Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HP Envy 14 BE - Bluescreen

Anbefalte innlegg

hei

jeg ser ut til å ha et "lite" problem med med min HP Envy 14 BE

det ser ut til å være gode gamle BSOD som er å hjemsøker den :(

problemene begynte nå på fredag, har ikke litt brukt før i dag, i dag skjedde det 2 ganger

PC specs:

i7 720QM

HD 5650M

6Gb RAM

Samsung 470 256GB SSD

minnet er oppgradert fra 4GB, med ukjent kingston brikke, har samme specs som den andre brikken, vet at det ikke er optimalt, kan dette være feilen? (har hatt den inne i PCen i siden april, no problem)

2GB brikka er for øyeblikket tatt ut av PCen for å se om den er problemet

SSD har jeg også satt inn selv, kan denne være feilen, også satt inn i april

problemet er at helt ut av det blå fryser PCen i ca. 20 sek og så en BSOD som følger etter

(jeg prøver for øyeblikket å gjøre så jeg får en BSOD nå, men som sagt er det ganske tilfeldig når det skjer)

jeg vet ikke noe om maks temp på bærbare, men idle på prosessoren er for øyeblikket 50 grader, kan dette være feilen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blåskjermer skyldes som regel driverfeil. Minnedumpen din bør gi et hint om hvilken driver det er snakk om.

idiotisk spørsmål: hvor finner jeg minnedumpen?

fulgte en eller annen guide som lå her på forumet, der stod det C:/Windows/minidump

men eneste fila som ligger der er 5 måneder gammel

er PCen bare satt til å ikke lage minnedump, eller er de ett annet sted?

Lenke til kommentar

takk for hjelp :)

men tror nok at det var RAM brikka som var synderen, har ikke hatt noen bluescreen i det siste

og når jeg tenker over det så viste memtest at maskinen bare hadde 40??MB RAM når den andre brikka var inne i PCen

i tillegg når jeg prøvde en minnestest i BIOS, så brukte den 5 sek for hvert sek den telte ned (estemated time remaining)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...