LilleJonny Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Yo! Står så vilt masse forskjellig her på forumet om hvilke SSD'er som er gode. Bygger pc for tiden og trenger en SSD på rundt 120 GB til en pris mellom 1-2k. Hvilken SSD mener DU er best/vil gi meg mest kraft på pengene? Forklar gjerne hvorfor og på en måte som gjør at en noob forstår På forhånd mange takk! Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 min mening av den beste: Samsung 830 kort forklart: rask og stabil, det jeg mener med stabil er at det er mange SSDer på markedet i dag som ikke er veldig stabile Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 (endret) Crucial M4, Intel SSD 510 og Plextor SSD bruker alle en Marvell kontroller som er meget stabil og gir grei ytelse. Samsung SSD 830-serien har som eneste egenutviklet minne og kontroller. Ytelse og stabilitet er, i likhet med 470-serien da den kom, bra. Det er kun disse 4 jeg ville ha vurdert i dag. Selv har jeg en Crucial M4 128 GB, og er kjempefornøyd med den. De andre jeg har nevnt har gjerne høyere oppgitt skriveytelse, og koster noe mer. EDIT: Ser at Samsung 830 faktisk er noe billigere enn Crucial M4 (med mindre man kjøper denne på tilbud på komplett) Da ville Samsung'en vært førstevalget mitt. Endret 16. januar 2012 av Ar`Kritz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå