kveark Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Hei Scooteren min har gått rundt 1800km. Ble kjøpt som ny, og hatt den i enn 4-5 måneder (sommerstid, 2011). Er det for tidlig at den skal ha start-trøbel nå? Helt vanlig bruk til og fra jobb. Er en Vespa, hvis det hjelper. Takk for svar! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Den er jo nesten ny. Skulle ikke hatt problemer. Kan være problemer med choke. Aner ikke om den er 2-e er 4-takter og om den har manuell eller elektrisk choke. Standard prosedyre er å sjekke om du har gnist på pluggen, bensin og luft. Er alt dette i orden så skal den starte. I kaldt vær kan det være klin umulig å få starta hvis choken ikke virker. Hvis du har mulighet så kan du prøve å starte mens du holder handa delvis foran luftinntaket til luftfilterboksen. Lenke til kommentar
kveark Skrevet 16. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2012 Spør du meg, spør jeg deg. Jeg trenger ikke fylle på olje, husker ikke riktig om det er 2- eller 4-takter. Tingen er at jeg har hatt den på verksted i 3 måneder nå, og de har vist ikke funnet feilen. De forteller at grunnen kan, og sannsynligvis er, at den ikke ble tatt inn til service etter rundet 1000km. Er litt redd for at dette ikke skal gå på garantien, hvis det var "min feil" for ikke å ha sendt den inn. Ganskje kjipt at en ny scooter kun varer en sommer. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Hvis du ikke har egen oljetank tipper jeg det er en 4-takter. Disse er mer kompliserte og trenger litt mer vedlikehold pga. bl.a ventiler. Disse skal sjekkes/justeres og olje og oljefilter må byttes. Dette er spesielt viktig på første service da innkjøringen bare så vidt er ferdig. Lenke til kommentar
kveark Skrevet 17. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2012 Søren heller. Er dette noe man blir informert om? De sa noe om en sjekk etter 1000 endte kilometer, men at det skulle ha så stor betydning var det ingen hint om. Enn skulle da tro at det ville bli stressa litt mer, da det tydligvis er en stor deal hvis man ikke sender den på service så tidlig. Nei, detta var kjipe greier, gitt. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Jeg er ganske sikker på at de må bevise at det er pga. manglende service at den har stoppet. Hvis det er f.eks. tenningsfeil så skal ikke det ha noe å si. Dessuten burde verkstedet ha klart å finne feilen temmelig fort. Mopedmotorer er jo ikke akkurat rakettforskning. Lenke til kommentar
kveark Skrevet 17. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2012 Jeg får ta en tur til uka, for å pushe litt på dem. Ikke at det er særlig scooterføre nå, men 3 måneder er jo litt i det meste laget. Må kanskje røske med meg garantibevis, kviteringer og Gudene vet hva. Huff, for noe styr. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
TomTucker Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Har de ikke fått den igang på 3mnd? måneder? Mtp. at det er en mopedmotor, burde det tatt 3dager - ikke måneder eller uker. Du får pushe litt på de, lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå