JayMK93 Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Hei! Har en 4-5 aar gammel gamer PC, men har opplevd rare ting i det siste. Naar jeg slaar den paa etter at den har vert av i noen dager, er det en volsom lyd i viften tror jeg det er fra, mens den starter opp. Naar den er ferdig blir det helt normalt igjen. Naar jeg putter den i sove modus hender det av og til at den plutselig at den slaar seg paa igjen, har opplevd at den ogsaa rebooter noen ganger. Hvorfor skjer alt dette? o.O Er veldig irriterende naar jeg skal sove mens jeg laster ned... Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Hei! Har en 4-5 aar gammel gamer PC, men har opplevd rare ting i det siste. Naar jeg slaar den paa etter at den har vert av i noen dager, er det en volsom lyd i viften tror jeg det er fra, mens den starter opp. Naar den er ferdig blir det helt normalt igjen. Naar jeg putter den i sove modus hender det av og til at den plutselig at den slaar seg paa igjen, har opplevd at den ogsaa rebooter noen ganger. Hvorfor skjer alt dette? o.O Er veldig irriterende naar jeg skal sove mens jeg laster ned... Sjekk om du har fått aktivert våkne opp fra sleepmode ved aktivitet på nettverk? Deaktiver således valget. Den viften er sikkert moden for å bli byttet ut. Utslitt kule/ lagerfeil? Vennligst BmOnline Lenke til kommentar
JayMK93 Skrevet 18. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2012 Hei! Har en 4-5 aar gammel gamer PC, men har opplevd rare ting i det siste. Naar jeg slaar den paa etter at den har vert av i noen dager, er det en volsom lyd i viften tror jeg det er fra, mens den starter opp. Naar den er ferdig blir det helt normalt igjen. Naar jeg putter den i sove modus hender det av og til at den plutselig at den slaar seg paa igjen, har opplevd at den ogsaa rebooter noen ganger. Hvorfor skjer alt dette? o.O Er veldig irriterende naar jeg skal sove mens jeg laster ned... Sjekk om du har fått aktivert våkne opp fra sleepmode ved aktivitet på nettverk? Deaktiver således valget. Den viften er sikkert moden for å bli byttet ut. Utslitt kule/ lagerfeil? Vennligst BmOnline Takker! Skal sjekke når jeg kommer hjem Har tenkt å kjøpe ny PC snart, men har tenkt å selge denne PC'n til en kompis. Får vel kansje bytte ut viften da... Hvor mye koster vanligivs en vifte? Den ligger ved siden av hovedkortet bak PC'n Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 (endret) Hei! Har en 4-5 aar gammel gamer PC, men har opplevd rare ting i det siste. Naar jeg slaar den paa etter at den har vert av i noen dager, er det en volsom lyd i viften tror jeg det er fra, mens den starter opp. Naar den er ferdig blir det helt normalt igjen. Naar jeg putter den i sove modus hender det av og til at den plutselig at den slaar seg paa igjen, har opplevd at den ogsaa rebooter noen ganger. Hvorfor skjer alt dette? o.O Er veldig irriterende naar jeg skal sove mens jeg laster ned... Sjekk om du har fått aktivert våkne opp fra sleepmode ved aktivitet på nettverk? Deaktiver således valget. Den viften er sikkert moden for å bli byttet ut. Utslitt kule/ lagerfeil? Vennligst BmOnline Takker! Skal sjekke når jeg kommer hjem Har tenkt å kjøpe ny PC snart, men har tenkt å selge denne PC'n til en kompis. Får vel kansje bytte ut viften da... Hvor mye koster vanligivs en vifte? Den ligger ved siden av hovedkortet bak PC'n Heisann! Nei, de e ikke så dyre, du finner masser av dem på nett. Men komplett.no kan sikkert ha noen modeller som passer inn. Bare å surfe litt... Kanskje 200 kr. eller no slikt. ps: For å sjekke om det er nett tilkoplingen som aktiviserer sleep mode. Så kan du ta ut nettkabelen og se om det da er i orden? Hvis ikke da, så er det nok en mulighet for at du kan ha virus, men ikke 100 prosent sikkert. Det er nemlig ikke så lurt å ha maskinen i sleep mode over lang tid, pga at du aldri får bootet opp maskina til å ivareta sikkerhetsoppdateringer mv. BmOnline Endret 18. januar 2012 av BmOnline Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Sjekk om du har fått aktivert våkne opp fra sleepmode ved aktivitet på nettverk? Deaktiver således valget. Den viften er sikkert moden for å bli byttet ut. Utslitt kule/ lagerfeil? Vennligst BmOnline Jeg har et lignende problem, med min bærbare. Den starter plutselig opp fra sovemodus av seg selv. Hvor finner jeg disse innstillingene du snakker om? Bruker Windows 7. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 (endret) Hei! Har en 4-5 aar gammel gamer PC, men har opplevd rare ting i det siste. Naar jeg slaar den paa etter at den har vert av i noen dager, er det en volsom lyd i viften tror jeg det er fra, mens den starter opp. Naar den er ferdig blir det helt normalt igjen. Naar jeg putter den i sove modus hender det av og til at den plutselig at den slaar seg paa igjen, har opplevd at den ogsaa rebooter noen ganger. Hvorfor skjer alt dette? o.O Er veldig irriterende naar jeg skal sove mens jeg laster ned... Helt normalt at viften spinner opp til topp hastighet, når du starter maskinen. Mener du at du laster ned mens maskinen er i sovemodus? Det hørtes interessant ut og jeg vil gjerne vite hvordan det fungerer og hvilket operativsystem du bruker... Endret 18. januar 2012 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 (endret) Sjekk om du har fått aktivert våkne opp fra sleepmode ved aktivitet på nettverk? Deaktiver således valget. Den viften er sikkert moden for å bli byttet ut. Utslitt kule/ lagerfeil? Vennligst BmOnline Jeg har et lignende problem, med min bærbare. Den starter plutselig opp fra sovemodus av seg selv. Hvor finner jeg disse innstillingene du snakker om? Bruker Windows 7. De finner du i kontrollpanel og strøminstillinger. Klikk på sleepmodus og Velg endre avanserte støminnstillinger-, du får da opp panelet strømalternativer. Her kan du deaktivere hvilemodus, eller sette inn prameter for når det skal inntre, USB eller om lokket legges ned, hvilemodus eller off. I dette panelet kan du også bestemme om det skal velges høyt strømforbruk, eller sparemodus. BmOnline. Endret 18. januar 2012 av BmOnline Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 (endret) Hei! Har en 4-5 aar gammel gamer PC, men har opplevd rare ting i det siste. Naar jeg slaar den paa etter at den har vert av i noen dager, er det en volsom lyd i viften tror jeg det er fra, mens den starter opp. Naar den er ferdig blir det helt normalt igjen. Naar jeg putter den i sove modus hender det av og til at den plutselig at den slaar seg paa igjen, har opplevd at den ogsaa rebooter noen ganger. Hvorfor skjer alt dette? o.O Er veldig irriterende naar jeg skal sove mens jeg laster ned... Helt normalt at viften spinner opp til topp hastighet, når du starter maskinen. Mener du at du laster ned mens maskinen er i sovemodus? Det hørtes interessant ut og jeg vil gjerne vite hvordan det fungerer og hvilket operativsystem du bruker... Hei! Tror nok han mener at han laster ned på vanlig måte, og så vil jo maskinen slå seg av automatisk, gå i hvilemodus når den er ferdig. (Ingen aktivitet siste 5 min f.eks) Så plutselig våkner han idet pcen starter opp igjen, det er hva han mener. BmOnline Endret 18. januar 2012 av BmOnline Lenke til kommentar
JayMK93 Skrevet 19. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2012 Hei! Har en 4-5 aar gammel gamer PC, men har opplevd rare ting i det siste. Naar jeg slaar den paa etter at den har vert av i noen dager, er det en volsom lyd i viften tror jeg det er fra, mens den starter opp. Naar den er ferdig blir det helt normalt igjen. Naar jeg putter den i sove modus hender det av og til at den plutselig at den slaar seg paa igjen, har opplevd at den ogsaa rebooter noen ganger. Hvorfor skjer alt dette? o.O Er veldig irriterende naar jeg skal sove mens jeg laster ned... Helt normalt at viften spinner opp til topp hastighet, når du starter maskinen. Mener du at du laster ned mens maskinen er i sovemodus? Det hørtes interessant ut og jeg vil gjerne vite hvordan det fungerer og hvilket operativsystem du bruker... Laster ikke ned noe mens den er i sovemodus, så er nok ikke det som er problemet. Og viften har bare laget sånn lyd i de siste månedene, har aldri hørt den lyden før. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Da tror jeg du må skrive en gang til hva det som er problemet fodi du skriver i første post, siste setning. Still rette spørsmål, så er sjensen for å få rette svar større... Lenke til kommentar
JayMK93 Skrevet 19. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2012 Vet ikke hvordan annen maate jeg skal forklare det paa... Er enkelt og greit at den slaar seg paa igjen automatisk i sovemodus noen ganger, og naar PC'n har vert av i noen dager lager den mye stoy naar jeg slaar den paa, er fra en vifte. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Og hvilket operativsystem har du på den maskinen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Da har du valg på strømspare egenskapene om hva som skal få lovt til å vekke maskinen fra søvn... Kontrollpanel\Maskinvare og lyd\Strømalternativer Lenke til kommentar
Nivlheim Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Så kul PC du har da. Min gjør ikke sånn. Lenke til kommentar
JayMK93 Skrevet 19. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2012 Da har du valg på strømspare egenskapene om hva som skal få lovt til å vekke maskinen fra søvn... Kontrollpanel\Maskinvare og lyd\Strømalternativer hmm finner ikke noe der om hva som skal til for at PC'n min skal slaa seg paa. Har aldri vert der uansett, saa tviler at det er problemet. Så kul PC du har da. Min gjør ikke sånn. Takker for et utrolig og utfyllende svar... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 (endret) Why does my computer not go into sleep or hibernation as expected, or why does it wake unexpectedly? A hardware device might be keeping your computer awake. USB flash drives and USB mice are common devices that can keep your computer awake. Make sure that you have the most current drivers all of your devices. For more information, see Update drivers: recommended links. To prevent a device from waking your computer Open Device Manager by clicking the Start button Picture of the Start button, clicking Control Panel, clicking System and Security, and then, under System, clicking Device Manager. Administrator permission required If you're prompted for an administrator password or confirmation, type the password or provide confirmation. In the list of hardware categories, find the device that you want to prevent from waking your computer, and then double-click the device name. Click the Power Management tab and then clear the Allow this device to wake the computer check box. Click OK. A program or scheduled task might be waking your computer. By default, Power Option settings do not allow scheduled tasks to wake the computer from sleep or hibernate. However, some programs might awaken the computer if these settings have been changed. To prevent programs from waking your computer Open Power Options by clicking the Start button Picture of the Start button, clicking Control Panel, clicking System and Security, and then clicking Power Options. On the Select a power plan page, click Change plan settings for the plan that you want to change. On the Change settings for the plan page, click Change advanced power settings. On the Advanced settings tab, expand Sleep, expand Allow wake timers, choose Disable for both when your computer is running on battery and when it's plugged in, and then click OK. http://windows.microsoft.com/en-CA/windows7/Sleep-and-hibernation-frequently-asked-questions Endret 19. januar 2012 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
JayMK93 Skrevet 19. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2012 Why does my computer not go into sleep or hibernation as expected, or why does it wake unexpectedly? A hardware device might be keeping your computer awake. USB flash drives and USB mice are common devices that can keep your computer awake. Make sure that you have the most current drivers all of your devices. For more information, see Update drivers: recommended links. To prevent a device from waking your computer Open Device Manager by clicking the Start button Picture of the Start button, clicking Control Panel, clicking System and Security, and then, under System, clicking Device Manager. Administrator permission required If you're prompted for an administrator password or confirmation, type the password or provide confirmation. In the list of hardware categories, find the device that you want to prevent from waking your computer, and then double-click the device name. Click the Power Management tab and then clear the Allow this device to wake the computer check box. Click OK. A program or scheduled task might be waking your computer. By default, Power Option settings do not allow scheduled tasks to wake the computer from sleep or hibernate. However, some programs might awaken the computer if these settings have been changed. To prevent programs from waking your computer Open Power Options by clicking the Start button Picture of the Start button, clicking Control Panel, clicking System and Security, and then clicking Power Options. On the Select a power plan page, click Change plan settings for the plan that you want to change. On the Change settings for the plan page, click Change advanced power settings. On the Advanced settings tab, expand Sleep, expand Allow wake timers, choose Disable for both when your computer is running on battery and when it's plugged in, and then click OK. http://windows.microsoft.com/en-CA/windows7/Sleep-and-hibernation-frequently-asked-questions Takker! Skal prove dette, faar se om det skjer igjen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 PS. Trenger ikke quote forrige melding, når du svarer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå