skulegutan Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 (endret) Hallo! Når man søker til høyskole så må man beregne poengsum. Det jeg lurer på; Skal jeg kun plusse sammen alle AVSLUTTENDE karakterer? Eller skal jeg også ta med karakterene fra vg.1 og vg.2 i tillegg? oooog, skal eksamenskarakterene regnes med? Kun eksamenskarakterene fra vg.3? Endret 16. januar 2012 av skulegutan Lenke til kommentar
KakeMainn Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Hallo! Når man søker til høyskole så må man beregne poengsum. Det jeg lurer på; Skal jeg kun plusse sammen alle AVSLUTTENDE karakterer? Eller skal jeg også ta med karakterene fra vg.1 og vg.2 i tillegg? oooog, skal eksamenskarakterene regnes med? Kun eksamenskarakterene fra vg.3? Du skal legge sammen og finne gjennomsnittet i alle avgangsfagene. Hvis du hadde f.eks naturfag i vg1, teller den karakteren. Hvis du har Norsk i 3 år, teller karakteren fra 2. termin vg3. du skal også legge til eventuelle realfagspoeng, eller språkpoeng. Eksamenskarakterene teller vel med. MVH Christopher 1 Lenke til kommentar
skulegutan Skrevet 16. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2012 Okei, alle eksamenskarakterer? Liksom, eksamenskarakteren i engelsk fra vg.1 også? Lenke til kommentar
KakeMainn Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Okei, alle eksamenskarakterer? Liksom, eksamenskarakteren i engelsk fra vg.1 også? Det er jeg ikke sikker på, men tror det. Lenke til kommentar
Greysteel Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Skal jeg kun plusse sammen alle AVSLUTTENDE karakterer? Eller skal jeg også ta med karakterene fra vg.1 og vg.2 i tillegg? Alle avsluttende fag skal telles med. Det blir vel: Naturfag VG1 Samfunnsfag VG1 Geografi VG1 Engelsk VG1 1P/2P/1T/2T (avhenger av om du fortsetter med 2P/2T eller om du tar et annet mattefag som programfag) B-/C-språk VG2 Programfag VG2 Historie VG3 Norsk VG3 Kroppsøving VG3 Religion og etikk VG3 Programfag VG3 oooog, skal eksamenskarakterene regnes med? Kun eksamenskarakterene fra vg.3? Eksamenskarakterene regnes med. Både fra VG1, VG2 og VG3. Lenke til kommentar
stifa Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Alle karakterer som kommer på vitnemålet, telles. Det gjelder også eksamenskarakterer fra Vg1. Husk at karakteren i for eksempel fysikk 1 kommer på vitnemålet selv om du tar fysikk 2. Det KakeMainn sier, er riktig. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Jeg går utifra at ALLE karakterer på vitnemålet man får er med på utregninga. Men nå som jeg ser lista til Era Vulgaris ser jeg at jeg har ekstremt mange flere fag siden jeg gikk musikk. Alle telles allikevel? Har Lytting, musikkhistorie, musikk-karakter for vg1, vg2, vg3, og musikk-programfag på vitnemålet. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Era Vulgaris har bare med (for det meste) fellesfag, så programfagene dine kommer i tillegg. Lenke til kommentar
stifa Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Era Vulgaris har bare med (for det meste) fellesfag, så programfagene dine kommer i tillegg. Og da med begge årene separat: Altså, fysikk 1 og fysikk 2 vil begge være på vitnemålet for eksempel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå