maskinen ved tilfeldig intervaller. Det som skjer er følgende beskjed dukker opp: Etter et par sekunder kobles disken til igjen og denne dukker opp: Jeg har opplevd dette et par ganger mens jeg bruker maskinen, men hovedsaklig skjer det når maskinen er ubrukt. Utover dette problemet virker disken tilsynelatende helt normalt. Spørsmålet mitt er om dette tyder på et problem med selve disken, eller er det mer sannsynlig at problemet er relatert til hovedkortet? Dette skjer kun med denne ene disken, de tre andre fungerer feilfritt. Ytterligere info om maskinvare kan ses i profilen min. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Sjekket at det ikke er et enkelt kabel-problem? Test med annen kabel, og helst også annen port i tilfelle slark. -Stigma Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Har hatt ett liknende problem selv. Byttet Sata Kabel 5-6 ganger uten at det hjalp (2 TB WD green disk) Løste problemet med IKKE å bruke den Sata kotrolleren Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Har hatt ett liknende problem selv. Byttet Sata Kabel 5-6 ganger uten at det hjalp (2 TB WD green disk) Løste problemet med IKKE å bruke den Sata kotrolleren Jeg har også hatt et lignende progblem en gang. For meg var det en kabel med litt knekk i (den hadde stått i spenn pga. stort skjermkort som delvis obstruerte porten). Det beste er nok å teste begge i samme slengen om du har muligheten OP -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå