Gå til innhold

[Løst] Problemer i windows etter feilet skriver installasjon eller jordfeil


J@9

Anbefalte innlegg

Hei.

Satte opp en pc for en venn, hadde den hjemme og la inn windows xp på nytt.

Men fant så ut at jeg skulle bytte fra 40 til 80gb disk, så jeg clona den gamle disken over på den nye, noe som fungerte fint.

Tok den med til han, koblet den opp og maskina starta uten problemer :)

Skulle så installere skriveren hans, og fikk beskjed om å koble til skriveren, det jeg da ikke tenkte på var at pc var tilkoblet jorda stikkontakt, mens skriveren ikke var det, noe som endte med litt gnister i det jeg satte inn usb kabel.

Skriver installasjonen begynte alikevel, også skulle jeg lage ei mappe på skrivebordet på maskina (men skriver installasjonen pågikk), og i det jeg høyreklikker på skrivebordet, så kommer timeglasset opp, og etter noen sekunder så får jeg beskjed om at explorer.exe har utført en ulovlig operasjon eller noe sånt, og jeg trykker ok, og rett etter kommer samme melding, men med drwtsn32.exe fila, og skrivebordet henger seg opp.. skriver installasjonen viste overførings hastighet i kb, og dette ble bare lavere og lavere.. og det gikk ikke fremover.

 

Tok derfor å slo maskina av og på, og kom inn i windows igjen, og explorer og drwtsn klikka igjen.. kobla fra skriver og avinstallerte det som hadde blitt installert, og restarta.

Da kom jeg inn i windows uten problemer, men med en gang jeg høyreklikker på skrivebordet så kommer feilmeldingene igjen..

Om jeg høyreklikker i et program eller ei mappe, så kommer menyen som normalt.

 

Noen som aner hva dette er? har noen filer blitt ødelagt? HW feil etter at det gnistret? Kan det ha skjedd noe feil etter kloning av disken? (prøvde ikke høyreklikking etter at jeg hadde klona den..)

Boota opp xp installasjonsprogrammet fra minnepenn og kjørte en chkdsk /p /r, denne kom seg til 100% til slutt, men er fremdeles samme problem på maskina..

Har tatt maskina med meg igjen, for å prøve den gamle disken og se om problemet er der også, og isåfall får jeg prøve å legge inn alt på nytt..

 

Og ja, jeg ba han om å skifte ut den skjøtekabelen uten jord, med en som er jorda ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gadd ikke sjekke det opp noe mer nøye ;)

Koblet til den forrige disken, og problemet var der også..

Så spørs nok ikke om det har skjedd noe feil under installasjon av oppdateringer eller drivere.

Har ihvertfall lagt inn Windows på nytt igjen nå, og fått inn alle oppdateringer og drivere untatt skriver, og problemet har ikke kommet tilbake :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...